Eskolaz kanpoko jardueren eskaintza zabala egiten duten ikastetxeen aldean, beste askok ez du horretarako aukerarik; eta eskola bereko ikasleen artean ere, denek ezin dute ekintzetan parte hartu, baliabide ekonomikoek baldintzatuta. Esku hartzeko dei egin diete instituzioei: “Ba al dakizue zein garrantzitsua den ume zaurgarrienek ere jarduera hauetan parte hartzeko aukera izatea?”.
Gasteizko Judimendi eskolako profesionalek gutuna bidali diete hiriko udalari, Arabako Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari, ikastetxeko guraso elkarteek antolatzen dituzten eskolaz kanpoko jardueretan ematen den arrakala bikoitza azaleratuz. Batetik, ekintza horien eskaintza zabala egiten duten eskola publikoekin alderatuta, “beste askok zailtasun ikaragarriak ditugu ekintza xume batzuk eskaini ahal izateko”. Azken finean, guraso elkarteak finantzatzen dira gurasoen kuotetatik eta instituzio publikoen dirulaguntzetatik, eta hainbat eskolatan jarduera batzuk ezin dira eskaini ere egin, ez badute nahikoa ikaslek izena ematen, familiek ezin dutelako jarduerak kostatzen duena ordaindu.
Bestetik, eskola bakoitzaren barruan ere ematen da arrakala, baliabideak dituzten eta baliabide nahikorik ez duten (eta beraz, eskaintzen diren jardueretan parte hartu ezin duten) familietako umeen artean.
“Izan al duzue aukerarik eskola kirolean egiten diren topaketa eta partiduak ikusteko? Konturatu al zarete parte hartzen duten umeen profila zein den? Non daude hor ez dauden ume guztiak?"
Jarduera horiek hezkuntza proiektuaren parte direla ulertuta, are gehiago, guraso elkarteen bidez eskolak berak egiten duen eskaintza dela aintzat hartuta, “nola da posible zerbitzu publiko berdinen artean horrelako aldeak egotea?” , salatu dute Judimendin. “Azalpena sinplea da: eskola bakoitzeko guraso elkartea erakunde publiko baten barruan eragiten duen erakunde pribatua da”.
“Izan al duzue aukerarik asteburuetan eskola kirolaren barruan egiten diren topaketa eta partiduak ikusteko? Konturatu al zarete erakunde publikoen esku dagoen jarduera horietan parte hartzen duten umeen profila zein den? Non daude hor ez dauden ume guztiak? Zergatik ez daude hor? Ba al dakizue zein garrantzitsua den guztiontzat ume zaurgarrienek ere jarduera hauetan parte hartzeko aukera izatea?”, diote.
Izan ere, ekintza hauek “inpaktu oso esanguratsua” dute ikasleen ikaskuntza prozesuan eta batez ere hiriko kohesio sozialean: “Eskola kirolean eta bestelako jardueretan parte hartzen duten ikasleak eskola ezberdinetako umeekin aritzen dira astebururo, Gasteizko beste eskolak eta hiriko txokoak ezagutzen dituzte, euskara indartzen dute eta eskola orduetan landutakoa osatzen dute…”. Baliabide ekonomiko nahikorik ez duten ikasleak hortik kanpo uztea segregatzailea dela eta instituzioei arazoa konpontzea (ume guztiek parte hartzeko aukera bermatzea) dagokiela iritzi dio Judimendiko hezkuntza komunitateak, eskola publikoen eskaintza den heinean.
Gaiari arduraz heltzeko eskatu diete gutunean Udalari, Aldundiari eta Jaurlaritzari, bakoitzak dituen eskumenetatik abiatuta.
Gaiari lotuta:
Eskolaz kanpoko jarduerak, kohesio sozialerako aukera galdua
Zestoan euskararen erabilera handitzea helburu, aisialdia doan baliabide urriko haurrentzat
Aintzane Mariezcurrena Afan elkarteko psikologoak nabarmendu du “oso garrantzitsua” dela txikitatik alzheimerrari loturako zalantzak argitzea eta gaiaz hitz egitea, haurrek beldurrik izan ez dezaten.
DBHko 4. mailan eremuka irakastea planteatzen duen curriculum agindua bertan behera utzi du Kataluniako Auzitegi Nagusiak, aurrez Batxilergoan egin zuen gisan. Eremukako proiektuen aurkako salaketa Aspepc DBHko irakasle katalanen sindikatuak jarri zuen.
"Erronka izugarria" duen mahaia jarri du martxan Eusko Jaurlaritzak, 50 bat eragilerekin: eskola segregazioa gainditzeko neurriak adostea. STEILAS eta ELA sindikatuek ez dute parte hartu; Jaurlaritzak oinarri dituen politikek segregazioa betikotzen dutela diote.
Hiru urte bete dituzten 1.404 ikasle berri matrikulatu dituzte D edo B ereduetan, Nafarroan. Adin guztiak kontuan hartuz, 27.334 ikaslek ikasiko dute euskaraz. Matrikulen 67,8% ikastetxe publikoen sarean izan da.
Hilotan, euskara sarritan izan dugu albiste. Txarrerako, euskaltzaleon artean nagusi den aldarte ezkorra ikusita. Baina euskararen egoera txarra dela ez da kontu berria, datuen bitartez beste zerbait iradoki den arren.
Har dezagun, adibidez, hizkuntzak irabazi ei dituen... [+]
Irailaren 1ean hasi dute ikasturtea Ipar Euskal Herrian, euskarazko eskaintzari dagokionez, hainbat berrikuntzarekin. Esaterako, Sohüta eta Luhusoko haur eskola publiko banak euskarazko murgiltze eredua eskainiko dute, eta Hazparneko Armand-David laborantza lizeoak euskaraz... [+]
Gordin esan dute Aiaraldeko ikastetxeok: euskalduntzea “arriskuan dago” eta ikastetxeek, bakarrik, ezin diote aurre egin “egoera larriari”. Autokritika egin, eta hamar konpromiso hartu dituzte, hezkuntza komunitateek praktikara eramatekoak. Era berean,... [+]
UEUk eta BadaLabek ikertzaile gazteei zuzendutako diziplinarteko ikerketa-proiektuen II. deialdia egin dute. Honen helburuak dira ikertzaile euskaldun gazteen arteko harremanak sendotzea eta ezagutza-arlo ezberdinetako ikertzaileak elkarlanean aritzea. Irailaren 22ra arte... [+]
Testuliburuen mailegutza, berrerabilera edota bigarren eskuko azokak ugaritu badira ere, ikasmaterialak gastua izaten jarraitzen du etxe askotan, dirulaguntzak dirulaguntza. Eskola-itzulerak batez beste 400 eta 500 euro arteko gastua ekarriko du Hego Euskal Herriko etxeetan,... [+]
Bost sexologoren formazioa jasoko dute Nafarroako hamabi ikastetxetako irakasleek: sexualitatea ikasleekin lantzeko edukiak eta proposamen pedagogikoak eskainiko dizkiete. Skolae programaren segida izango da, nolabait.
473 plaza eskaini dituzte eta 84 ez dira bete. Lehen Hezkuntzan, aldiz, ia lanpostu guztiak bete dira.
Azkenaldian buruari bueltak ematen ari natzaio, hezkuntza publikoaren egoerari. Aurtengo ikasturteko greba garaiak pasa dira eta lan hitzarmen berria sinatu zela denboratxo bat igaro da. Irakasleoi, onerako eta txarrerako, garai hartako odol beroa hoztu zaigula esango nuke. Ez... [+]
Goizaldeko lehenengo eguzki-izpiekin batera zabaldu ditu ateak Kirikiño Ikastolak. Zapatua da, auzolan eguna. Parte-hartze batzordeko arduradunak irrintzia egin eta lanera bideratu ditu bertaratu diren ehundik gora partaide: “Hemen erronkak denonak dira! Aurrera,... [+]
Hainbat zigilu elkarrizketan jartzea. Horixe izan da Udako Euskal Unibertsitateak (UEU) eta EHKOlektiboak Usurbilen antolatutako jardunaldien abiapuntua. Bertan elkartu dira: EHKO Berme Sistema Parte hartzailea, Ekolurra zigilu ekologiko ofiziala, Idoki Iparraldeko etxe... [+]
Gero eta sarriagotan ikusten ditut nerabeak sufritzen. Irakasle naizenetik Bigarren Hezkuntzan, azken urteotan gero eta kasu bortitzagoen aurrean ikusi dut neure burua, eta hortxe batez ere hasten zaigu irakasleoi korapiloa. Nola lagundu nerabeari? Ikastetxean ordu asko... [+]