Derrigorrezko hezkuntzan Filosofia ikasgaia blindatzeko eskatu diote Jaurlaritzari

  • Filosofia derrigorrezko hezkuntzatik desagerrarazi nahi du Espainiako lege berriak, eta dituen eskumenak baliatuz ikasgaia blindatzeko eskatu diote Jaurlaritzari hainbat Filosofia irakaslek, ikastetxe guztietan eskaini dadin, “pentsatzen ikasteko eta autonomia kritikoa eraikitzeko” beharrezkoa dela ulertzen baitute.


2021eko irailaren 30an - 07:57
Azken eguneraketa: 10:00

LOMLOEren diseinu berrian iragarri diren aldaketek ezinegona piztu dute EAEko Filosofia irakaslek biltzen dituen Agora Elkartean, eta gutuna idatzi diote Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuordeari, “guztiz beharrezkoa” ikusten baitute filosofiarekin eta horren adar eta praktikekin bat doazen ikasgaiak indartzea.

Legeak aldaketetarako zirrikituak uzten dizkie erkidegoetako gobernuei eta hori baliatuz eskaera zehatzak egin dizkiote Eusko Jaurlaritzari. Batetik, derrigorrezko bigarren hezkuntzako 4. mailan eskaintzen den Filosofia ikasgaia blindatzea, ikastetxe guztietan eskaini dadin. Eta bestetik, Balio Etikoak ikasgaia DBHko maila guztietan presente egotea eta derrigorrezkoa izatea –gaur egun Erlijioaren alternatiba da–, “hausnarketa etikoa garatu, autonomia kritikoa sendotu eta elkarbizitzaren osasunerako ezinbestekoa” dela iritzita.

Zergatik da beharrezkoa Filosofia?

Hainbat arrazoi eman ditu Agorak, Europako proposamen pedagogiko eta curricularrekin bat eginez. Filosofia inportantea da, “pentsatzen ikasteko, autonomia kritikoa eraikitzeko, ikasten ikasteko, konpetentzia linguistikoetan oinarri sendoak jartzeko, STEM konpetentziek proposatutako erronka bioetikoetan sakontzeko, elkarbizitzarako oinarri sendoak hezkuntza-komunitateetatik abiatzeko…”.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
Nafarroako ikastoletako eta itunpeko ikastetxeetako langileek negoziatzen hasteko eskatu diote gobernuari

Nafarroako hezkuntza hitzarmen berria negoziatzea exijitu die Nafarroako Hezkuntza kontseilariari, Carlos Gimenori, Iruñean eginiko mobilizazioan. Langileek salatu dute Gimeno, patronalarekin bakarrik biltzen dela, eta ez dituela aintzat hartzen langileek negoziaziorako... [+]


2024-06-12 | Iñaki Murua
Nondik gatoz eta nora goaz?!

Egin gintuztenen eta geure borondatearen kontra eraiki nahi izan zigutenen oinarria berriro ere indar berritzen ari ote den nago.

Eskolako Kontseiluaren izenean honako baldintza hauek jartzen zitzaizkien, gerraostean, gure herrietara maistra lanera zetozenei, derrigorrean... [+]


2024-06-12 | ARGIA
EAEko Hezkuntza Legeak “irekitako aukerak baliatzeko” tresna izan nahi duen liburua kaleratu du Hik Hasik

EAEko Hezkuntza Legea. Biharamunerako koordenatuak liburua aurkeztu du asteazken honetan Hik Hasi egitasmoak. “Denontzat eta denona izango den hezkuntza sistema publikoa, bateratzailea, soziala eta inklusiboa erdiesteko bidean lege berriak zein aukera irekitzen dituen... [+]


Trapezistak

“Frantzian frantsesa! Trapezistak!!”. Gure ele barbaroak tarteko, mugaz bi aldeetara ere, izan gintezke, berdin, emazte bizarduna ala gasolina hurrupa batzuen alde ahotik garrak botatzen dituen su-irenslea, laban jaurtitzailearen giza-itua, sarerik gabeko... [+]


Plano aldaketa azkar asko dituzten marrazki bizidunen eragin negatiboa aztertu dute

Denbora laburrean plano aldaketa asko dituzten marrazki bizidunek, alegia erritmo azkarreko hiperestimulazio audiobisualak eragin negatiboa du umeen arretan, hainbat ariketa mental egiteko gaitasunean eta autoerregulatzeko ahalmenean, ikerketa batek ondorioztatu duenez.


Eguneraketa berriak daude