EBALUAKETA HAUSNARKETAREN BIDETIK

  • euskal heziketa aldizkaria»n, Miguel Angel Santos eta J.F. Lukasi eginiko elkarrizketetan, bilduditugu. Hauen ustez ebaluaketak egindakoaren hausnarketa izan behar du eta hezkuntzaren kalitatea ebaluaketa egoki batzuen ondorio izango da.

2021eko uztailaren 19an
Azterketa hitza entzunda burura datorzkigun oroitzapenak ez dira onegiak. Denok pasa ditugu azterketen estuasunak, denok saiatu gara gehiegi ikasi gabe bostetik gorakoa ateratzen. Denok kexatu gara noizbait jarritako nota baino gehiago merezi genuela eta. Baina ba al da hain bidegabeko derizkiogun ebaluaketak beste era batera egiterik?
Honi buruzko iritzi asko dago. Badira ebaluaketen sistema klasikoaren jarraitzaileak. Eta badira sistema hori errotik hautsiz formula berrien bila dabiltzanak. Gai honetaz esandakoak jasotzeko «Hik Hasi» aldizkarian agertutako elkarrizketak bildu ditugu.


Ikasleak ebaluaketaren partaide

Miguel Angel Santosi, Malagako Unibertsitateko Didaktika eta Eskola Antolaketa Katedradunari, eginikoa da bat. Ebaluaketen emaitzetan dagoen gehiegizko sinplifikazioa salatzen du: «

uste da zehatza eta objetiboa zenbakitan ematen dena bakarrik dela, baina hezkuntza den ekintza konplexua ezin da horrela neurtu»
. Konplexutasun edo baloratzeko bitarteko ezagatik emaitzen neurketara jotzen da beti baina ebaluaketak emaitzez gain prozesua ere aztertzen badu, kalitatea hobetzen da.
Kalitatezko hezkuntza lortzeko eskolak ikasteko komunidade kritikoa izan behar du: ikasteko gogoa esnatzen duena. Behar duen informazioa bere kasa aurkitzeko gaitasuna eman behar dio ikasleari. Ikertzaile izatea helburu izan behar du ikasleak. Irakaskuntza gertakari tekniko bat beharrean prozesu morala denez, pertsonak errespetatu, eurengan konfidantza piztu eta jakintzarekiko maitasuna bultza behar du irakaskuntzak. Praxi sozial eta politiko ere bihurtzen da. Oinarri sendodun kritika egiteko irizpideak eskaini behar ditu. Eta ikastea praktikarekin lotuta dagoenez praktikari zuzendua egon behar du. Hobekuntza hauetan guztietan ikasleek berebiziko garrantzia dute. Ikasleei dagokien kalitatearen hobetzea, bi aldetatik dator. «

Ikasleek ikastetxeko aginte organuetan, gobe rnu- batzordeetan eta irakaskuntza helburuetan, edukiak, metodoak eta ebaluatzeko irizpideak aztertu eta eztabaida tzerakoan parte hartuko dute»
eta

«ikasleek exijentzia bidez eragin dezakete, hori izanik aldaketen abiapuntua
». Ebaluaketak kalitatearen hobetzeko tresna izan behar du eta kalitatea hiru elementuk bermatzen dute bere iritziz: «

espazio eta material egokiak, antolaketa malguak eta irakasleen prozesuen ikusmolde dinamikoak
».


Ebaluazioa bitarteko didaktikoa

J.F. Lukas EHUko Pedagogia irakasleari eginiko elkarrizketa ere badator «Hik Hasi» aldizkarian. Lukasek LOGSEko ebaluaketa sistemaz dihardu. Honetan ebaluazioa bitarteko didaktiko bat da, ikasketa prozesuaren elementu bat. LOGSEk ebaluazio kriteriala eta pertsonala ditu kontuan. Ebaluazio kriterialean ebaluatu aurretik ezartzen dira irizpideak. Pertsonalak, ikaslea du abiapuntu, eta honen gaitasunak eta egindako aurrerapenak hartzen ditu kontuan. J. F. Lukasen ustez ebaluatzea hausnartzea da, eta ikaslearen ebaluazioa atal bat besterik ez da.
Ebaluaketa formatibo bat egiteko LOGSEren arabera hiru pausu eman behar dira: hasierako ebaluaketa, prozesuarena eta azken ebaluaketa.
Hasierako ebaluaketan ezinbestekoa da ikasleak non dauden jakitea, abiapuntua erabakitzeko. Prozesuaren ebaluzioa ikasketa prozesuan zehar egiten da. Eta azken ebaluazioa ordura arteko guztiaren hausnarketa da. Hau guztia egiteko, azterketak erabili izan dira, baina egun behaketa hobesten da, datuak bildu, eta azterketaz gain beste tresna batzuk erabiltzea.
Ebaluazioa eraginkorra izateko, irakasleak askatasuna eduki behar du egoki ikusten dituen aldaketak egiteko


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Azpiegitura kulturalak
Makrofestibalak: ezin neurria hartu eukaliptoari

Boga Boga festibala antolatu dute Donostian, eta jaialdiaren bezperatan, EHUko Uda Ikastaroen barnean, bi eguneko jardunaldiak egin dituzte Dabadaba aretoan, Egia auzoan. Hainbat musikari ez ezik, zenbait makrofestibalen antolatzaileak bertaratu dira hizlari gisa, baita... [+]


2024-08-09 | Euskal Irratiak
Baionako Euskal Museoak ehun urte bete ditu aurten

Mende batean, Baionako Euskal Museoak izan duen bilakaeraz erakusketa berezia sortu dute. Argazki, tindu edo objektuak ikusgai dira. 1924an William Boissel Bordaleko militarrak bultzatu zuen museoaren sorrera, "euskal herri tradizionalaren" ondarea babesteko... [+]


Urdaibaiko Biosfera Erreserba kontserbatzeko 1.300.000 sinadura lortzeko kanpaina abiatu dute

Seo/BirdLife GKEak eta Guggenheim Urdaibai Stop plataformak bultzatzen dute ekimena, eta sinadura kopuruak Bilboko museoak urtero dituen bisitarien zenbatekoari erreferentzia egiten dio. Zehaztu dute “inpaktu kritiko eta itzulezinak” eragingo lituzkeela Urdaibiako... [+]


Urdaibaiko Guggenheimek eta Donostiako Santa Klara uharteak bandera beltza jaso dute, iaz bezala

Ekologistak Martxan elkarteak bandera beltzak banatzen ditu urtero, kutsaduragatik eta kudeaketa txarragatik. Getariako makrogranjak eta Leioako Lamiakoko padurak jaso dituzte beste bi banderak.


Tabakaleran diziplina anitzeko ‘Atenea’ espazioa zabalduko du Kutxak 2026an

Donostiako Kultura Garaikidearen Nazioarteko Zentroan dituen 6.300 metro koadroak erabiliko ditu Kutxa Fundazioak espazio berriarentzat eta 15 milioi euroko aurrekontua du proiektuarentzat. 2026ko udazkenean ireki asmo dute Atenea, eta hori baino lehen itxiko dute Miramongo... [+]


Urdaibaiko Guggenheima konkretatu gabe, Juan Ignacio Vidartek utzi egingo du zuzendari kargua

Urtearen amaieran utziko du ardura postua. Zuzendaritza berritzeko prozesua jarriko dute martxan. Vidartek 32 urte pasatu ditu Bilboko Guggenheim museoko zuzendaritzari lotuta.


Bizkaiko Diputazioak abiatu du Urdaibaiko Guggenheimarentzat lursailak erosteko prozesua

Muruetan 32.000 metro karratu erosteko asmo dauka Bizkaiko Diputazioak, besteak beste Urdaibain Guggenheim museoa eraikitzeko.


2024-02-28 | ARGIA
Urdaibaiko Guggenheim proiektuaren aurkako ekimenak ez dira eten

Urdaibaiko Guggenheimen proiektua bi urtez etengo dutela iragarri zuten urtarrilean Lakuak eta Bizkaiko Aldundiak, baina museoa eraiki ez dadin borrokan jarraitzen dute ekintzaileek. Futuro Vegetal aktibista klimatikoen azken ekintza eta Guernica Gernikara taldeak antolatu duen... [+]


Ogi-apurrak Afrika espoliatuarentzat

Ghana, 1823. Ashanti Inperioaren eta britainiarren arteko lehen gerra hasi zen. Guztira lau gerra izan ziren bien artean, eta gatazka 1901 arte luzatu zen. Lehenago, europarrek herrialdeko Urrezko Kosta kontrolatzen zuten. Baina 1807ko esklabotzaren abolizioaren ondorioz,... [+]


“Kable bilketa” gisa definitu du EH Bilduk Guggenheim Urdaibai proiektua bi urtez gelditzeko erabakia

Busturialdea eskualdeko hainbat alkate eta zinegotzi bildu ditu EH Bilduk Gernikan emandako prentsaurrekoan. Idurre Bideguren senatariak adierazi du neurria EAJren “kudeaketa eredu zaharkituaren beste adibide bat” dela.


Urdaibaiko Guggenheimen proiektua bi urtez etengo dutela iragarri dute Lakuak eta Bizkaiko Aldundiak

Iñigo Urkullu lehendakariak jakinarazi du proiektua geldituko dutela 2024 eta 2025ean. Bilboko Guggenheim museoko patronatuak proiektuaren “bideragarritasuna” aztertu nahi du. Guggenheim Urdaibai Stop plataformaren esanetan, etena ez da "onargarria"... [+]


2023-12-28 | Iñaki Barcena
Busturialdea, nora zoaz?

Joan den urriaren 28an manifestaldi jendetsua egin zen Gernikan. Aspaldiko partez, 1987an bonbardaketaren 50. urtemugaren harira egindakotik, agian, handiena. Berton,  instituzio politiko zentral, autonomiko eta probintzialetik babestutako Guggenheim museo proiektu... [+]


Eguneraketa berriak daude