Florentino Pérezek Pirinioetako autobidea saldu nahi du, sagar bat bezala

  • Joan den astean jakinarazi zuen El Economista-k Florentino Pérezek ACSko 1.500 bat kilometro autobidea salduko zituela Espainiako Estatuan, horien artean Iruñea eta Jacaren artean egiten ari diren A-21 edo Pirinioetako autobidea.

Xabier Letona @xletona
2018ko abuztuaren 31
ACSk 241 milioi euroko inbertsioa egin zuen autobide honetan eta 2039. urterako foru gobernuak 496 ordainduko ditu.

Nafarroako Gobernua operazioa aztertzen ari da ikusteko nola eragiten dion berak ACSrekin duen kontratuari. Printzipioz salmenta egiten duten enpresen arteko akzio salerosketa hutsa litzateke eta ez lioke eragin behar, ez hastapeneko kontratuari ez errepidearen erabiltzaileari, Diario de Noticias-ek gaur dioenaren arabera.

Kantauri Itsasoa Kataluniarekin lotzen duen Ebroko korridorearen alternatiba izateko jaio zen A-21 autobide hau 2005ean eta orduan, UPN eta PSNrentzat hil ala bizikoa zen Pirinioaren biziraupenerako. Gaur egun Jacara arteko 45 kilometro bakarrik erabiltzen dira, krisiaren ondorioz atzeratu egin da eta Aragoiko Gobernua bere zatia eraikitzen ari da oraindik. Nafarroak bere zatia 2013an bukatu zuen.

Itzalpeko bidesaria

Autobidea UPNren Gobernuak agindu zuen eta itzalpeko bidesariaren bidez ordaintzen da. Ordainketa molde honekin, azpiegituraren enpresa kudeatzaileak ez dio ohiko bidesaririk kobratzen erabiltzaileari. Enpresa eraikitzaileak inbertsio osoa hartzen du bere gain hasieran, eta gero Nafarroako Gobernuak hainbateko bat ordaintzen dio urtero. ACSk 241 milioi euroko inbertsioa egin zuen autobide honetan eta 2039. urterako foru gobernuak 496 ordainduko ditu, 2018an adibidez 18,5 milioi euro.

Itzalpeko bide saria finkatzerakoan, besteak beste erabiltzaile kopurua kalkulatzen da, eta gaur egun bere garaian kalkulatutakoa baino askoz bidaiari gutxiago ditu autobide honek. Katalunia Piriniotik lotzeko asmoa zuen, baina gaur egun irla baten tankeran gelditu da isolatua eta ez ei du trafiko gehiago erakartzeko indarrik. Bidaiari kopuru handi bat Pirinioetako turismora lotua dago, eta bereziki negua eta eskiari. Ordainketa, aldiz, nafar guztiek egiten dute zergen bidez.

Pirinioetako hau baino askoz errentagarriagoa da Bideko Autobidea, Iruñea eta Logroño lotzen dituena, Nafarroako herritarrek itzalpeko bidesari bidez ordaintzen duten bigarrena: 390 milioi euroko kostua izan zuen, baina Nafarroako Gobernuak 1.157 milioi euro ordainduko ditu amaierarako, hasierako inbertsioa baino hiru aldiz gehiago.

Espainiako Estatuan azken 20 urteetan sekulako diru publikoaren xahutzeak egin dira azpiegiturekin. Aurten bertan argitaratutako ikerketa lan honetan xahutze horri buruzko argibide ugari ematen dira: “Aproximación a la Geografía del despilfarro en España: balance de las últimas dos décadas” (Hurbilketa zarrastelkeriaren geografiara Espainian: bi azken hamarkadetako balantzea).

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal hauetan artxibatua: Azpiegitura handiak  |  Nafarroa  |  Nafarroako Gobernua

Azpiegitura handiak kanaletik interesatuko zaizu...
2019-03-20 | Usurbilgo Noaua
Atez ateko bilketak 10 urte bete ditu Usurbilen

Ohitura aldaketa txiki batek hondakinen kudeaketa eredua irauli zuen duela 10 urte. 2009ko martxoaren 16an albiste genuen Usurbil, ez herri mailan baita udalerritik kanpo ere. Aitzindari bilakatu zen udalerri hau Euskal Herrian, hondakinak lehengai bihurtu eta herritarrak "teknologia" aurreratuenean bilakatu zituen atez ateko bilketa sistemari esker. Atez atekoak 10 urte bete ditu joan den larunbatean.


2019-03-15 | Maripi Arruiz
Gezurtiak

Donostian klima aldaketari buruzko konferentzia antolatu dutela-eta, bolo-bolo ibili da hedabideetan Change the change esaldia.


2019-03-15
Zubietako erraustegiko eraikitze lanak, azken txanpan

Usurbil herriko puntu askotatik begi bistakoa dugu jada Zubietako erraustegia. Eraikitze lanak azken txanpan dituzte jada.


2019-03-11 | ARGIA
Frantzia eta Italia arteko Lyon-Turin AHTa krisian: Italiak obren lehiaketa atzeratu du

Italiako gobernuak atzeratu egin du Lyon eta Turin Alpeak zeharkatuz lotuko lituzkeen Abiadura Handiko Trenbide berrirako obren lehiaketa. Tirabira handiak daude Erromako gobernua osatzen duten bi alderdien artean eta oraingoz azken erabakia atzeratzearekin moldatu dute krisia.


Klima aldaketaren aurkako mobilizazioak Donostian
MULTIMEDIA - erreportajea

Klima aldatzen duten proiektuekin amaitzeko eskatu dute Donostian Errausketaren Aurkako Mugimenduak eta hainbat eragilek deitutako mobilizazioetan.


2019-03-07 | Usurbilgo Noaua
Erraustegiaren aurkako aldarria, Klima Aldaketaren inguruko nazioarteko biltzarraren atariraino eraman dute

Txistu eta oihu artean hartu dute Donostiako Kursaal atarian egin duten elkarretaratzean, eraikin barruan ospatzen hasi diren Klima Aldaketaren inguruko nazioarteko biltzarra.


2019-03-05 | Zero Zabor
Zubietako erraustegiak badauzka tximiniak (bi) eta dagoeneko ikusten zaizkio

Zubietako erraustegia tximiniarik gabekoa izango ote zen? Hala iradokitzen zuten GHKk eta Gipuzkoako Foru Aldundiak obrak hasi aurretik zabaltzen zituzten ordenadore bidezko irudiek. Egunotan, ordea, labeak sudurren aurrean dauzkaten Usurbilgo herritarrek begi hutsez eta kaletik bertatik ikusi ahal izan dituzte bi tutu erraustegiaren sabaian: horra tximiniak.


2019-03-01 | Mikel Asurmendi
Abiadura Handiko Trenak bide-gaitza du Bidasoan

TAV eta LGV bi sigla eta erran-nahi bera: Abiadura Handiko Trena (AHT). Irun-Hendaia-Hondarribian, ataka gaitza dauka proiektuak. Trena Akitanian beheiti aise heldu da, Baionatik beheiti nekez, eta Bidasoan, artean gauzatu gabe. Obraren gauzapena motel garatzen ari da.


2019-03-01 | Aikor aldizkaria
Hobeki elkartea
"Euskal Herriak ez ditu hondakinen bereizteaz Europak ezarritako helburuak betetzen"

Hobeki elkarteak Euskal Herriko hondakinen inguruko txostena egin du eta hori gaur aurkeztu dute Larrabetzuko Udaletxean. “Hondakinak batzeari dagokionez, Europak ezartzen dituen helburuak ez ditugu betetzen eta horretarako bitartekoak landu beharra dago”, esan du Eneritz Arbelaitz Oiartzungo zinegotziak eta Hobekiko kideak. Iñigo Gaztelu Larrabetzuko alkatea eta Mattin Aldaia Hernaniko zinegotzia ere egon dira prentsaurrekoan.


2019-02-27 | ARGIA
Donostiako metroaren obrek etxebizitza batean dagoeneko pitzadurak eragin dituztela salatu dute

Donostiako metroaren obrek hiriko lurpe hareatsuan zimendatuta dauden Cortazar zabalguneko eraikinetan arrisku larriak dakartzatela ohartarazi du Donostia Defendatuz koordinakundeak. Etxebizitza batean dagoeneko agertu diren pitzadurak erakutsi dituzte (ikusi argazkia).


Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude