Kilate askoko abesbatza


2025eko abuztuaren 27an - 12:28
Hamabostaldia
Inoiz baino beharrezkoagoak dira eskuin muturraren gezurrei
aurre egingo dieten hedabide independenteak

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Le Concert des Nations. La capella Nacional de Catalunya.
Zuzendaria: Jordi Savall.
Abesbatzaren prestaketa: Lluís Vilamajó.
Egitaraua: Mendelssohnen lanak.
Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren 22a.

-----------------------------------------------------------

Jordi Savall nazioartean izen handia duen musikaria da, eta Euskal Herrian oso maitatua. Izan ere, askotan bisitatu gaitu, bai bere taldeak zuzentzen, bai bere ganba-biola joaz errezitaldiak egiten. Baina hain ohikoa ez dena da antzinako musikaren errepertoriotik ateratzea musika erromantikoan murgiltzeko, kasu honetan bezala. Izan ere, Savallek, bere bi talde bikainekin batera, 'Le concert des nations' orkestra eta 'La capella nacional de Catalunya' abesbatza, Mendelsshonen programa monografiko bat ekarri zigun.

Emaitza, batzuentzat bikaina izan zen, baina nire ustez ez zen izan Mendelssohnen obrengandik espero nuena.

Mendelssohnen 3. Sinfonia, la minorrekoa, op. 56 Eskoziarra lan ederrarekin hasi ziren. Obra honen inspirazioa lehen erromantikoen irudimenaren obsesio handienetako batean datza: Eskoziako laino grisak eta mendiak. Bestalde, obra honek, formaren argitasun eta orekari uko egin gabe, kutsu berritzailea eta gaien aberastasuna ditu, eta horrek izugarri erakargarri egiten du.

Baina egia da, halaber, obra honen sonoritateak orkestra moderno baten zehaztasuna eta bolumena eskatzen dizkigula, edo niri behintzat eskatzen dizkidala. 'Le concert de nations' orkestraren instrumentuak garaiko instrumentuen erreplikak dira, eta ez dute errepertorio mota honetan behar den efektua lortzen.

Savallek obraren irakurketa adimentsua egin zuen, temak eta lerroak trebeziaz landu zituen, baina agian hau ez da errepertorio egokiena formazio honetarako. Halere, hori gustu kontua da.

Hori bai, bigarren zatia opari bat izan zen. Die erste Walpurgisnacht (Walpurgisen lehen gaua) op. 60, konpositore berarenak, harri eta zur utzi gintuen guztiok La capella nacional de Catalunya-ko emakumeen atala abesten hasi zirenean. Korua bera zoragarria da, enpastatua, afinatua, ñabarduraz josia, oso zaindua. Baina bere sekzio femeninoa paregabea da.

Hasi zenetik, Goetheren olerki batean oinarritutako lan eder hau oso arin joan zen. Savallek oreka bikaina lortu zuen ahotsen eta orkestraren artean, eta benetan ordu erdiko gozamena izan zen.

Bakarlariei dagokienez, ez zen homogeneotasun handirik egon. Ilker Arcayürek tenore turkiarrak ahots polita du, baina gau horretan ez zuen maila eman. Arazoak izan zituen agudoekin, eta ez zegoen gustura bere paperean. Sara Mingardo mezzoak egoera salbatu zuen distira handirik gabe. Une interesgarrienak baritonoenak izan ziren: bai Matthias Winckhlerrek bai Arttu Katajak beren rolak trebetasunez eta ahots emisio oso on batekin egiten jakin zuten.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Donostiako Musika Hamabostaldia
Wagner birformulatua

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Espainiako Orkestra Nazionala.
Zuzendaria: David Afkham.
Egitaraua: Wagnerren ‘Der Ring ohne Worte’ (Lorin Maazelen moldaketa). Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren 22a.

---------------------------

Oraingo... [+]


Feng Shui pianoan

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Victoria Eugenia Zikloa. Mitsuko Uchida (pianoa).
Egitaraua: Beethovenen hiru azken sonatak.
Lekua: Donostiako Victoria Eugenia Antzokia.
Data: abuztuaren 18a.

Mitsuko Uchidak Musika Hamabostaldia bisitatzen duen hirugarren aldia da. Bere estiloak... [+]


Amaya, altxor ia ezezagun hori

Zer: Euskadiko Orkestra

Zuzendaria: Diego Martin-Etxebarria. Easo Abesbatza

Zuzendaria: Gorka Miranda

Bakarlariak: Arantza Ezenarro, Gillen Munguía, Marifé Nogales, Lucía Gómez, Juan Laborería, José Manuel Díaz, Darío Maya, Luken... [+]


‘Stabat mater’ borobila

Zer: Orquesta de la Comunitat Valenciana. 

Zuzendaria: Mark Elder. Donostiako Orfeoia. 

Zuzendaria: José Antonio Sáinz Alfaro.

Bakarlariak: Federica Lombardi (sopranoa), Paula Murrihy (mezzoa), Xabier Anduaga (tenorea), Will... [+]


Sendo eta dotore

Zer: Orquestra de la Comunitat Valenciana
Zuzendaria: Mark Elder
Bakarlaria: Nelson Goerner (pianoa)
Egitaraua: Txaikovsky eta Xostakovitxen lanak
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren 3a.

-------------------------

Orquestra de la Comunitat Valenciana... [+]


Requiem batekin abiatzea?

Zer: “Requiem (s)”. Ballet Preljocaj.
Koreografia: Angelin Preljocaj.
Eszenografia: Adrien Chalgard.
Argiztapena: Éric Soyer.
Jantziak: Eleonora Peronetti.
Bideoak: Nicolas Clauss.
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren... [+]


Musika Hamabostaldia: nire gomendioak

Azken urteotan egin dudan bezala, Musika Hamabostaldiak 86. ediziorako prestatu duen egitarau ederra ikusita, nire iradokizun eta gomendio bereziak egiten dizkizuet. 

Egia esan, eta ia beti gertatzen den bezala, oso zaila da kontzertu batzuk nabarmentzea, horiek guztiak... [+]


Musika Hamabostaldia: gogoeta batzuk

Edizio asko dira orain arte; Espainiako Estatuko musika klasikoko jaialdirik zaharrena da. Behin amaituta, une egokia izan daiteke aurtengo edizioaren balantzea egiteko, baina baita jaialdiaren bizitza luzearen balantzea egiteko ere. Jaialdi bikaina da, oso. Baina hausnartu egin... [+]


Adore kontrolatua

Donostiako Musika Hamabostaldia
Euskadiko Orkestra: Zuzendaria: J. Rohrer.
Donostiako Orfeoia: Zuzendaria: J.A. Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: C. Reiss, V. Karkacheva, M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Egitaraua: Beethovenen Missa Solemnis re maiorrean, op. 123.[+]


Sustantziarik gabea

Egia esan, pena ematen dit kritika honi izenburu hau ipintzea. Bizeten Carmen oso opera ederra da, sentimendu unibertsalak jorratzen dituena, hala nola pasioa, jeloskortasuna, maitatuaren posesioa, independentzia... Eta hori guztia musika-lan bikaina oinarri hartuta. Baina... [+]


Desberdina eta berezia

Albenizen Iberia Suite monumentalaren bertsio berri bat egitea meritu handiko lana da, merkatuan dauden grabazio bikainak kontuan hartuta. Hori dela eta, Luis Fernando Pérezek Musika Hamabostaldiko errezitaldian egindako lanak sekulako miresmena sortu zidan.


Eguneraketa berriak daude