‘Stabat mater’ borobila


2025eko abuztuaren 06an - 13:23
Inoiz baino beharrezkoagoak dira eskuin muturraren gezurrei
aurre egingo dieten hedabide independenteak

Zer: Orquesta de la Comunitat Valenciana. 

Zuzendaria: Mark Elder. Donostiako Orfeoia. 

Zuzendaria: José Antonio Sáinz Alfaro.

Bakarlariak: Federica Lombardi (sopranoa), Paula Murrihy (mezzoa), Xabier Anduaga (tenorea), Will Thomas (baxua).

Egitaraua: Beethovenen eta Rossiniren lanak.

Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.

Data: abuztuaren 1a.

-------------------------

Orquestra de la Comunitat Valenciana delakoaren debutaren emaitza onak ikusi ondoren, bere bigarren emanaldiarekiko ikusmina handia zen, batez ere orkestrarekin batera Rossiniren Stabat mater-ean luzitu behar ziren interpreteen sendotasuna kontua hartuta.

Bezperako Txaikovskyren eta Xostakovitxen obra handien ondoren, giro aldaketa erabatekoa zen Valentziako orkestrarentzat. Bigarren topaketan, musikariek eta zuzendariak, Elderrek, lehen kontzertuan igartzen ziren ñabardura batzuk erakutsi behar zituzten.

Beethovenen 2. sinfonia re maiorrean op. 36 lanak ireki zuen bigarren saio hau. Ez da publikoaren sinfonia gogokoenetako bat, dena esan behar da, baina konpositorearen "estilo goiztiarraren" xarma duen obra da, nahiz eta jada bere nortasun handiaren zeinu bereizgarriak antzematen diren. Valentziako orkestrak, Mark Elderren zuzendaritzarako oso esanekoa, oso bertsio sendoa eskaini zuen, gogorra ere kalifikatu zitekeen, tempo nahiko zurrunekin. Agian berotasun pixka bat falta izan zitzaion interpretazioari, baina, zalantzarik gabe, zuzendariak obra honen irakurketa desberdina eta pertsonala egin zuen.

Haragia, musikalki, Rossiniren Stabat mater-arekin etorri zen. Konpositore italiarraren lan berantiarra da, eta Jesusen ama Mariaren sufrimenduaz hausnartzen da haren gurutziltzaketan. Obra hunkigarria da, beraz, eta karga sentimental handia du. Musikalki, Rossiniren gailurretako bat da, bufo-aireetatik urrun, eremu espiritualago batean sartzen dena, nahiz eta atzealde mundutar samarra izan. Izan ere, bere garaian, zenbait konpositore alemaniarrek esan zuten obra erlijioso baterako sentsualitate gehiegi zuela obra honek.

Oraingoan, lehen esan dudan bezala, ikusmin handia zegoen. Donostiako Orfeoiak parte hartzen zuen, eta badakigu Donostian egiten duten emanaldi bakoitza beti dela pozgarria publikoarentzat. Eta luxuzko lau bakarlari ere izan genituen, bereziki Xabier Anduaga tenor donostiarra, ibilbide paregabea duelarik.

Bada, osagarri hauekin Stabat mater bikain entzun zen. Mark Elderrek operan duen eskarmentua agerian geratu zen. Maisutasunez maneiatu zuen multzoa, eta elementu bakoitzetik obrak eskatzen zuen distira eta biribiltasuna lortzen jakin zuen. Donostiako orfeoiak enpakez beteriko emanaldia eskaini zuen, taldearen zerbitzura, une oro soinu global trinko eta dotorea sortuz.

Eta lau bakarlariek ederki defendatu zituzten beren rolak. Baina, egia esan, Xabier Anduagaren distira izugarria nabarmendu behar da, baita tenore gisa dituen ezaugarri handiak ere: kantu homogeneoa du bere hedadura osoan, tinbre izugarri liluragarria eta sobreagudo bikaina. Tira, harribitxi bat. "Cujus animam gementem" tenore-arian, adibidez, ezaugarri horiek guztiak ederki ikusi ziren.

Bestalde, gaueko beste izar nagusia Federica Lombardi sopranoa izan zen, honek ere tinbre dotorea luzitu zuelarik. Bere parte-hartzeak klase eta perfekzio teknikoaren eredu izan ziren. Hain zuzen ere, Lombardiren distirak Paula Murrihy mezzoaren interpretazioari itzala egin zion zuen neurri batean. Honek emanaldi diskretua izan zuen. Will Thomas baxua, bestalde, bigarren maila diskretuan mantendu zen baita ere.

Hala ere, esan dudan bezala, konjuntoaren inpresioa edertasun handikoa izan zen. Valentziako orkestra Palau de les Artsera itzul daiteke harro Musika Hamabostaldian egindako emanaldietaz.


Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Donostiako Musika Hamabostaldia
Musika klasikoa
Kilate askoko abesbatza

Les Concert des nations, La Capella nacional de Catalunya orkestra sinfonikoa

Zuzendaria: Jordi Savall
Abesbatzen prestaketa: Lluís vilamajó
Egitaraua: Mendelssohnen lanak 
Non: Kursaal auditorioan (Donostiako Musika Hamabostaldia)
Noiz: abuztuaren... [+]


Espiritualtasun ukitu bat

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Gewandhausorchester Leipzig.
Zuzendaria: Andris Nelsons. Donostiako Orfeoia.
Koru zuzendaria: Esteban Urzelai.
Bakarlariak: Julia Kleiter (sopranoa), Christian Gerhaher (baritonoa).
Egitaraua: Mendelssohn eta Brahmsen lanak.[+]


Maila altua

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Gewandhausorchester Leipzig.
Zuzendaria: Andris Nelsons.
Bakarlaria: Isabelle Faust (biolina).
Egitaraua: Pärt, Dvorak eta Sibeliusen lanak.
Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren... [+]


Kilate askoko abesbatza

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Le Concert des Nations. La capella Nacional de Catalunya.
Zuzendaria: Jordi Savall.
Abesbatzaren prestaketa: Lluís Vilamajó.
Egitaraua: Mendelssohnen lanak.
Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren... [+]


Wagner birformulatua

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Espainiako Orkestra Nazionala.
Zuzendaria: David Afkham.
Egitaraua: Wagnerren ‘Der Ring ohne Worte’ (Lorin Maazelen moldaketa). Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren 22a.

---------------------------

Oraingo... [+]


Feng Shui pianoan

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Victoria Eugenia Zikloa. Mitsuko Uchida (pianoa).
Egitaraua: Beethovenen hiru azken sonatak.
Lekua: Donostiako Victoria Eugenia Antzokia.
Data: abuztuaren 18a.

Mitsuko Uchidak Musika Hamabostaldia bisitatzen duen hirugarren aldia da. Bere estiloak... [+]


Amaya, altxor ia ezezagun hori

Zer: Euskadiko Orkestra

Zuzendaria: Diego Martin-Etxebarria. Easo Abesbatza

Zuzendaria: Gorka Miranda

Bakarlariak: Arantza Ezenarro, Gillen Munguía, Marifé Nogales, Lucía Gómez, Juan Laborería, José Manuel Díaz, Darío Maya, Luken... [+]


Sendo eta dotore

Zer: Orquestra de la Comunitat Valenciana
Zuzendaria: Mark Elder
Bakarlaria: Nelson Goerner (pianoa)
Egitaraua: Txaikovsky eta Xostakovitxen lanak
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren 3a.

-------------------------

Orquestra de la Comunitat Valenciana... [+]


Requiem batekin abiatzea?

Zer: “Requiem (s)”. Ballet Preljocaj.
Koreografia: Angelin Preljocaj.
Eszenografia: Adrien Chalgard.
Argiztapena: Éric Soyer.
Jantziak: Eleonora Peronetti.
Bideoak: Nicolas Clauss.
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren... [+]


Musika Hamabostaldia: nire gomendioak

Azken urteotan egin dudan bezala, Musika Hamabostaldiak 86. ediziorako prestatu duen egitarau ederra ikusita, nire iradokizun eta gomendio bereziak egiten dizkizuet. 

Egia esan, eta ia beti gertatzen den bezala, oso zaila da kontzertu batzuk nabarmentzea, horiek guztiak... [+]


Musika Hamabostaldia: gogoeta batzuk

Edizio asko dira orain arte; Espainiako Estatuko musika klasikoko jaialdirik zaharrena da. Behin amaituta, une egokia izan daiteke aurtengo edizioaren balantzea egiteko, baina baita jaialdiaren bizitza luzearen balantzea egiteko ere. Jaialdi bikaina da, oso. Baina hausnartu egin... [+]


Adore kontrolatua

Donostiako Musika Hamabostaldia
Euskadiko Orkestra: Zuzendaria: J. Rohrer.
Donostiako Orfeoia: Zuzendaria: J.A. Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: C. Reiss, V. Karkacheva, M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Egitaraua: Beethovenen Missa Solemnis re maiorrean, op. 123.[+]


Eguneraketa berriak daude