Jokin Bildarratzen erantzunak etsita utzi du %87ko desgaitasuna duen ikaslearen familia

  • Orain arteko ikas-ibilbidean izan duen laguntza erdira murriztu diotenetik, ikas-prozesua egoki eramatea ezinezkoa zaio garun-paralisia duen Usurbilgo ikasleari. Baina ikasleak eskatzen duen laguntza jartzea “oso salbuespenezkoa” dela adierazi du Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak, EH Bilduk egindako galderei erantzunez. Arrapostuaren xehetasunak eta ikaslearen familiaren erreakzioa, ondorengo lerroetan.


2023ko uztailaren 19an - 02:00
Azken eguneraketa: 17:37

“Zer dela eta ukatu zaio ikasleari lanaldi osoko laguntzailea? Zer dela eta ez da kontuan hartu ikastetxearen, Elkartu elkartearen eta familiaren proposamena? Zer egingo du Hezkuntza Sailak aipatu adingabearen hezkuntza eskubidea duintasunez bermatzeko?” gisako galderak egin zituen Ikoitz Arrese EH Bilduko legebiltzarkideak, ARGIAk azaleratu zuen kasuaren harira: %87ko desgaitasun motorrarekin, Usurbilgo gazte batek ikastordu guztietan laguntzailea izan du orain arteko ibilbide akademikoan, baina Lanbide Heziketara igaro denean, jardunaldi erdian baino ez diote jarri laguntzailea. Laguntzailerik gabe dagoen orduetan ezinezkoa zaio aurrera egitea, eta ikastetxeak berak lanaldi osoko laguntzailea eskatu du, baina ukatu egin dio Hezkuntza Sailak. Egoera honengatik ikaslea terapia psikologikoan dago.

Datorren ikasturtean jardunaldi osoko laguntzailea lortu nahi du ikasleak –ikasturte honetan ez du lortu eta dagoeneko amaitu da–, baina Jokin Bildarratz Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak, bere erantzunean, ez du halakorik baieztatu. “Lehenik eta behin, adierazi behar da kasu horren jarraipen pertsonalizatua egin dela eta egiten jarraituko dela sisteman matrikulatu zenetik, Berritzegunearen bidez, Hezkuntza Premia Berezien Zerbitzuaren bidez, bai eta Terapia Okupazionaleko Zerbitzuaren bidez ere”, dio Bildarratzek, eta horien bidez egindako lan guztia zerrendatu du sailburuak erantzunean (materialak egokitzea, aholkularitza, ebaluazio psikopedagogikoak…).

"Nire ondorioa da ez diotela egindako lanari kasurik egin, are gehiago, profesionalen lan horrekiko errespetu falta da, horiek guztiek garbi utzi dutelako ez dagoela autonomiarik"

“Jakina egin dela hori guztia –adierazi dio ARGIAri Maria Enriquez ikaslearen amak–, eta lan ona egin dute gainera, egoera hobetzeko pautak eta gomendioak emanez, baina nire ondorioa da ez diotela lan horri kasurik egin, are gehiago, profesionalen lan horrekiko errespetu falta da, horiek guztiek garbi utzi dutelako ez dagoela autonomiarik. Benetan Hezkuntza Sailak uste du baliabideak murrizteagatik autonomia garatuko dela? Hain justu, kontrakoa da: autonomia sustatzeko, laguntzailea beharrezkoa du, laguntzarik ez duen orduetan ez duelako inongo autonomiarik sustatzen, frustrazioa eta abandonua baizik”.

Argudio gisa, sailburuak dio “erabateko autonomiarik gabeko” pertsonekin baino ez dela erabiltzen jardunaldi osoko laguntzailea, “oso salbuespenezko” kasuetan, “mugimendu urritasun oso larriagatik intentsitate handiko laguntza behar duten kasuekin lotuta”. Eta beste argudio bat: laguntza handitzeko eskaerari eman zaion ezezkoa halako kasuetarako jarraitzen den “118/1998 Dekretuaren agindupean” egin zela.

“Frustrazioa, inpotentzia, mina sentitu dut”

Salbuespenezkoa dela-eta, ikaslearen amak dio “lotsagarria” dela: “Baliabideen esleitzeak pertsonalizatua eta eraginkorra izan behar du, eta jarraipenak ezin du izan espedientea betetzeko tramite hutsa, egokitzapena behar bada egokitu egin behar da baliabidea, eta segitzen dugu esaten gure alabak duen laguntza ez dela egokia eta ez dela nahikoa”. Enriquezen esanetan, “frustrazioa, inpotentzia, mina sentitu dut erantzuna irakurtzean, urtebeteren ostean ez delako ezer aldatu, ikasturtean zehar egin dugun guztia eginda ere”.

Bildarratzek erantzunaren amaiera aldean dio Hezkuntza Sailak lanean jarraituko duela “aipatutako laguntza-zerbitzuen bitartez (…) ikasleak bere gaitasunak bere heziketa-zikloko praktiken esparruan ahalik eta gehien garatzeko alternatibak ahalbidetzeko”. Baina jarraipena nola egingo du? dio Enriquezek, “orain arte bezala? Berriro ere birbaloratu beharko dugu egoera, berriro ere eskaera egin Hezkuntza Sailari eta berriro ere erantzun bera jasoko dugu?”.

Salbuespenezkoa dela-eta, ikaslearen amak dio "lotsagarria" dela: "Baliabideen esleitzeak pertsonalizatua eta eraginkorra izan behar du, baina urtebeteren ostean ez da ezer aldatu"

Osasun mentala erdigunean?

Ikaslearen amak gogoratu du Hezkuntza Sailak protokoloak dituela ikasleen osasun mentala zaintzeko, “eta sentiberak izan behar lukete gai honekiko; ikusten ari dira egoera okerrera egiten ari dela eta jakin badakite gure alabaren egoera animikoari nola eragin dion, horregatik mingarria da ikustea jarrera bera mantentzen dutela eta ez dutela planteatu ere egiten egoera hobetu dezaketela. Desgaitasunarekin bizitzea muga askorekin bizitzea dela bagenekien, baina ez genuen espero Hezkuntza Saila bera izatea oztopo hezkuntza jaso ahal izateko”.

Enriquezek argi utzi du kritika ez duela helburu, alabaren egoera konpontzea baizik: “Hurrengo ikasturterako egoera aldatzea nahi dugu, gure azken helburua eta lehentasuna da gure alabak lortzea behar duen laguntza, bere eskubideak bermatzea baino ez”.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
2024-04-28 | Edu Zelaieta Anta
Duda-muda

Ramadana bukatzear zela sortu zen zalantza irakasleen artean: familia musulmana duten ikasle batzuek adierazia zuten, ramadanaren amaieraren ospakizuna zela eta, ez zirela egun horretan joanen gelara. Ekintza horren bidez –aipatu zuen irakasle batek– argi gelditzen... [+]


EHUk harremanak hautsiko ditu Palestinako sarraskia gaitzesten ez duten Israelgo unibertsitateekin

EHUko Gobernu Kontseiluak adierazpena onartu du, Palestinaren alde eta Gazako sarraskiaren aurrean. Hainbat konpromiso hartu ditu, besteak beste, boluntariotza programa bat martxan jartzea, errefuxiatuen arreta zabaltzea eta giza eskubideen inguruko gogoeta sustatzea. Harreman... [+]


Neskak eta ikasketa zientifikoak: 6 urteetatik unibertsitatera bitarteko harreman gatazkatsua

Neskek gaitasun matematiko eta zientifikoekiko txikitatik duten pertzepzio, autopertzepzio eta bizipenen eraginez, zientzia arloko ikasketei muzin egin eta bestelako karrerak aukeratzen dituzte. Hala dio ikerketa berri batek.


Palestinaren aldeko unibertsitate-sarea

EHUk Tel Aviv-eko unibertsitatearekin etorkizuneko lankidetzarako bideak ahalbidetzen dituen zibersegurtasuneko katedra bat sortu izanaren harira, bertako langileok interpelatuak izan gara hainbat lekutatik, eta esan beharra dut neurri handi batean lotsatuta sentitu naizela,... [+]


Eguneraketa berriak daude