Segregatu gabeko zentroetan, aldiz, erdiak baino gehiagok egiten du euskara bere. Jatorri migratzailea duten ikasleen eskola segregazioa Gasteizen ikerketa egin dute Steilas sindikatuak eta Ikusbidek, DBH4ko ikasleei egindako inkesta oinarri.
Steilaseko ordezkariek prentsaurrekoan aurkeztu dute ikerketaren emaitza aste honetan. Azaldu dutenez, DBHko 4. mailako eskola publikoetako ikasleen %65,4ri helarazi zaio galdetegia. Emaitzak “estrapolatu daitezke erkidegoko gainontzeko gainerako lurraldeetara”, ziurtatu dute.
Hona datu esanguratsuenetako batzuk:
Ikastetxe batzuetan ikasleen %83,8 da jatorri migratzailekoa, eta bertan daude ikasleen artean pobrezia egoera gehien. Segregatu gabeko zentroetan ikasleen %15,9ak errepikatu du ikasturteren bat, eta segregatuetan aldiz %33,3ak. Segregatutako ikastetxeetan ikasleen %60 ez du bere burua gasteiztartzat hartzen, segregatu gabeko zentroetan kopuru hori erdira jaisten da. Segregatuetako zentroetan, jatorri migratzaileko ikasleen %10ak bizi du euskara berezko, segregatu gabeetan %50ak baino gehiagok. Segregazio egoera, bere zergatiak eta ondorioak sakon landu zituen Mikel Garcia kazetariak erreportaje honetan.
Ikerketaren helburua bikoitza da. Batetik, jatorri migratzaileko ikasleen “egoera” ezagutzea eta, bestetik, hezkuntza sistemak aukera-berdintasuna bermatzen duen edo ez aztertzea. Ondorio argia azpimarratu du Steilasek: “Argi geratu da eskola-segregazioak eskubideak eta aukerak urratzen dituela. Beraz, esan dezakegu gure eskola-sistema ez dela oinarritzen aukera-berdintasunaren printzipioan”.
Miravalles-Redin eta Irabia-Izaga ikastetxetako ikasleen guraso talde batek Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamenduarekin hitz egin du ikastetxe pribatua sortzeko prozedura ezagutzeko.
A ereduko eskola D ereduko bihurtzea erabaki dute Gasteizko Judimendi auzoan, eta aurre-matrikulazioak emaitza nabarmena utzi du: orain arte profil erdalduna zuen eskolan, 2 urteko gelan izena eman duten 15 umeetatik erdia inguru familia euskaradunetakoak dira... [+]
Hezkuntza eskumenak deszentralizatu eta tokian tokiko eragileek erabakimen handiagoa izatea: aspaldiko aldarrikapena praktikara ekartzen ari dira herri ugaritan, eta bide horretan aholkulari dabil Elhuyar. Uneotan hamar bat prozesutan buru-belarri dabiltzala eta eskaera gero eta... [+]
Bilatzen zuen babes sozial eta politikoa lortu gabe argi berdea eman diote EAEko Hezkuntza Legeari, asteazken honetan Hezkuntza Batzordean. Hiru erronka zituen legeak: ikastetxe publiko eta kontzertatuen sistema duala gainditzea, ikasleen euskalduntzean jauzia ematea, eta... [+]
A ereduko eskola D ereduko bihurtuko dute Gasteizko Judimendi auzoan, familia erdaldunen seme-alabei euskaraz ikasteko aukera emateko eta familia euskaradunak erakartzeko. "Estigmatizatuta dagoen eskola da eta buelta eman nahi diogu, auzo-eskolaren izaera berreskuratu nahi... [+]