Bideko Autobidea: 390 milioi euro kostatu eta 1.157 milioi ordaindu

  • Iruñea eta Logroño lotzen dituen Bideko Autobideak balio izan zuena ordaindua izango du Nafarroako Gobernuak 2016aren amaierarako. Hala ere, autobidea ordaintzen jarraitu beharko du 2032ra arte.


2015eko azaroaren 19an - 12:11
Autobidea 390 milio euro kostatu zen, eta ia 1.160 milioi ordainduko du Nafarroako Gobernuak.

Bideko Autobidea 2006an amaitu zen eta 390 milioi euroko kostua izan zuen. Orduko Nafarroako Gobernuak, dena den, ez zuen euro bakarra jarri, honen finantzazioa itzalpeko sariaren bidez egitea erabaki baitzuen. Sistema honekin, enpresa eraikitzaileak jartzen du azpiegitura egiteko dirua eta bere mantenuaz arduratzen da hitzartutako epean. Horren truke, Nafarroako Gobernuak urteko diru sari bat ordaintzen dio enpresari, urtero bertatik pasatzen diren autoen araberakoa.

2015ean, esaterako, Nafarroako Gobernuak 43,4 milioi ordainduko ditu urteko kanon gisa eta 2016aren amaierarako 382 milioi euro izango ditu ordainduta itzaleko sarien bidez. Nafarroako Kontuen Ganberak egindako azterketaren arabera, 2032. urterako –epe-muga hori du egungo hitzarmenak–Gobernuak 1.157 milioi euro ordainduko dizkio Autovia del Camino SA, hau da, autobidea egitea kostatu zuena baino hiru aldiz gehiago.

Gaur egun Autovia del Camino SAren %80 Infraestructure Phanter izeneko Deutse Banc-eko funts inbertso batena da. 2010ean erosi zioten ordura arte elkartearen gehiengoa zuten Nafarroako Kutxa eta Globalviari (FCC eta Caja Madrid), 90 milioi euro ordainduta. Orduan pozik agertu ziren Infraestructure Phanterreko arduradunak eta bazuten arrazoirik horretarako, Nafarroako Gobernuaren kanonak irabazi itzelak ziurtatzen baitzizkien ondorengo hamarkadetarako.

Harrigarria da etorkizunerako aurreikusten ziren etekin oparoekin Nafarroako Kutxak bere zatia saltzea, baina ordurako krisia nabaritzen hasia zen kutxan eta diru premian zegoen, Bideko Autobidearekin batera saldu zituen, esaterako, Guascor edo Antolin taldea, Joserra Senarrek CAN: eta hemen ez da ezer gertatzen liburuan azaltzen duenez.

 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Azpiegitura handiak
2024-04-14 | Sukar Horia
Superretik Subera

Iaz ireki zuten Supersurraren fase berria. Bilboko azken haran naturala porlanez zikindu ostean, bidesaria ordaintzeko prest dauden gidariek, eta erratuta Supersurrera sartzen diren horiek, minutu pare bat irabazi ahal dizkiote erlojuari.

Eraikuntza enpresek dezente gehiago... [+]


2024-03-18 | ARGIA
EH Bizirik elkarretaratze zaratatsura deitu du Europako industria eolikoaren kongresuaren aurrean

Martxoaren 20an Barakaldoko BECen egingo du Europako industria eolikoak bere urteroko kongresua, "Wind Europe" deitu diotena. 10:00etan atarian elkarretaratze zaratatsua deitu du EH Bizirik sareak.


Galizian 13 parke eolikoren proiektuak geldiarazi ditu justizia auzitegiak, ingurumenean izan ditzaketen ondorioengatik

Berriztagarriek Galizian ere sukarra bizi dute eta proiektu ugari justizia auzitegietan dira momentu honetan. Galiziako Justizia Auzitegi Nagusiak haietako hamahiruren gaineko suspentsioa agindu du, eta horretarako bere irizpideak egokitu ditu Espainiako Auzitegi Gorenak... [+]


2024-02-27 | ARGIA
Lurraren defentsan "Hamaika" erakusketa artistiko ibiltaria abiatuko dute Beran martxoaren 1ean

"Hamaika arrazoi lurraldea defendatzeko" izeneko erakusketa artistiko honetan, Euskal Herriko hamaika ilustratzailek parte hartu dute eta makroproiektu eolikoek kaltetutako Euskal Herriko zenbait familia eta bizilagunen hamaika testigantza ere jasotzen dira. Etxalarko... [+]


2024-02-27 | ARGIA
Antzuolan 200 metroko haize errota irudikatu dute giza katean

Irimo mendian Cilda Energy SLU enpresak 200 metroko bi haize errota ezarri nahi ditu, Trekutz izeneko proiektuaren baitan. Dimentsioaz jabetzeko giza katea egin dute Antzuolan otsailaren 25ean, Meaka-Irimo herri plataformak deituta "berriztagarriak bai, horrela ez!"... [+]


Eguneraketa berriak daude