Lur Olaizola zuzendari donostiarraren azken filmak Cinéma du réel jaialdiko lehiaketan parte hartuko du. Parisen egoitza duen festibalak martxoaren 11tik 20ra bitartean egingo du aurtengo edizioa.
Olaizolak Hirugarren koadernoa filma eramango du Parisera. Zinema dokumentalean espezializatutako Cinéma du réel jaialdiaren 44. edizioan ikusi ahal izango den 21 minutuko lan horretan, aktore bat (Ana Torrent) eta zuzendari bat (Olaizola bera) ikusiko ditugu, gidoi zinematografiko bat entseatzen.
Gidoi horrek Maria Dolores Gonzalez Katarain Yoyes-en egunerokoaren zatiak biltzen ditu, 1980tik 1985era bitartean Mexikon idatziak, ETA utzi ondoren. 1986an ETAk Yoyes hil ostean argitaratu ziren eguneroko horietan oinarrituta, beste emakume batzuen aipamenak eta erreferentziak agertzen joango dira: Ulrike Meinhof, Simone de Beauvoir, Rocío Díazescobar, Alexandra Kollontai, Tina Modotti...
Begirada partikular bat
2019an Xulia-rekin debuta egin ondoren, Zerua blu laburrarekin (2020) Bilboko Zinebi jaialdian saritu zuten Olaizola. Eta Parisen estreinatuko den Hirugarren koadernoa lanaren osagaiak ikusita, zinegilearen obra zeharkatzen duten zenbait elementu amankomun antzeman daitezke.
Adibidez, memoria pertsonalei ematen dien garrantzia eta, horren eskutik, haren lanetan agertzen den itzuleraren ideia; edo emakumeen oroitzapenak lehen planora ekartzea –Xulia-k, heroinaren menpe bizi izandako emakume bat zuen protagonista; Zerua blu-k berriz, Ipar Euskal Herritik AEBetara emigratu zuen emakume bat–.
Dokumentalaren eta fikzioaren arteko eremuan esploratzen duen zuzendari honek esperientzia zabala dauka zinema munduan: 2015etik Tabakalerako ikus-entzunezkoen alorra koordinatzen du, Elias Querejeta Zine Eskolako irakaslea da, baita Iruñeko Punto de Vista jaialdiko hautaketa-batzordeko kidea ere.
Azaroaren 8tik 15era egingo dute zine jaialdia. Euskal Herriko zinema lanak ere izango dira pantaila aurrean, besteak beste Tasio filmaren bertsio zaharberritua eta La Muerte de Mikel, filmaren estreinalditik 40 urtera.
Jone Arriolaren “Dena asmatuta dago” filma izan da Urrezko Antzararen irabazlea larunbat honetan ospatutako sari banaketa ekitaldian. Euskal Zinemaren Begiradak Itziar Ituño aktorearen ibilbidea omendu du.
Aurtengoa hirugarren edizioa izango da, eta memoriaren gaia hartuko da ardatz, Kulturarteko Plaza Feministan.
47 urte beteko ditu zine jaialdiak, eta urriaren 16tik 21era, solasaldi eta tailerren bidez euskal zinemagintzaren alor ugari landuko dituzte. “Beti berria den zinema” lelopean, aurtengo jaialdiak zine berria eta istorio berriak kontatu nahi dituzten gazteei keinu... [+]
Urriaren 10etik 17ra garrantzi eta gaurkotasun handiko gai sozialen inguruko hausnarketa era kontzientzia kritikoa sustatzen duten 81 film erakutsiko ditu Bilbon Zinema Ikusezinak. “KDC” (Kultura, Komunikazioa eta Garapena) Garapenerako Gobernuz Kanpoko Erakundeak... [+]
Joan den astean bete ziren 35 urte Son Gokuk euskaraz lehen aldiz egin zuenekoa. 1989ko urriaren 4an izan zen ETB1n Dragoi Bola ematen hasi zirela (1984an abiatu zen anime hau Japonian) eta hura gogoratzeko ekitaldia egingo da Donostian urriaren 20an, igandearekin, lehenbiziko... [+]
Donostiako Zinemaldiak euskal zinemaren ospakizun ekitaldian euskal zinemak euskara gutxi duela esan zuen Edurne Azkaratek eszenatokiaren mikrotik, ozen. Esaldiak burrunba egiten du egiazkotasunagatik. Arkitekturaren eszenan antzerako lema errepika daiteke eta ziur naiz beste... [+]
Euskarazko film batek inoiz zineman izan duen ikusle kopururik handiena du Irati filmak: 160.000 pertsona.
Eta hori, larunbata zela atzo, eta ez igandea. Kosta zitzaion egunari argitzea, aurreko egunetan baino dezente jende gutxiago zebilen kalean, eta presa gutxi nabari zen. Batzuk laster batean bai, Kursaalera eta Victoria Eugeniara gerturatu zirela, lehen areto horretan ematen... [+]
Patricia López de Arnaiz gasteiztarrak aktore onenaren sari nagusia irabazi du Donostiako 72. Zinemaldian, Pilar Palomerok zuzendu duen 'Los destellos' filmean egindako lanagatik.
Eider Rodriguezen 'Bihotz handiegia' liburuko lehen narrazioan... [+]
Andrés Roca Rey toreroaren egunerokoaren hainbat pintzelkada ematen ditu Tardes de soledad zintak, besteak beste, hotelean eta hoteletik zezen-plazarako bidean eginiko elkarrizketak edo janzte aldiko uneak, eta plazan zezena nola sufriarazten eta hiltzen duen erakusten... [+]