ARGIA.eus

2021eko uztailaren 26a

Ekonomia > Kontsumismoa

Los Angeles, 1984ko uda. XXIII. Olinpiar Jokoak AEBetako hirian egin ziren eta McDonald's frankiziak marketin kanpaina berezia prestatu zuen horiei lotuta: "Urratu eta irabazi" moduko txartelen bidez, bezeroek Big Mac bat jasoko zuten doan AEBek urrezko domina irabaziz gero, patatak, zilarrezko domina lortuz gero, eta freskagarria, domina brontzezkoa bazen.

Kontsumismoa kanaleko multimediak
Greba eguneko apunte kulturalak: inproduktibitatea eta kontsumismo "duina"

Kulturan lan egiten dutenentzat ere greba eguna izan da osteguna. Donostian ikusi, entzun eta sentipentsatutako gauzen bilduma da ondorengoa.


2020-01-03 | Steve Cutts
Inflexio-puntua
MULTIMEDIA - film laburra
Steve Cutts Ingalaterrako ilustratzaile ezagunaren azken lana da hau. Ingurumenaren suntsiketa, klima aldaketa eta espezieen desagerpena bestelako ikuspegi batetik aztertzen ditu animaziozko lanak.

Hondakinen kudeaketa
Merkataritza gunean, urruneko salgaiak hurbileko lanak

Etxe zein komertzioetako hondakinen kudeaketa kanpaina politikoetarako gai nagusietakoa izan da azken urteetan, Gipuzkoan batez ere. Alderdiek hondakinak kudeatzeko sistema hartu dute ardatz, bozak irabazi edo galarazteko. Usurbilen duela hamar urte ezarri zen atez ateko hondakinen bilketa, baina ordurako Urbil merkataritza gunean hasita zeuden kudeaketa selektiboarekin.


2019-11-18 | ARGIA
Bizi!-k 'Jurassic Plastik II' ekintza burutu du, plastikozko estalkien desagertzea eskatuz

Joan den larunbatean, azaroak 16, Bizi! elkarteko 25 militante elkarretaratu dira Baionako Carrefour Market Marracq supermerkatuan, gehiegizko gainestalkiak eta bereziki plastikoa salatzen duen Jurassic Plastik-en bigarren ekintza burutzeko.


Iphone batengatik 30.000 dolar ordainduko al zenuke? (edo gauzek benetan balio beharko luketena)

Oscar, MTV edo antzeko sari banaketa bat zirudien. Mundua Kaliforniara begira zegoen, baina ez L.A Cityra, Cupertinora baizik. Bertan zegoen mundu osoko kazetari, youtuber, eta influencer guztien informazioaren sorburua, epizentroa.


Moda industriaren alternatibak
Josturak apurtu bestelako jantzigintza ehuntzeko

Jantzia, berez beharrizan oinarrizkoa dena, kontsumogai bilakatu da. Erosi eta bota logikari jarraiki biratzen duen gurpil kontsumistaren parte izanik, jasangarritasun eza du ezaugarri moda eredu hegemonikoak ere. Ehungintza industriaren etengabeko hazkundea ezin daiteke ulertu ekoizpen prozesuaren baitako langileei eta ingurumenari eragiten dizkion kalteei erreparatu gabe. Arroparen benetako kostua ez baita etiketak dakarrena, ingurumen-inpaktua eta jendearen sufrimendua truke-txanpon gisa... [+]


Kontsumoaren egitura fraktala

Bizitzak itxura fraktala izaten  du maiz: egitura baten barruan egitura berdina errepikatzen da eskala txikiagoan.

Lan –kontsumo eta lan– zaintza “kontsumo gutxiago” zikloak astero betetzen dira. Lan hori soldataren truke soilik egiten dela azaltzen duten arrazoiek eta zaintzaren zati inposatuak gure gorputz eta bizipozean eragiten duten higadura jasateko ihespuntu ezinbestekoa da kontsumoa. Gailu elektronikoak edo mendiko arropa fancy-a erosi, afari erromantikoa... [+]


2019-03-15 | ARGIA
Kontsumo arloko indarkeria matxistak salatzeko sareko plataforma sortu dute

Setem Hego Haizea GKEak eta Al Borde Films-ek abiatu dute plataforma. Helburua kontsumo bidezko indarkeria matxistak salatu eta alternatibak jasotzeko espazio bat sortzea da.


2018-12-13 | Hiruka .eus
Kanpaina "antikontsumista" Itzubaltzetan: doako azoka

Gabonetako kontsumoari aurre egin guran, doako azoka antolatu du Getxoko Itzubaltzeta/Romo auzoko Matraka gazte asanbladak. Hala, norberak erabiltzen ez dituen gauzak Etxe Merkean uzteko deia egin dute, ondoren egingo duten azokan behar duenak behar duena har dezan.


2018-11-21 | Iñigo Igartua
"Black Fraude", erosketarik gabeko egun bat eta kontsumo arduratsuko 364 egun aldarrikatuz

Setem Bidezko Salerosketa eta Kontsumo Arduratsuaren aldeko gobernuz kanpoko erakundeak eta OCSI Lankidetza eta Nazioarteko Elkartasunaren Erakundeak Black Fraude eguna antolatu dute. Egungo modelo produktibo eta kontsumista salatu, eta kontsumo eredu alternatiboak sustatzea du helburu ekimenak.