Irakasleek nota hobea jartzeko joera dute klase altuko ikasleei, neskei eta, laguntze aldera, migratzaileen seme-alabei, baina epe luzera, migratzaileen seme-alaba horiengan espektatiba akademiko txikiagoak dituzte, baita baldintza sozioekonomiko okerragodun haurrengan ere. Hori dio Europako Batzordearen ikerketa batek. Halako aurreiritzi eta espektatibek elikatu dezakete eskola-porrota antzeko profiletan betikotzea.
Ez da gauza berria: baldintza sozioekonomiko zailagoa duten familietako ikasleek oztopo handiagoak izan ohi dituzte hezkuntza ibilbidean aurrera egiteko. Kontua da, joera hori zenbateraino elikatzen dugun kontziente edo inkontzienteki, hasieratik aurreikusiz (eta transmitituz) hala izango dela.
1.717 ikasleren idatziak ebaluatzea eta ikasle horien inguruko espektatibak adieraztea eskatu diete hainbat irakaslegairi. Ebaluatzerakoan, bi faktorek eragina dutela nabarmendu dute ikerketan: batetik, ikasleak gelan duen jarrera. Gelan jarrera desegokia duen ikasleari nota baxuagoa jartzera jotzen dute irakasleek, eta jarrera desegokia errazago lotzen dute jatorri migratzaileko haurrekin eta baldintza sozioekonomiko kaskarragoetakoekin. Kurioski, aldi berean jatorri migratzaileko ikasleei nota jartzerakoan onberagoak izan direla ere antzeman du ikerketak, hizkuntzarekin moldatzeko zailtasunak izan ditzaketela ondorioztatzen baitute. Beste aurreiritzi batek ere eragina du notan, kapital kulturalak: “Idatzian ikasleak telebistako reality show bat aipatzen badu, Moneten koadro bat aipatzen badu baino nota txikiagoa jasoko du, eta hori kezkagarria da”, diote Irakasleen aurreiritziak ebaluazioan, ikasleari atxikitutako estatusaren arabera ikerketako egileek.
Nola eta zeren arabera ebaluatzen den eta ebaluazio horretan gizartean dauden eta irakasleek ere badituzten aurreiritziek zein eragin duten eztabaidatzea du helburu azterketak.
Aurrera begirako espektatibez galdetuta, ondorioa da jatorri migratzaileko ikasleengan eta etxean egoera sozioekonomiko zaila dutenengan arrakasta akademikorako aukera gutxiago ikusten dutela irakasleek.
"Magia dirudi, baina egiaztatuta dago irakasleak ikaslearenganako espektatiba onak baldin baditu, bete egingo direla, eta berdin espektatiba txarrekin"
Pigmalion efektua: betetzen diren espektatibak
Jakina da espektatibek ikasleengan duten eragin handia, bakoitzarengan jartzen dugun espektatibaren baitan ere badagoela arrakasta, eta beraz inportantea dela ikasle “on” eta “txar” gisako rolen aurrean, gure diskurtsoak aztertzea, espektatibak nola adierazten ditugun eta ikasleengandik zer espero dugun.
Haurrak ikasteko duen motibazioaren harira, “argi dago bere burua txartzat duen ikasleak ez duela inongo motibaziorik izango ikasteko. Horregatik, oso garrantzitsua da irakaslegaiek jakitea zenbaterainoko eragina dugun, irakasleok askotan betetzen den espektatiba egiten dugulako ontzat eta txartzat jotzen ditugun ikasleekin. Magia dirudi, baina egiaztatuta dago irakasleak ikaslearenganako espektatiba onak baldin baditu, bete egingo direla, eta berdin espektatiba txarrekin”, nabarmendu zuen Irene Lopez irakasleak, ARGIAko artikulu honetan.
Hezkuntza, arrakala sozialak birproduzitzen?
Errealitatea da ikasle batzuek eta besteek etxetik dakarten motxila ez dela berdina, baina hezkuntza sistema saiatzen da motxila horiek orekatzen, ala gizartean ematen diren zapalkuntza eta arazoak birproduzitzen ditu? “Gaur egun, duela urte batzuk baino gehiago gainera, eskolak mantentzen ditu pribilegioak dituzten umeen pribilegioak eta opresioak dituzten umeen opresioak. Diskurtsiboki denok diogu eskolaren funtzioa dela egoera hori orekatzea eta iraultzea, baina esango nuke gure egitekoekin hainbat eta hainbat kasutan egoera mantentzen dugula eta pribilegioak ez dituzten umeek segurtasun falta handiagoa dutela eskolan, dituzten beharrak ez direlako hain erraz onartzen”, zioen Agurtzane Martinez irakasleak, ARGIAn.
Finean, meritokraziaz eta espektatibez harago, “baldintza ekonomiko ugari ezkutatzen dira nota baten atzean: etxeko egoera zein den, klase partikularrak ordaindu ote ditzakezun, zure herriko azpiegiturak zein diren… Gurasoen laguntza jasotzea, baliabideak izatea, eskolaz kanpoko jardueretan aritzeko aukera izan eta harreman afektibo egonkorrak mantentzea, integratuta egotea… Horrek guztiak positiboki eragingo du ikaslearen hezkuntza prozesuan eta notetan, eta alderantziz”, azaldu zuten Ibai Berezibar eta Jon Arrieta ikasleek, ARGIAko beste artikulu honetan.
Kanbon egin duten urteko biltzar nagusian ontzat jo dute lizeo berriaren garapenari buruzko txostena. Donapaleuko ikastolaren ondoan egongo da, eta hasiera batean 180 ikasle hartu ahal izango ditu, Seaskako arduradunen arabera. Lizeo berriaz gain, urteko biltzarrean azken... [+]
Kooperatibismo bat komunitateari begira UEUko topaketek, komunitatea ahaldundu eta lurraldeetako beharrei erantzuteko tresna direla gogorarazi ziguten. Halaxe da, bai, baina ekaina ez da kooperatibetan idealizaziorako garai egokiena, ez behintzat kooperatibetako kudeaketa... [+]
María del Cielo Galindo Puyalek EHUn Master Amaierako Lana aurkeztu du ostegunean, ekainaren 26an. Galindok kitxuaz hitz egin du epaimahaiaren aurrean, Boliviako emakume indigena meatzarien parte-hartze politikoaz. Lana kitxuaz eta gaztelaniaz idatzi du, eta bere anaiak... [+]
Zergatik eskaintzen dira Lanbide Heziketako hainbeste ziklo erdara hutsean EAEn? Zergatik jarraitu behar dituzte ikasketak gaztelaniaz ordura arte D ereduan euskaraz aritu diren ikasle andanak? Lanbide Heziketa euskalduntzeko behingoz plan estrategiko bat gauzatu dezala eskatu... [+]
Errektoretzaren erantzun ezan, ehun bat irakaslek berriz eskainiko diete ikasleei ahozko froga euskaraz pasatzeko aukera. Guraso elkarteek ere bat egin dute ekimenarekin, errektoretzaren inplikazioa eskatuz.
Ikastola 2013an sortu zuten eta ondoko urtean jarri zuten prefabrikatu bat herriko etxearen lursail batean bertatik bideratzeko ikaskuntza. 2022an eraikin sendo bat eraikitzeko proiektua aurkeztu zuten, baina herriko kontseiluak ez zuen horrelakorik onartu. Gatazka gogorra egon... [+]
Ekainaren 23aren eta uztailaren 2aren artean iraganen da ahozko azterketa. Frantsesez pasa beharreko azterketa izanda, Seaskako, sail publikoko eta pribatuko irakasle batzuek publikoki jakitera eman dute euskaraz bideratzeko aukera eskainiko dietela ikasleei.
Gasteizko Umandi ikastola duela 50 urte sortu zuten hainbat familia aski ausartek –herri ekimena, orduan ere–, euskararen transmisioa ardatz hartuta. Mende erdia joan da, ikastola hazi egin da, belaunaldi berriak hezi ditu ez gutxi, komunitate baten erreferente ere... [+]
Lanez lepo harrapatu dugun arren, eskuzabal hartu gaitu Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak; elkarrizketarako aurrez adostuta genuen denbora luzatzen utzi digu, luze jo baitu solasaldiak. Karguan urtebete egin duelarik, berrikuntzaz aritu gara Begoña Pedrosarekin,... [+]
“Lehenengo mailako ikasleek enpresetan egin dituzten praktikak existitu ez balira bezala jokatzeko eta notak aurreko sistemaren arabera jartzeko eskatu digute”, adierazi dio ARGIAri irakasle talde batek. Hori eta beste hainbat adibide eman dizkigute, azaltzeko modu... [+]
Animalia-etikaz mintzatuko dira EHUko ikastaroetako batean. Leire Morras Aranoak, ikastaroaren zuzendariak, hezkuntzan antiespezismoa lantzeko dauden hutsuneak eta aukerak nabarmendu ditu.
Udako Euskal Unibertsitateak hogei jardunaldi eta topaketa antolatu ditu ekainaren 11tik hasita hilabete batez, hausnarketari bide emateko eta "arnasgune akademikoa" izateko helburuarekin. Inguma datu-base berrituan unibertsitate mailako jakintza alor ugaritako ia 50.000... [+]
Espainiako Lanbide Heziketaren legeak egoera larria ekarri duela iritzita, kezka nagusiekin manifestua idatzi du irakasle talde batek eta jasotako sinadurak aurkeztu dizkio Eusko Jaurlaritzako Lanbide Heziketako Sailburuordetzari. “Joan garen ikastetxe guztietan bat egin... [+]
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak iragarri duelarik hainbat ikastetxe eta zonaldetan sukaldeak jarriko dituztela, EHIGE gurasoen federazioak dio gaur egun catering-enpresen esku dauden eskola-jantokietako eredua bera aztertzea eta bestelako kudeaketa bat bultzatzea dela... [+]
Ehunka pertsona joan dira jaialdira, haien artean Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburua, 60 milioi euroko inbertsioa iragarri duena Eskola Txikientzat.