Jokin Bildarratzen erantzunak etsita utzi du %87ko desgaitasuna duen ikaslearen familia

  • Orain arteko ikas-ibilbidean izan duen laguntza erdira murriztu diotenetik, ikas-prozesua egoki eramatea ezinezkoa zaio garun-paralisia duen Usurbilgo ikasleari. Baina ikasleak eskatzen duen laguntza jartzea “oso salbuespenezkoa” dela adierazi du Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak, EH Bilduk egindako galderei erantzunez. Arrapostuaren xehetasunak eta ikaslearen familiaren erreakzioa, ondorengo lerroetan.


2023ko uztailaren 19an - 02:00
Azken eguneraketa: 17:37
Inoiz baino beharrezkoagoak dira eskuin muturraren gezurrei
aurre egingo dieten hedabide independenteak

“Zer dela eta ukatu zaio ikasleari lanaldi osoko laguntzailea? Zer dela eta ez da kontuan hartu ikastetxearen, Elkartu elkartearen eta familiaren proposamena? Zer egingo du Hezkuntza Sailak aipatu adingabearen hezkuntza eskubidea duintasunez bermatzeko?” gisako galderak egin zituen Ikoitz Arrese EH Bilduko legebiltzarkideak, ARGIAk azaleratu zuen kasuaren harira: %87ko desgaitasun motorrarekin, Usurbilgo gazte batek ikastordu guztietan laguntzailea izan du orain arteko ibilbide akademikoan, baina Lanbide Heziketara igaro denean, jardunaldi erdian baino ez diote jarri laguntzailea. Laguntzailerik gabe dagoen orduetan ezinezkoa zaio aurrera egitea, eta ikastetxeak berak lanaldi osoko laguntzailea eskatu du, baina ukatu egin dio Hezkuntza Sailak. Egoera honengatik ikaslea terapia psikologikoan dago.

Datorren ikasturtean jardunaldi osoko laguntzailea lortu nahi du ikasleak –ikasturte honetan ez du lortu eta dagoeneko amaitu da–, baina Jokin Bildarratz Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak, bere erantzunean, ez du halakorik baieztatu. “Lehenik eta behin, adierazi behar da kasu horren jarraipen pertsonalizatua egin dela eta egiten jarraituko dela sisteman matrikulatu zenetik, Berritzegunearen bidez, Hezkuntza Premia Berezien Zerbitzuaren bidez, bai eta Terapia Okupazionaleko Zerbitzuaren bidez ere”, dio Bildarratzek, eta horien bidez egindako lan guztia zerrendatu du sailburuak erantzunean (materialak egokitzea, aholkularitza, ebaluazio psikopedagogikoak…).

"Nire ondorioa da ez diotela egindako lanari kasurik egin, are gehiago, profesionalen lan horrekiko errespetu falta da, horiek guztiek garbi utzi dutelako ez dagoela autonomiarik"

“Jakina egin dela hori guztia –adierazi dio ARGIAri Maria Enriquez ikaslearen amak–, eta lan ona egin dute gainera, egoera hobetzeko pautak eta gomendioak emanez, baina nire ondorioa da ez diotela lan horri kasurik egin, are gehiago, profesionalen lan horrekiko errespetu falta da, horiek guztiek garbi utzi dutelako ez dagoela autonomiarik. Benetan Hezkuntza Sailak uste du baliabideak murrizteagatik autonomia garatuko dela? Hain justu, kontrakoa da: autonomia sustatzeko, laguntzailea beharrezkoa du, laguntzarik ez duen orduetan ez duelako inongo autonomiarik sustatzen, frustrazioa eta abandonua baizik”.

Argudio gisa, sailburuak dio “erabateko autonomiarik gabeko” pertsonekin baino ez dela erabiltzen jardunaldi osoko laguntzailea, “oso salbuespenezko” kasuetan, “mugimendu urritasun oso larriagatik intentsitate handiko laguntza behar duten kasuekin lotuta”. Eta beste argudio bat: laguntza handitzeko eskaerari eman zaion ezezkoa halako kasuetarako jarraitzen den “118/1998 Dekretuaren agindupean” egin zela.

“Frustrazioa, inpotentzia, mina sentitu dut”

Salbuespenezkoa dela-eta, ikaslearen amak dio “lotsagarria” dela: “Baliabideen esleitzeak pertsonalizatua eta eraginkorra izan behar du, eta jarraipenak ezin du izan espedientea betetzeko tramite hutsa, egokitzapena behar bada egokitu egin behar da baliabidea, eta segitzen dugu esaten gure alabak duen laguntza ez dela egokia eta ez dela nahikoa”. Enriquezen esanetan, “frustrazioa, inpotentzia, mina sentitu dut erantzuna irakurtzean, urtebeteren ostean ez delako ezer aldatu, ikasturtean zehar egin dugun guztia eginda ere”.

Bildarratzek erantzunaren amaiera aldean dio Hezkuntza Sailak lanean jarraituko duela “aipatutako laguntza-zerbitzuen bitartez (…) ikasleak bere gaitasunak bere heziketa-zikloko praktiken esparruan ahalik eta gehien garatzeko alternatibak ahalbidetzeko”. Baina jarraipena nola egingo du? dio Enriquezek, “orain arte bezala? Berriro ere birbaloratu beharko dugu egoera, berriro ere eskaera egin Hezkuntza Sailari eta berriro ere erantzun bera jasoko dugu?”.

Salbuespenezkoa dela-eta, ikaslearen amak dio "lotsagarria" dela: "Baliabideen esleitzeak pertsonalizatua eta eraginkorra izan behar du, baina urtebeteren ostean ez da ezer aldatu"

Osasun mentala erdigunean?

Ikaslearen amak gogoratu du Hezkuntza Sailak protokoloak dituela ikasleen osasun mentala zaintzeko, “eta sentiberak izan behar lukete gai honekiko; ikusten ari dira egoera okerrera egiten ari dela eta jakin badakite gure alabaren egoera animikoari nola eragin dion, horregatik mingarria da ikustea jarrera bera mantentzen dutela eta ez dutela planteatu ere egiten egoera hobetu dezaketela. Desgaitasunarekin bizitzea muga askorekin bizitzea dela bagenekien, baina ez genuen espero Hezkuntza Saila bera izatea oztopo hezkuntza jaso ahal izateko”.

Enriquezek argi utzi du kritika ez duela helburu, alabaren egoera konpontzea baizik: “Hurrengo ikasturterako egoera aldatzea nahi dugu, gure azken helburua eta lehentasuna da gure alabak lortzea behar duen laguntza, bere eskubideak bermatzea baino ez”.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
Lanbide Heziketa euskalduna, noizko?

Zergatik eskaintzen dira Lanbide Heziketako hainbeste ziklo erdara hutsean EAEn? Zergatik jarraitu behar dituzte ikasketak gaztelaniaz ordura arte D ereduan euskaraz aritu diren ikasle andanak? Lanbide Heziketa euskalduntzeko behingoz plan estrategiko bat gauzatu dezala eskatu... [+]


2025-06-24 | Euskal Irratiak
Laida Mugika
“Espero dugu datorren urtean halakorik egin beharrik ez izatea, eta errektoretzak neurriak hartzea”

Errektoretzaren erantzun ezan, ehun bat irakaslek berriz eskainiko diete ikasleei ahozko froga euskaraz pasatzeko aukera. Guraso elkarteek ere bat egin dute ekimenarekin, errektoretzaren inplikazioa eskatuz.


Beskoitzen ikastola eraikitzeko lursaila eskuratu du Seaskak

Ikastola 2013an sortu zuten eta ondoko urtean jarri zuten prefabrikatu bat herriko etxearen lursail batean bertatik bideratzeko ikaskuntza. 2022an eraikin sendo bat eraikitzeko proiektua aurkeztu zuten, baina herriko kontseiluak ez zuen horrelakorik onartu. Gatazka gogorra egon... [+]


Aurten ere batxilergoko ahozkoa euskaraz pasatzeko aukera irekiko dute hainbat irakaslek

Ekainaren 23aren eta uztailaren 2aren artean iraganen da ahozko azterketa. Frantsesez pasa beharreko azterketa izanda, Seaskako, sail publikoko eta pribatuko irakasle batzuek publikoki jakitera eman dute euskaraz bideratzeko aukera eskainiko dietela ikasleei.


Umandi ikastolak 50 urte
Euskara, bizikidetza eta berrikuntza pedagogikoa ardatz

Gasteizko Umandi ikastola duela 50 urte sortu zuten hainbat familia aski ausartek –herri ekimena, orduan ere–, euskararen transmisioa ardatz hartuta. Mende erdia joan da, ikastola hazi egin da, belaunaldi berriak hezi ditu ez gutxi, komunitate baten erreferente ere... [+]


Begoña Pedrosa
“Berrikuntza egiteak prozesuan gorabehera asko dakar batzuetan, eta hala behar du”

Lanez lepo harrapatu dugun arren, eskuzabal hartu gaitu Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak; elkarrizketarako aurrez adostuta genuen denbora luzatzen utzi digu, luze jo baitu solasaldiak. Karguan urtebete egin duelarik, berrikuntzaz aritu gara Begoña Pedrosarekin,... [+]


Lanbide Heziketa Duala inplementatzeko modua “anabasa” eta “alegala” izaten ari dela salatu du hainbat irakaslek

“Lehenengo mailako ikasleek enpresetan egin dituzten praktikak existitu ez balira bezala jokatzeko eta notak aurreko sistemaren arabera jartzeko eskatu digute”, adierazi dio ARGIAri irakasle talde batek. Hori eta beste hainbat adibide eman dizkigute, azaltzeko modu... [+]


“Momenturen batean lortuko dugu antiespezismoa ofizialki hezkuntzako curriculumean txertatzea”

Animalia-etikaz mintzatuko dira EHUko ikastaroetako batean. Leire Morras Aranoak, ikastaroaren zuzendariak, hezkuntzan antiespezismoa lantzeko dauden hutsuneak eta aukerak nabarmendu ditu.


Inguma datu-base berritua aurkeztuta ekin die UEUk aurtengo ikastaroei

Udako Euskal Unibertsitateak hogei jardunaldi eta topaketa antolatu ditu ekainaren 11tik hasita hilabete batez, hausnarketari bide emateko eta "arnasgune akademikoa" izateko helburuarekin. Inguma datu-base berrituan unibertsitate mailako jakintza alor ugaritako ia 50.000... [+]


Lanbide Heziketa Dualaren “gezurra” salatu eta egoera aldatzeko eskatu du irakasle talde batek

Espainiako Lanbide Heziketaren legeak egoera larria ekarri duela iritzita, kezka nagusiekin manifestua idatzi du irakasle talde batek eta jasotako sinadurak aurkeztu dizkio Eusko Jaurlaritzako Lanbide Heziketako Sailburuordetzari. “Joan garen ikastetxe guztietan bat egin... [+]


Ikastetxeek sukalde propioa izatetik harago, funtsa eskola-jantokien kudeaketa eredua dela adierazi du EHIGEk

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak iragarri duelarik hainbat ikastetxe eta zonaldetan sukaldeak jarriko dituztela, EHIGE gurasoen federazioak dio gaur egun catering-enpresen esku dauden eskola-jantokietako eredua bera aztertzea eta bestelako kudeaketa bat bultzatzea dela... [+]


Gipuzkoako Eskola Txikiek “bizirik eta indartsu” daudela erakutsi dute Ezkio-Itsasoko festan

Ehunka pertsona joan dira jaialdira, haien artean Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburua, 60 milioi euroko inbertsioa iragarri duena Eskola Txikientzat.


2025-06-09 | ARGIA
Ordizian eskola segregazioa saihesteko neurri zuzentzaile nahikorik ez hartzea egotzi dio Arartekoak Jaurlaritzari

EAEko Hezkuntza Sailak egindako “balorazio oso positiboa” ezbaian jarri du Arartekoak ebazpen batean. Bere esanetan, “neurri irmoagoak” hartu ezean, Ordiziako eskoletan dauden zaurgarritasun eta hizkuntza desoreka arazoak konpontzetik “urrun”... [+]


Gure haurrak ere badira ekimenak mobilizazioa egingo du ekainaren 12an, Gasteizen

Rafah-ra doan nazioarteko martxarekin bat eginez, Gasteizen mobilizatzera deitu du plataformak, baita ikasgeletan ere. Palestinar haurrekiko elkartasun argazkiak ateratzeko eskatu du.


“Zaurgarritasun Indizea”, Jaurlaritzak nahi duena egiteko koartada

Nork sinesten du urtebetean Ordiziako errealitatea goitik behera aldatu dela eta desorekak desagertu direla?

Udaberriko oporren ataritan egunkarietan Begoña Pedrosak eman zigun titularra: Ordiziak ez du desorekei aurre egiteko plan berezirik behar... [+]


Eguneraketa berriak daude