Michael Hardtek hitzaldia eskaini zuen atzo Iruñean La Hormiga Atómica Liburuakek eta Komunen Fundazioak gonbidatuta. 86 lagun bertaratu ziren, Declaration liburuko gaiak landu ziren bereziki.
Hiru zati nagusi izan zituen hitzaldiak. Lehenengoan Hardtek azaldu zuen zergatik uste duen 2010ean Tunisian hasi ziren erreboltek mundu mailako ziklo politiko berri bat hasi dutela. “Borroka zikloaren jarraitutasuna” aipatu zuen: Tahrir 2011, Sol 2011, Rio 2013. XVII-XIX. mendeetan egon ziren esklabotasunaren aurkako matxinadekin alderatu zuen. Salvador da Bahiako, Viginiako eta Kubako erreboltak ezberdinak izan ziren baina bazituzten gutxieneko antzekotasunak, aspirazio partekatuak. Plazen zikloak, aurreko fase altermundialistarekin daukan ezberdintasun nagusietako bat tokian-tokiko eskakizunen zentraltasuna da. 1999ko Seattleko edota 2001eko Genovako borrokak nomadak ziren, mundu guztiko jendea zihoan leku jakin batera beste mundu bat aldarrikatzera. Ziklo altermundialistan justizia eskatzen zen eta plazen zikloan demokrazia. Gainera, plazen zikloan “naiftasun politikotik politizazioa sortzen da”. Komunaren aldarrikapena nagusitu da borroka askotan, Gezi Parkean esaterako: zer egin botere publikoak ez duenean interes orokorra bermatzen.
Hardtek iradoki zuen tokiz toki gertatu diren erreboltek Marxen Brumarioaren 18ko satorraren modus operandia izan dutela, ezaugarri antzekoekin gertatu ziren 1789ko, 1815ko eta 1830ko iraultzak. Eta antzeratsu azken urteotako mobilizazio katea. Edozelan, plazak okupatzeko gaitasuna erakutsi ostean, mugimenduoi jendarte berri bat eraiki ahal izateko gaitasuna falta zaie eta sintetizatzen zaila den dikotomia baten aurrean daude: demokrazia aldarrikatu plazetan modu espontaneoan versus epe luzerako apustu konbentzional bat alderdi politikoaren formarekin estatu baten baitan. Hardtek prozesu eratzailearen alde egin zuen zuztarreko demokrazia baten aukera lantzeko.
Hitzaldiaren bigarren zatian egun proposatzen zaizkigun bi aldaera ekonomikoak errefusatu zituen: neoliberalismoa eta sistema keynesiar-sozialista. Bi ereduotan jabetza eskuratzeko aukerak mugatuak dira eta erabakien monopolizatuta daude. Hardtek gaineratu zuen ereduok ez dutela emango hitzematen dutena, ideia zonbiak direla, egungo pentsamendua dominatzen duten ideiak. Neoliberalismoaren eredu pribatuaren eta eredu keynesiarraren paradigma gainditzeko komunaren aldarria egin zuen. Komuna ezin da jabetza gisa ulertu, unibertsalki eskuragarri egon behar da, kudeaketa kolektiboa izan behar du. Eredu berria ezin da espontaneoa izan ez sorburuan ezta kudeaketan ere. Egitura demokratikoak pentsatu behar dira materialak diren komunak (natura) eta ez-materialak direnak (kultura, jakintza) kudeatzeko.
Hirugarren zatian egungo krisian dagoen subjektibitateei buruz hitz egin zuen. Zorpetuari buruz bereziki. Occupy mugimenduan etxebizitzak, hezkuntzak eta osasungintzak izandako garrantzia aipatu zituen. Nola zorra den egungo beste esplotazio forma bat.
80 minutuko hitzaldiaren ostean 45 minutuko galdera-erantzunak harilkatu ziren. Zalantza asko egungo zikloari buruz bai galderetan baita erantzunetan ere: zer ari da Asian gertatzen? Tahrir, Sol eta Geziren zikloan sar daiteke Nabarreria? Nola kudeatu jakintza sortzeko lana etekinik ezin bada lortu? Nola jokatu zuten Occupyn aurretiaz existitzen ziren identitate politiko ezberdinek (etnikoek, sexualek) eta nola gaindi daitezke muga horiek Iruñea bezalako lekuetan? Zentzua du boterea lortzeak edo kaleko mobilizazioa nahikoa al da mundu berria eratzeko? Zergatik da hain problematikoa estatua latinoamerikako hobekuntza sozial nabarmenenak estatuaren eta kalearen konbinaziotik eratu badira azken urteotan? Definiziotik haratago zer da komuna, nola kudeatu komunitatetik haratago?
Emakumea eta lurra elkartzen dituen liburua idatzi du Onintza Enbeitak: Bizitza baten txatalak. Gure aurrekoen bizimodua jaso du, andre baten ahotan: "Baserria bere horretan, erromantizismorik gabe". Feli Madariaga (1932, Baldatika, Forua, Bizkaia) da andre hori,... [+]
Emakumea eta lurra elkartzen dituen liburua idatzi du Onintza Enbeitak: Bizitza baten txatalak. Gure aurrekoen bizimodua jaso du, andre baten ahotan: "Baserria bere horretan, erromantizismorik gabe". Feli Madariaga (1932, Baldatika, Forua, Bizkaia) da andre hori, lurrari... [+]
17. edizio honetan hamar proiekzio antolatu ditu Donostiako Zinemaldi Alternatiboak, beste horrenbeste eragilerekin elkarlanean. Helburua, urterokoa: "Zinemaren bidez hausnarketa kritikoa sustatzea, hainbat gizarte-gai eta -gatazkari buruzko lanak proiektatuta eta... [+]
Vicentek 76 urte ditu eta azken mende laurdena Kanaria uharteetan darama, Maspalomas herrian, 50 urteko bizialdian ezkutatu duen izatea haizatzen: homosexuala da. Ezbehar baten eraginez, Donostiara itzularaziko dute, eta zahar etxe batean sartuko. Atzera ere, armairuko ateak... [+]
Arantzaren buruko loreek ez zuten arantzarik, Arantzaren bizitzak, ordea, asko. Emakume izatearekin batera, jaiotzetik batzuk. Besteak gaztetatik eransten joan zitzaizkion, komisarian torturak ezarriak, Burgosko prozesuan eta kartzelan, arantza horiek denak patriarkatuak... [+]
Jaizkibel konpainia berdinzaleak Herriko Etxearen eta epaileen deliberoak bete ditu, ez haatik HAOSEk, alarde baztertzailearen antolatzaileek. «Estrategia aldaketa bat» eskatu dio Jaizkibelek auzapezari; ezkerreko ordezkariek «Alardea antolatzeko».
09:00etan Durangoko epaitegi aurrean biltzera deitu dute Kiñuko kideek. Duela bost urte hasi zen Gaztetxearen aurkako prozesua.
Jaizkibel konpainia berdinzaleak ekintza berezia egin du Hondarribiko alardearen egun honetan. Gutuna eman diote alkateari, mahai gainean bestelako planteamendu batzuk jar ditzala eskatuz.
Ekofeminismoak bizitza nondik eta nola baloratzen duen, ikuspegi konplexuagoa eraikitzeko proposamena dakart. Desazkundearen inguruko ekofeminismoa eta antiespezismoa ezagutzearen ondorio dira datozen lerroak; landa eremuan jaio eta hirigunean bizitzeak dakartzan ikuspegiekin;... [+]
Izpegiko besten hirugarren edizioa ospatuko dute, Basaizea Baigorriko kultur elkarteak, Baztango Gazte Asanbladak eta Baigorriko zein Erratzuko gazteek elkarlanean prestaturik. Hitzaldiak, bazkaria, ibilaldia, kontzertuak... izanen dute zeregina.
Euskal Herriko LGTBI komunitateko hamar pertsonak armairutik nola atera ziren kontatzen dute, baita euren orientazio sexualak eta genero identitateak euren bizitzan zer-nolako eragina izan zuten ere.
Ondokoak dira protagonistak: Beñat Olea komikigilea, Aitzole Araneta... [+]
"Bailara eraldatzeko ezinbesteko tresnatzat" hartzen dute Gaztetxea, eta elkartasuna adierazi diete "borrokan dauden beste Gaztetxe guztiei".
Hondarribiko udal gobernuaren “ausardia faltaz”, kontsentsua bilatzearen tranpaz eta “gatazkaren espiritua berpiztu” nahi duen alarde tradizionalaren aldeko elkarteaz mintzatu zaigu Uxoa Anduaga, Jaizkibel konpainia berdinzaleko kidea. “Ez dira... [+]
2010ean "Mavi Marmara" itsasontzia abiatu zenetik, Palestinarekiko elkartasun itsas operaziorik handiena osatzen du Global Sumud Flotillak. Israelgo Gobernuak terroristatzat jo ditu nazioarteko ekintzaileak.