Wagner birformulatua


2025eko abuztuaren 26an - 13:00
David Afkham zuzendaria Musika Hamabostaldia
Inoiz baino beharrezkoagoak dira eskuin muturraren gezurrei
aurre egingo dieten hedabide independenteak

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Espainiako Orkestra Nazionala.
Zuzendaria: David Afkham.
Egitaraua: Wagnerren ‘Der Ring ohne Worte’ (Lorin Maazelen moldaketa). Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren 22a.

---------------------------

Oraingo honetan esan dezakegu Musika Hamabostaldiak originaltasun keinu bat izan duela ‘deseraikitako’ Wagner bat programatzean (zentzurik onenean, ez gaizki ulertu), benetan erakargarria.

Behin baino gehiagotan esan dudan bezala, Kursaal auditoriumaren neurriak direla eta, oso zaila egiten da operak programatzea. Noizean behin kontzertu- bertsioren batekin konformatu behar dugu. Eta opera antzeztuak ere ez dira falta, baina gabeziak izaten dituzte. Ez du pena merezi.

Hori dela eta, benetan zaila izango da Donostian 'Nibelungo eraztuna' tetralogiaz gozatzeko aukera izatea. Baina horrek ez du esan nahi Wagnerren soinu-mundu zoragarriaz disfrutatzeko aukerarik ez izatea. Horren froga ‘Der Ring ohne Worte’ (‘Hitzik gabeko eraztuna’) izan zen, Europako orkestra-zuzendari handienetako bat izan zenak, Lorin Maazel frantziarrak, hautatu eta trebeki elkarren ondoan jarritako tetralogiaren 'unerik onenen' bilduma moduko bat.

Hirurogeita hamabost minututan, atsedenik gabe, 'Rhineko urrea' -tik 'Jainkoen gainbehera’ -rainoko ibilbidea egiten da, tetralogiaren azken zatiraino. Eta Maazelen hautaketa honen emaitza bikaina da. Trantsizioak zentzu handiz egiten dira beti, eta obrak munduko operaren monumentu horren funtsezkoena jasotzen du, modu sinfonikoan.

Espainiako Orkestra Nazionalak oso lan ona egin zuen eta une ona pasatzen ari dela erakutsi zuen. Obra honek dituen ñabardura eta kolore guztiak bikain erakutsi zitzaizkion entzuleei. Egur biribilak entzun genituen eta soka ere nabarmendu zen. Oro har, Afkham (denbora gutxian orkestrako titular izateari utziko diona), oso kezkatua egon zen diskurtsoa barne-koherentziaz hornitzeaz, ‘harilkatu’ egin zitekeelako, freno emozionalari helduz, eta horregatik agian pasarte batzuetan ("Rhinen sakonean", "Mime izutua" edo "Siegfrieden heriotza eta Rhinen alabak") bere inguru garratz, patetiko eta desesperatuak modu indartsuago eta haragitsuagoan nabarmentzea falta izan zen.

Nolanahi ere, Musika Hamabostaldiaren edizio honetan izan dugun kontzerturik interesgarrienetako bat izan zen. Eta publikoak gogo biziz erantzun zuen.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Donostiako Musika Hamabostaldia
Feng Shui pianoan

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Victoria Eugenia Zikloa. Mitsuko Uchida (pianoa).
Egitaraua: Beethovenen hiru azken sonatak.
Lekua: Donostiako Victoria Eugenia Antzokia.
Data: abuztuaren 18a.

Mitsuko Uchidak Musika Hamabostaldia bisitatzen duen hirugarren aldia da. Bere estiloak... [+]


Amaya, altxor ia ezezagun hori

Zer: Euskadiko Orkestra

Zuzendaria: Diego Martin-Etxebarria. Easo Abesbatza

Zuzendaria: Gorka Miranda

Bakarlariak: Arantza Ezenarro, Gillen Munguía, Marifé Nogales, Lucía Gómez, Juan Laborería, José Manuel Díaz, Darío Maya, Luken... [+]


‘Stabat mater’ borobila

Zer: Orquesta de la Comunitat Valenciana. 

Zuzendaria: Mark Elder. Donostiako Orfeoia. 

Zuzendaria: José Antonio Sáinz Alfaro.

Bakarlariak: Federica Lombardi (sopranoa), Paula Murrihy (mezzoa), Xabier Anduaga (tenorea), Will... [+]


Sendo eta dotore

Zer: Orquestra de la Comunitat Valenciana
Zuzendaria: Mark Elder
Bakarlaria: Nelson Goerner (pianoa)
Egitaraua: Txaikovsky eta Xostakovitxen lanak
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren 3a.

-------------------------

Orquestra de la Comunitat Valenciana... [+]


Requiem batekin abiatzea?

Zer: “Requiem (s)”. Ballet Preljocaj.
Koreografia: Angelin Preljocaj.
Eszenografia: Adrien Chalgard.
Argiztapena: Éric Soyer.
Jantziak: Eleonora Peronetti.
Bideoak: Nicolas Clauss.
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren... [+]


Musika Hamabostaldia: nire gomendioak

Azken urteotan egin dudan bezala, Musika Hamabostaldiak 86. ediziorako prestatu duen egitarau ederra ikusita, nire iradokizun eta gomendio bereziak egiten dizkizuet. 

Egia esan, eta ia beti gertatzen den bezala, oso zaila da kontzertu batzuk nabarmentzea, horiek guztiak... [+]


Musika Hamabostaldia: gogoeta batzuk

Edizio asko dira orain arte; Espainiako Estatuko musika klasikoko jaialdirik zaharrena da. Behin amaituta, une egokia izan daiteke aurtengo edizioaren balantzea egiteko, baina baita jaialdiaren bizitza luzearen balantzea egiteko ere. Jaialdi bikaina da, oso. Baina hausnartu egin... [+]


Adore kontrolatua

Donostiako Musika Hamabostaldia
Euskadiko Orkestra: Zuzendaria: J. Rohrer.
Donostiako Orfeoia: Zuzendaria: J.A. Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: C. Reiss, V. Karkacheva, M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Egitaraua: Beethovenen Missa Solemnis re maiorrean, op. 123.[+]


Sustantziarik gabea

Egia esan, pena ematen dit kritika honi izenburu hau ipintzea. Bizeten Carmen oso opera ederra da, sentimendu unibertsalak jorratzen dituena, hala nola pasioa, jeloskortasuna, maitatuaren posesioa, independentzia... Eta hori guztia musika-lan bikaina oinarri hartuta. Baina... [+]


Desberdina eta berezia

Albenizen Iberia Suite monumentalaren bertsio berri bat egitea meritu handiko lana da, merkatuan dauden grabazio bikainak kontuan hartuta. Hori dela eta, Luis Fernando Pérezek Musika Hamabostaldiko errezitaldian egindako lanak sekulako miresmena sortu zidan.


Aita Santuaren biolinista eta bere estela

Orkestra handien eta obra handien kontzertuen ondoren, ezin diegu arreta jarri gabe utzi musika-patxada handiagoko, sosegu handiagoko baina edertasun berdineko proposamenei.


Eguneraketa berriak daude