ARGIA.eus

2021eko urtarrilaren 23a

Kultura > Politika kulturalak

2021-01-21 | Jone Markuleta

Kultur esparruan aritzen den jendeak eta kulturak kezkatzen dituen herritarrek bat eginik, "Plateruena eta gero zer?" dinamika abiatu dute. Plateruena berriz irekitzeko aukerak aztertuko dituzte, eta bide horretan herriak zer behar duen jasoko duen diagnostikoa egin gura dute. 

Politika kulturalak kanaleko multimediak
Mabi Revueltaren lan berria Azkuna Zentroan
'Fin de partie' edo jokoaren amaiera

1851. Londresko kafetegi ilun eta ketsu bat. Adolf Anderssen eta Lionel Kieseritzky xake-jokalari trebatuak aurrez-aurre daude. Horien erdian xake-taula dago eta 32 piezak dagozkien laukitxoetan. Partida hasi eta azkar doa forma hartzen, abiadura bizian garatzen da lehia, mugimendu ederrez egindako koreografia sortu da. 23 mugimendutan jokoa erabakita dago. Partida hilezkorra izenez pasa da historiara Anderssen eta Kieseritzkyren arteko lehia mitiko hura, inoiz jokatu den xake-partida ederrena... [+]


Bilboko Kafe Antzokiak 25 urte bete ditu

Zein bilakaera izan du Bilbok azken urteetan? Ula Iruretagoiena arkitektoarekin hitz egin dugu azken urteetan Bilbon eman diren aldaketez. Eta horietako bat duela 25 urte jaiotako Bilboko Kafe Antzokia da, euskal kulturari espazio eta proiektu oso bat eskaintzeko abiatutako egitasmoa.


Jolasaren bidez, Iruñeko Aldezar elkarteari sostengua adierazi diote herritarrek

Larunbatean Aldezar elkarteak haurrentzako jolasak antolatu zituen Iruñeko Gazteluko eta Udaletxeko plazetan eta ehunka lagun bildu ziren, Iruñeko Udalak talde honi diru laguntzak kendu izana salatzeko.


Kultur arloko eragileak mobilizatu dira Baionan

COVID-19ari aurre egiteko neurrien eraginez, kulturaren sektoreak jasandako krisia salatu dute hamarnaka artistek, ekintza bidez.


Analisia
Merkatutik harago

“Durango efektuak” mobilizatuko ditu kulturzaleak topaleku fisikorik gabe? Inkognita horren erdian Bingen Zupiria Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politikarako sailburuak herritarrei eskatu die “modu kolektiboan” erantzuteko. Alegia, erosteko, hori baita bere esanetan “industria kultural” euskaldunaren atzean dauden sortzaileak babesteko modua.


Komisariotzari buruzko nazioarteko sinposioa Bilbon
An Artist Who Cannot Speak English Is No Artist

Hala zioen Mladen Stilinović artista kroaziarrak 1994. urtean oihal arrosa batean idatzi zuen esaldiak. Lelo hori, 90eko hamarkadako enblema bilakatu zen, batez ere Europako periferia deiturikoan bizi eta lan egiten zuten artista eta kultur eragileentzat. Mundu globalizatuaren aurrean beraien nortasun propioa aldarrikatzeko oihua zen. Milurteko berriaren atarian egin ziren tankera horietako adierazpen eta arte erakusketak izan ditu hizpide urrian Bilbon egin den komisariotzari buruzko... [+]


Gernikako Astra: "Ez dugu kultur programazio osoa instituzioen esku utzi nahi"

“Eutsi ederrenari” lemapean, Gernikako Astrak bizi duen egoeraren berri eman du joan den larunbatean egindako agerraldi baten bidez. Proiektuak 15 urte beteko ditu abenduan eta, COVID-19aren aurkako neurriak gorabehera, jarduerak antolatzen jarraitzeko asmo argia adierazi dute. 


Zazpi emakumeren gidaritzapean, Musikari elkarteak sektoreko prekarietateari aurre egiteko lan egingo du

Musikari-Euskal Herriko Musikariak elkarteak zuzendaritza batzorde berria aurkezteko prentsaurrekoa egin du ostegunean Donostiako Udal Liburutegiko sotoan. Zazpi musikarik hartu dute ardura hori, eta zazpiak dira emakumeak.


Ikuskizunetako teknikariak haserre Zupiriaren adierazpenekin: "Ez dugu ulertzen zer proposatzen duzun"

Bingen Zupiria Eusko Jaurlaritzako bozeramaile eta Kultura sailburuak pasa den asteburuan El Diario Vasco egunkarian eginiko adierazpenekin oso kritiko azaldu da Teknikariok sindikatua. “Oso larriak” dira eragine honen ustez Zupiriak adierazitakoak.


Lee Krasner eta Lygia Clark
Bidea urratzen

Ez da ohikoena Guggenheim bezalako museo batean bi emakumezko artistaren bakarkako erakusketak aldi berean ikusteko aukera izatea. Beraz, aitzakia hau baliatuta, museora sartzeko bidesaria ordaintzeak merezi duela esango dugu. Lee Krasner margolariaren atzera-begirakoan aurkituko ditugun obrak eta Lygia Clarkek 1950eko hamarkada bitartean margotu zituen lanak parekatuz gero, elkarrizketa eta irakurketa amankomun interesgarriak suertatzen dira.