Dokumental –ez bereziki gomendagarri– bat estreinatu dutelako, Dear Werner, jakin dut izen bereko Herzog zinemagileak bidaia bat egin zuela 1974ko neguan, Munichetik Parisera, oinez. Eta bidaia horren joan-etorriak jaso zituela Vom Gehen im Eis liburuan (Izotz gainean ibiltzeaz). Werner Herzogi beste liburu bat ezagutzen nion bakarrik, Eroberung des Nutzlosen (Alferrikakoaren konkista), Koldo Almandozek gomendatuta, Fitzcarraldo pelikularen filmaketa gorabeheratsuaren eguneroko moduko bat dena. Gera gaitezen, ordea, aipatu dokumental –ez bereziki gomendagarri– hori motibatu duenarekin.

Neguan, Munichetik Parisera, oinez. Zergatik, baina? Bada, lagun bat, Lotte Eisner, Eisnerin, hilzorian zegoelako. Eta bera zegoen lekutik hura zetzan lekura oinez joanda, lagunak bizirik segiko lukeela fermuki sinesten zuelako. Berokia, iparrorratza, zakuto minimo bat hartu, eta hogeita bi egunez ibili, euri, kazkabar, elurpean; sarri maparik gabe ere, esnea eta mandarinak oinarrizko elikagai, lo egiteko leiho bat hautsi eta, ale, barrura. Ibiltariaren atzetik goaz gu, Pello Lizarralderen liburuetan barrena bezala, deskribapen puntillistak, detaile bakarreko esaldiak, esaldi bakarreko pasarteak, bataren atzetik hurrengoak. “Inoiz sekula aurretik ez nuen hainbesteko bakardaderik sentitu”. Eta zalantza konstante bat: Eisnerin, nola egongo da? Bizirik jarraituko al du? Aski azkar ari ote naiz aurrera egiten?

Azkenerako, bidaiaren kontakizuna baino, ez ote zaidan interesgarriago egin bidaia martxan jarri duen zioa: hiltzear dagoen laguna bisitatzea. Eta nik norengatik egingo nukeen baino, otu zait nork egingo lukeen nigatik bidaia hori –ez dezala inork inoiz egin, otoi, oso umore txarrez jartzen bainaiz gaixotzean, gizakiaren zaurgarritasuna onartu nahiko ez banu bezala–. Asko lasaitu naiz gaur egunean halakoak bideo-dei baten bitartez konpontzen direla pentsatu dudanean.

Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora

ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Iritzia
Materialismo histerikoa
Erabakimena

Balirudike dena kontrolpean dagoela, badakitela guri nola sinetsarazi edozer, ez dugula inoiz, berez, guk nahi duguna egiten. Iragarki konstante batean bizi bagina bezala, esaten dugu “aukera berdintasuna”, eta pentsatzen dugu esaten ari garela “aukera... [+]


2024-04-21 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Eraikinaren gorputza

Baltimore ibai gaineko zubiaren erorketa urte bukaerako oroimeneko irudien artean jasoko da, zubi baten erorketa ikuskizun zirraragarri eta salbuespenekoa baita. Zeren eta zubiak eta eraikinak ez dira berez erortzen, lehergailu edo artefaktu baten eztandak bat-batekotasunaren... [+]


2024-04-21 | Diana Franco
Teknologia
Indarkeriatik deskonektatu

Eremu digitalak, gizakion dinamiketatik edaten duen heinean, gizarte eredu ezberdinetan aurkitu ditzakegun antzeko arazoak ditu. Pertsonen arteko arazo asko botere kontua izan ohi da; botere arazoek indarkeria dakarte zenbaitetan. Esate baterako, indarkeria matxista.

Eremu... [+]


Etxebizitza arazoa eta lan-mundua

Etxebizitza duina izatea gero eta zailagoa da. Berdin du esaldi hori noiz irakurtzen duzun, urteak pasa eta arazoa gero eta larriagoa da.

Nola izan daiteke bizitzeko oinarrizkoa den eskubidea, teorian hainbat legek babestutakoa, EAEn eskubide subjektibo moduan onartu berri... [+]


Eguneraketa berriak daude