Ictus baten ondorioz, Maria Luisa Goikoetxea urduñarrak mugikortasun mugatua dauka eta Renfek arrapala sistema eskaintzen dio trenez bidaiatu ahal izateko, proba pilotu moduan. Ia bost urteren ondoren, aukera hori soilik berari ematen diote eta hori salatuko du Espainiako Kongresuan.
Maria Luisa Goikoetxea urduñarraren pazientzia agortu da Renferekin eta salaketaren bidea hartu du berriro. Hain zuzen, aste honetan EAJko hiru senatarirekin bildu da, eta helburua da Senatuan lantzea irisgarritasunaren egoera C-3 linean. "Ez dut gai hau politizatu nahi, alderdi gehiagok babeste badute ekimena, primeran", aipatu dio Aiaraldea Komunikabideari.
Goikoetxeak 2014an ictusa pairatu zuen eta orduz geroztik aulki gurpilduna behar du mugitzeko. Tratamendua jasotzeko Bilbora joan behar zenez astero, 2015ean hiru urteko borroka abiatu zuen eta lortu zuen Renfek garraio publikoa erabiltzeko baliabideak jartzea.
Bere irisgarritasun arazoak konpontzeko, programa pilotua jarri zuen abian Renfek 2018an, baina gaur egun berari bakarrik eskaintzen diote, eta ez beste inori.
Enpresak berak azaldu zion eskaintza hori programa pilotua zela, baina ia bost urteren ostean, berak bakarrik dauka eskubidea arrapalak erabiltzeko. "Jendeak azaldu dit bere senideei, zeinek behar eta premia bera duten, ez dietela aukera ematen baliabide hauek erabiltzeko. Sentitzen dut Renfek erosi nauela eta babestu ninduten herritarrei iruzurra egiten ari naizela", azaldu du Goikoetxeak suminduta.
Garraio publikoa erabili ahal izateko hainbat egitasmo abiatu zituen Goikoetxeak. Besteak beste, manifestazioa antolatu zuen eta 121.000 sinadura eraman zituen Sustapen Ministeriora, El Langui rap abeslariarekin batera.
Ahalegin horri esker, Renfek programa pilotua hasi zuen. Baina, lau urte baino gehiago igarota, enpresako Bilboko gerentearekin hitz egin zuen eta horrek berretsi zion arrapala egokituak baliatzeko aukera berak bakarrik duela C-3 linea osoan.
Hori entzutean, urduñarra hasi zen egoeraren berri ematen sare sozialetan eta EAJko hiru senatari (Rosa Peral, Maribel Vaquero eta Nerea Ahedo) elkartu dira berarekin aste honetan bertan, bere aldarrikapenak Madrilera eramateko.
Urduñarraren exijentzia argia da, Renfek unitate egokituak jartzea Bilboko zerbitzuan edonork trena hartzeko aukera izan dezan. "Esker hitzak baino ez ditut Renfeko langileentzat eta Bilboko gerentearentzat, beti laguntzen naute eta, baina zerbitzu hori unibertsala izan behar da", aldarrikatu du.
Hilabeteetako protesten ostean, TCC enpresako zuzendaritzak ez du aurrera urratsik egin eta langileek leher egin dute. Greba mugagabera doaz, baita sanferminetako ez ohiko zerbitzuetan ere. “Enpresak erantzukizunez jokatuko balu saihestu litekeen zerbait” dio langile... [+]
Kanpaldiaren helburua "osasuna eta ingurumena arriskuan jartzen dituen eta etorkizuna hipotekatzen duen proiektu jasanezina" geldiaraztea da.
Pasa den asteko berria dugu: Irunen 67 urteko garraiolari bat hil zen, kamioia kargatzen ari zela. Errepidean izan balitz, “eragozpenak errepidean” entzungo genuke; ondoren, baxu antzean, “kamioilari bat hil da istripuan”. Gipuzkoa aldean trena hartzea... [+]
Kirol ekitaldi handi xamarrak egiten diren bakoitzean, agintariek hauspotzen duten "inpaktu ekonomikoaz" edo "hiria mapan kokatzeaz" harago, ohikoa da ostatuen garestitze basatiaz, garraio publikoan daukaten eraginaz edota segurtasun kontuez hitz egitea. Ohikoa... [+]
Frantziako legebiltzarrean Errepublikanoek eta Batasun Nazionalekoek egindako zuzenketen harira dator erabakia. Zuzenketak onartu dituzte, eta, beraz, Euskal Hirigune Elkargoak emisio gutxiko eremua ezartzeko gastu ekonomikorik ez egitea erabaki du.
A-15 errepideko trafikoa N-I errepidearekin bat egiten duen tokian eraikiko litzateke lotune berria. Andoainen N-I errepidearen "afekzioak murriztu" eta ingurunean "modu hobean" integratuko dela adierazi du aldundiak. Udalak 2011ko eta aurtengo proiektuen... [+]
Apirilean zen sartzekoa araua baina atzeratzea erabaki dute. Derrigorrezkoa izanen da ibilgailuetan agiria eramatea, ez soilik hiri eta herri nagusienetan sartu ahal izateko, baita kostalde osoko errepideetan mugitu ahal izateko ere.
Bizieskola ekimenaren bitartez Gasteizko Eraman kooperatiba ikastetxeetako umeak trebatzen hasi da ikasturte honetan, hirian bizikletaz segurtasunez eta modu independentean ibiltzeko. Gasteizko Udalarekin batera parte hartzen du ekimenean, eta kooperatibako kideek ikastetxeetako... [+]
Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiek aurreratu dute helburua %50eko deskontuarekin jarraitzea dela, baina oraindik Espainiako Gobernuaren erabakiaren zain daudela finantzaketa ziurtatzeko.
Pilaketak saihesteko, Euskotrenek aparteko neurriak ezarri ditu Bat txartel pertsonalizatua tramitatzeko. Neurriaren lehen hilabetean, nahikoa izango da NANa edo familia-liburua aurkeztea doako garraioa eskuratzeko.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]
Garraio publikoaren %50eko deskontuak sei hilabetez luzatuko ditu Nafarroako Gobernuak, 2025eko ekainaren 30era arte. Espainiako Gobernuak garraio-txartelaren kostuaren %30 hartuko du bere gain, eta Nafarroako Gobernuak %20. Aurreko urtearekin alderatuta, 2024ean garraio... [+]
Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.
Garraio publikoaren prezioa handitzea eta deskontuak kentzea “onartezina” dela kritikatu dute dozenaka pertsonak, Jauzi Ekosozialak eta Euskal Herriko Eskubide Sozialen Kartak deituta. Langile klasearentzako “zama gehigarri bat” izango litzatekeela eta... [+]