Biolentziarik gabeko aroan omen gaude; ez denentzat, ordea.
Emakume bat elkarrizketatu dudan bakoitzean, beti galdetu izan diot emakumetasunagatik.
Noski, emakumeak espezie bat dira eta galdetu behar zaie emakumetasunagatik; gizonezkoei berdin galdetzen zaien bezala beren gizontasunagatik. Pena da Laura Mintegik lehendakarigai emakumea izateari garrantzirik eman ez izana.
Hara, emakume izateagatik bozkatu behar genuen Laura Mintegi!
Ez derrigor, Obama beltza zelako bozkatu ez zuten moduan. Baina balio inportantea du; gauzak normal, lehendakarigaiak gizonezkoa izan behar baitu.
Zure kasuan justifikatuta dago emakumetasunaz galdetzea, berdintasun teknikaria zara. Lanbidea justifikatzeko eskatuko dizu orain batek.
Diru publikoa ezberdin banatzen den bitartean, gizonezkoek baliabide gehiago jasotzen dituzten bitartean, ezin justifikatuago dago.
Baina feminista erradikala izan daiteke berdintasun teknikaria? Ez luke izan behar diferentziarena?
Feministak oro har gara deabruak. Sistema androzentriko matxista misoginoa ez zaio inori erradikala iruditzen. Fama txarra jartzen zaio pentsamendu kritikoari. Eta jendarte berdinzale, libre, justuagoa izateko eraldaketa errotik eman behar da.
Tragikoena da emakumeaz hitz egiten dugunean beti biolentziaz hitz egin behar izatea.
Biolentzia estrukturala da, jaiotzetik subordinazio egoeran dago emakumea. Ez dago biolentzia matxistak baino gehiago hiltzen duenik. Noizko lege antimatxista bat?
Zail, botere sistema bat mantentzea bada helburua.
Emakumeak toki batean mantendu behar dira, espazio pribatuan, etxekoandre, eskubide gabe. Oso modu efektiboan ezartzen da kontrola, beldurraren bitartez.
Badago pentsatzen duenik emakumearen kontrako benetako biolentzia prostituzioa dela.
Prostituzioari bukaera emateko ezkontzari bukaera eman behar zaio lehen. Kontua da emakumeak sexualitatearekin botere eremu bat duela. Eta lagun prostitutek irakatsi didate unibertsitateak baino gehiago.
Amaia Montero gisako feminista batek esana: batzuetan emakumeek ezetz esaten dutenean, gizonak noraino iritsi nahi duen ikusi besterik ez dute nahi.
Munduko bortxatzaileak Amaia Monterorengana, ezetz esaten duen bakoitzean baietz esaten ari baita!
Baxuago, ETBn entzungo dizute eta.
19 urtetatik daramat lanean kalean. Telebistan behin atera eta mundu guztiak ikusten zaitu. Alde iluna ere badu; baina politikari eta jendarte aldaketari garrantzi handiegia ematen diot celebrity bilakatzeko.
Urriaren 31tik azaroaren 2ra Baterajotzea izango da Zaldibarren, Euskal Herriko Gazte Feministek antolatuta. Egitaraua aurkeztu dute, eta izen ematea ireki.
Jatorra, alaia eta positiboa da Sara Mirones (Bilbo, 1997). Pandemian mastozitosia izeneko gaixotasun arraro bat diagnostikatu zioten. Ordutik, Maratón de Lunares kanpaina abiatu du gaixotasuna ikusarazteko, gizartea kontzientziatzeko eta ikerketarako dirua biltzeko... [+]
Emakumea eta lurra elkartzen dituen liburua idatzi du Onintza Enbeitak: Bizitza baten txatalak. Gure aurrekoen bizimodua jaso du, andre baten ahotan: "Baserria bere horretan, erromantizismorik gabe". Feli Madariaga (1932, Baldatika, Forua, Bizkaia) da andre hori,... [+]
Emakumea eta lurra elkartzen dituen liburua idatzi du Onintza Enbeitak: Bizitza baten txatalak. Gure aurrekoen bizimodua jaso du, andre baten ahotan: "Baserria bere horretan, erromantizismorik gabe". Feli Madariaga (1932, Baldatika, Forua, Bizkaia) da andre hori, lurrari... [+]
Arantzaren buruko loreek ez zuten arantzarik, Arantzaren bizitzak, ordea, asko. Emakume izatearekin batera, jaiotzetik batzuk. Besteak gaztetatik eransten joan zitzaizkion, komisarian torturak ezarriak, Burgosko prozesuan eta kartzelan, arantza horiek denak patriarkatuak... [+]
Vicentek 76 urte ditu eta azken mende laurdena Kanaria uharteetan darama, Maspalomas herrian, 50 urteko bizialdian ezkutatu duen izatea haizatzen: homosexuala da. Ezbehar baten eraginez, Donostiara itzularaziko dute, eta zahar etxe batean sartuko. Atzera ere, armairuko ateak... [+]
Jaizkibel konpainia berdinzaleak Herriko Etxearen eta epaileen deliberoak bete ditu, ez haatik HAOSEk, alarde baztertzailearen antolatzaileek. «Estrategia aldaketa bat» eskatu dio Jaizkibelek auzapezari; ezkerreko ordezkariek «Alardea antolatzeko».
Jaizkibel konpainia berdinzaleak ekintza berezia egin du Hondarribiko alardearen egun honetan. Gutuna eman diote alkateari, mahai gainean bestelako planteamendu batzuk jar ditzala eskatuz.
Euskal Herriko LGTBI komunitateko hamar pertsonak armairutik nola atera ziren kontatzen dute, baita euren orientazio sexualak eta genero identitateak euren bizitzan zer-nolako eragina izan zuten ere.
Ondokoak dira protagonistak: Beñat Olea komikigilea, Aitzole Araneta... [+]
Hondarribiko udal gobernuaren “ausardia faltaz”, kontsentsua bilatzearen tranpaz eta “gatazkaren espiritua berpiztu” nahi duen alarde tradizionalaren aldeko elkarteaz mintzatu zaigu Uxoa Anduaga, Jaizkibel konpainia berdinzaleko kidea. “Ez dira... [+]
Bertigo baten ostean, etengabeko txistu bat entzuten hasi zen Jexux Mari Irazu Muñoa (Larraul, Gipuzkoa, 1972) bertsolaria, bertso-eskolako irakaslea eta gai-jartzailea. Tinnitus edo akufeno deitzen zaie Irazuk entzuten dituen zaratei. Horrek egunerokoan daukan inpaktuaz... [+]
Agerraldia deitu zuen Laudioko mugimendu feministak igandean, Odoloste eguneko goizaldean Txosnagunean gertatutakoa salatzeko.
Baionako ospitalean unitate berritzaile bat ideki da: kardio-ginekologia unitatea, menopausian diren emazteei zuzendua. Gai hau, askotan tabu edo bazterrean utzia, osasun arazoak eragin ditzake bizitzako etapa horretan.
Candela emakumeen elkarteak eta PSNk eskatu dute argazkia kentzea eta udalak argitaratutako materialetan kontrol handiagoa egotea, ez egoteko estereotipo sexistarik.