ARGIA.eus

2021eko urriaren 16a

Gizartea > Garraioa

Abiadura handiko trena

Aurten egindako txostenean, Espainiako Estatuko abiadura handiko trenaren sarea sakon aztertu dute David Hoyos, Andoni Kortazar eta Gorka Bueno EHUko irakasleek. Ondorioak oso txarrak dira, eta The Conversation webgunean zabaldutako artikulu honetan zergatiak azaltzen dituzte. Aldi berean, eta egungo berotegi gasen murrizketari begira, tren eredu hori lagungarri baino oztopo dela diote.

Garraioa kanaleko multimediak
Bilbo puntatik puntara oinez eta oztoporik gabe zeharkatzeko oinezkoen sarea eratu dute

Bilbo irisgarriagoa oztoporik gabea. Oinezkoentzako Bilbo, dibertsitate funtzionala duten pertsonentzat egokitutako ibilbideekin. Hiri berdeago bat, hobeto konektatua. Hiri bat, azken batean, hiri gehiago.


2021-06-24 | ARGIA
3.000 sinadura hamar egunetan, kamioiak N-121-A errepidetik atera ditzatela eskatzeko

Belateko tunela igarotzen duen N-121-A errepidearen inguruan sorturiko herri plataformak Nafarroako Gobernuari eskatu du kamioien trafikoa Leitzarango autobiatik desbideratu dezala. ikerketa bat egin du eta 2020an istripu hilgarrien %25 errepide horretan gertatu zen.


2021-06-15 | Argia
Txirringudariak, festa giroan mugikortasun eredu jasangarria aldarri

Hilero, arratsez bizikleta, patin eta patinete gainean ateratzen da herritar talde bat Iruñean, hiriarentzako bestelako mugikortasun eredu baten alde. Musika eta dantza lagun dutela egiten dute protesta, baina isunak eta identifikazioak jaso izan dituzte, kalea hartzeagatik.


Indarkeria matxistari buruzko formazioa jasoko dute Nafarroako 15 taxilarik

Lau prestakuntza saio eskainiko dituzte Nafarroako Gobernuak martxan jarritako ikastaro pilotuan. 

 


2021-06-07 | ARGIA
3 kilometroz azpiko ibilbideak oinez edo bizikletaz egiteko kanpaina abiatu du Bizi! mugimenduak

Ingurumenaren egunean, ekainaren 5ean, aurkeztu du kanpaina: “Hirian, bizi eta mugi! 3 km bestela egiteko, engaia zaitez!”. Baionan, Biarritzen eta Angelun egiten diren ibilbideen %44 hiru kilometro baino gutxiagokoak dira. Hiri lasaiagoak aldarrikatu eta oinez, bizikletaz eta garraio publikoz ibiltzea sustatuko dute.


Parisek hiriguneko trafikoa debekatu nahi du 2022rako

Parisko Udalak "drastikoki" murriztu nahi du hiriguneko trafikoa 2022rako, oinezkoen, bizikleten eta garraio publikoaren joan-etorriak erraztuz eta ibilgailu pribatuen pasabidea mugatuz.


AHTko 250 kilometro ordezkatzeko plana adostu dute trenaren aldeko plataformek eta sindikatuek

Nafarroako trenaren aldeko plataformak, Arabako Lautadako zein Arabako Haraneko trenaren aldeko plataformek eta  RENFE eta ADIFen ordezkaritza duten sindikatuek landu eta aurkeztu dute proposamena. Adostutakoa aplikatuko balitz, ez lirateke Euskal Herrian "AHTko 250 kilometro eraiki beharko".


"Gurpildun aulkian mugitzen naiz, baina autobuseko plataforma bakar batek ere ez du behar bezala funtzionatzen"

Lexuri Badiolak gurpildun aulkia behar du eta egunero hartu behar du autobusa lanera joateko, baina autobuseko plataforma bakar batek ere ez du behar bezala funtzionatzen eta autobusera ezin igo geratzen da edo akatsa zein den eta zer egin behar duen azaldu behar izaten dio gidariari. Bere orain arteko borrokari entzungor egin diotela-eta, sinadura bilketa abiatu du.


Hego Euskal Herriko autobia guztiak ordaindupekoak izatea nahi du Espainiako Gobernuak

Espainiako Gobernuak 2024an autobietan garraiolari eta partikularrentzako ordainketa ezarriko duela agindu dio Bruselari, eta, ondoren, gainerako bideetara zabalduko duela.


Alkate eta herritarren bide mozketak Nafarroan garraio astuna N-121A-tik A-15-era desbidera dezaten

Ostiral honetan N-121A errepidean hamaika mozketa egin dituzte herritarrek ibilbidean zehar diren alkateek deituta. Beste behin ere Nafarroako Gobernuari eskatu diote errepide horretako garraio astuna A-15 autobidera eraman dezatela.