ARGIA.eus

2020ko urriaren 29a

Kultura > Musika > Musika klasikoa

Aurreko artikuluan aurreratu nuenez, Euskadiko Orkestrak hainbat erabaki hartu ditu bere publikoa segurtasunez, aniztasunez eta kalitatez berriro harrapatzeko.

Orkestraren denboraldi honen hasieraren ezaugarri nagusia saio bikoitzaren planteamendua izan zen, abonatuen erdiak kontzertuetako batera joatea ahalbidetzen duena. Schuberti saioa eskaintzea ere datu interesgarria izan zen. Euskadiko Orkestraren abonu-kontzertuetan ez da ohikoa maratoi monografikoak eskaintzea eta, horregatik,... [+]

Musika klasikoa kanaleko multimediak

Eduki hauek interesatzen zaizkizu? Kanal honen RSS jariora harpidetu zaitezke.

Musika klasikoa
Sakonean
Show must go on

Zalantzarik gabe, COVID-19aren pandemiak gure bizitzak nahastu ditu maila guztietan. Egia da, halaber, apur bat friboloa dela gaitzak jo ez gaituenak kexatzea hain aipatua dugun “normaltasun berriak” gure bizimoduari ekarriko dizkion nahasmenduez. Hildako kopuru handiaren alboan, ondorioak dituzten gaixoen eta minez betetako familien ondoan, gure bizitza kulturalak epe labur edo ertainean izango dituen galerei buruz hitz egiteak gorritu egiten nau, nolabait.

Baina egia da, baita... [+]


Gorka Hermosa, akordeoilaria
"Gaztetan punkia nintzen eta horri eusten saiatu naiz: pikutara eliteak!"

Nazioartean sona lortu du Gorka Hermosa akordeoilariak (Urretxu, 1976) eta hamaika proiektutan murgilduta dabil. Azkenetako bat, Gorka Hermosa & Blanchard Strings diskoa, zeina online aurkeztu behar izan duen COVID-19ak eragindako egoeraren erruz. Lan berezi eta pertsonal horretatik abiatuta, bere ibilbidea errepasatu dugu elkarrizketa honetan.


Benedetti Michelangeli: pianoaren perfekzionismoa

Zalantzarik gabe, 2020a ‘Beethovenen urtea’ da, haren jaiotzaren 250. urteurrena ospatzen baita. Kontzertu-zikloez, musika sinfonikoaz, pianorako musikaz gozatu ahal izango dugu –egoerak ahalbidetzen duenean noski–. Benetan ospatu beharreko efemeride bat da. Baina ezin ditugu ahaztu aurtengo beste urteurren batzuk, agian ez hain distiratsuak, edo ez hain ezagunak, baina horiei buruz hitz egin behar dugu.

Joan den mendeko piano-jotzailerik bikainenetako baten... [+]


2020-04-07 | Oskar Tejedor
Notak mugimenduan
MULTIMEDIA - dokumentala

XVII. mendean, Frantziako Luis XIV erregeak Musika et Dantza Akademia sortu zuen Versaillesen. 2013ko ekainean, leku berean, Biarritzeko Malandain Ballet konpainiak bere azken koreografia eskaini zuen, Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren musikaz lagunduta. Euskal Herriko bi lurralde, bi hiri eta bi diziplina artistikok elkarrekin sortu zuten proiektu kulturala izan zen: Serguei Prokofieven Errauskine ikuskizuna.

Notak Mugimenduan dokumentalak obra berri honen prestakuntza lan osoa erakusten... [+]


OLBE
Denboraldiaren hasiera liluragarria

Operazaleok pozez itxaroten dugu OLBE-ren denboraldiaren hasiera. Eta aurten poza bikoitza izan dugu. Alde batetik, titulu eder-ederra, publikoaren kuttuna izan dugulako, eta, bestetik, interpretazio mundialak disfrutatu ditugulako. Behin baino gehiagotan entzun dugu Bilbon Jessica Pratt sopranoa, eta beti aktuazio arrakastatsuak eskaini ditu. Baina aldi honetan sopranoa eta pertsonaia (Lucia di Lammermoor) urtu egin dira interpretazio guztiz sinesgarria, erabat adierazkorra eta teknikoki... [+]


Kolore eta giroak

Donostiako Musika Hamabostaldiaren azken txanpa honetan orkestra ospetsu eta sendo izango ditugu gure artean, eta, beraz, Euskadiko Orkestra Sinfonikoarentzat erronka bat da talde hauen artean bere indarra erakustea. Apustu serioa egin zuen abuztuaren 24an.


Gehiegikeria erakargarriak

Khatia Buniatishvili pianista georgiarra ez da musikari arrunt bat. Berezia da, oso, aspektu guztietan. Emakume deigarria da dudarik gabe, oso ederra, eta horretaz jabetzen dena (behar den bezala, ez dut ikusten horretan alde negatiborik, baizik eta kontrakoa); bestalde piano jole konpletoa da, ezin dugu ikusi alderdi eskas bat bere jotzeko eran.


Hasiera 'Crush'

Hasiera zoragarria izan du Musika Hamabostaldiak. Mahler Chamber Orchestra taldeak espero genuen baino haratago joan da dudarik gabe. Eta hori ona eta txarra da.


Marina Beheretxe
"'Lau sasoiak' obran euskal soinuak entzun nituen, ziur Vivaldi Euskal Herrian izan dela"

Marina Beheretxe (Baiona, 1985) txiki-txikitatik ohartu da musika doinu batek eman eta eskaini dezakeen zorionaz. Bere izena ezaguna da jada Euskal Herriko oholtzen gainean. Aldiz, aitaren makilen ordez, biolinak du erakarri musika ibilbidera. Tolosako Ganbara Orkestrarekin, urte luzez munduko gela handienetan aritu ondoan, Herrira itzuli da eta Iparraldeko Orkestran ari da 2015az geroztik, biolin bakarlari gisa. Maurice Ravel Kontserbatorioan txiribita erakasten du bestalde eta beste hamaika... [+]


Marina Beheretxe: "Pentsatzen dut plazera hartzen dugularik, hori transmititzen dugula eta mugak hausten direla"
MULTIMEDIA - elkarrizketa

Marina Beheretxe (Baiona, 1985) txiki-txikitatik ohartu da musika doinu batek eman eta eskaini dezakeen zorionaz. Bere izena ezaguna da jada Euskal Herriko oholtzen gainean. Aldiz, aitaren makilen ordez, biolinak erakarri du musika ibilbidera. Tolosako Ganbara Orkestrarekin, urte luzez munduko gela handienetan aritu ondoren, herrira itzuli da eta Iparraldeko Orkestran ari da 2015az geroztik, biolin bakarlari gisa. Hemen duzue Euskal Kultura Erakundeak egin dion elkarrizketaren bideoa.