Beethovenen 'Missa Solemnis'
-------------------------------------------------------------------
Beethovenek Missa solemnis-en duen ikusmenaren neurrigabetasuna ulertzea erronka intelektual eta emozional handia izan da beti, musika honen konplexutasunean murgildu nahi duen edonori eskatzen zaion azterketa zorrotza. Lan hau oso garrantzitsua izan zen Beethovenentzat; bere lanik onena iruditzen zitzaion. Bihotzetik ateratako lana. Izan ere, partitura hasieran irakur daiteke: "Von Herzen-möge es wieder zu Herzen gehen!" (Bihotzetik bihotzera joan dadila).
Bere azken urteetako lanen batek Beethovenen existentziaren ikuspegi korapilatsua erakusten badu, Missa solemnis da, Bederatzigarren Sinfonia baino gehiago, hauxe giza anaiarte eta giza aspirazioaren ereserki baita, eta hari-laukote berantiarrak baino gehiago, hain bereziak, hain zailak, edozein giza erreferentziarekin arinkeriaz interpretatuak izateko.
Arriaga Antzokian entzun genuena zaindutako bertsioa izan zen, oso landua (inplikatutako artisten ilusioa sumatzen zen), eta emaitza ona utzi zuen, eta zirraragarria ere bai, esan liteke.
Eszenatokitik oso gertu egon nintzen arren, eta horrela obra modu panoramiko batean (nolabait esateko) entzuterik ez bazegoen ere, interpretazio osoan nagusi izan ziren xehetasun musikal onak egiaztatu ahal izan nituen.
Lehenik eta behin, bi abesbatzek, Bilboko Koral Elkarteak eta Iruñeko Orfeoiak egindako lan ona azpimarratu behar da. Izan ere, abestatzek sendo abestu zuten, eta adierazkorrak izan ziren obraren zati ezberdinetan, Gloriaren eta Kredoaren fuga zailetatik hasi eta Agnus Dei noblearenganaino. Abesbatzek dotore konpondu zituzten ahots eta erritmo zailtasun guztiak.
Era berean, lau bakarlariak eraginkorrak izan ziren, eta koruarekin eta orkestrarekin batera beren paperak elkarri lotzen jakin zuten, Beethovenek benetako monumentu gisa sortu zuen musika jaialdi liturgiko horretan. Mira Alkhovik sopranoak tinbre zaindua erakutsi zuen; Nerea Berraondo mezzoa bere adierazkortasunagatik nabarmendu zen; eta Michael Porter tenoreak eta David Menéndez baritonoak emanaldi aipagarriak izan zituzten eta ahots-emisio dotore eta kalitatezkoa erakutsi zuten.
Bilbao Orkestra Sinfonikoak trebetasunez eutsi zion musika-arkitektura horri guztiari, Nuno Coelho zuzendari gaztearen gidaritzapean. Honek klasea erakutsi zuen, baita ideiak oso argi dituela ere.
Kursaal Eszena
Non: Donostiako Kursaal Jauregian
Noiz: 2025eko urri eta abendu artean
----------------------------------------------------------------------------------
Uda azkar pasatu zaigu, oraindik buruan ditugu Musika Hamabostaldian gozatu ditugun kontzertu zoragarrien... [+]
Les Concert des nations, La Capella nacional de Catalunya orkestra sinfonikoa
Zuzendaria: Jordi Savall
Abesbatzen prestaketa: Lluís vilamajó
Egitaraua: Mendelssohnen lanak
Non: Kursaal auditorioan (Donostiako Musika Hamabostaldia)
Noiz: abuztuaren... [+]
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Gewandhausorchester Leipzig.
Zuzendaria: Andris Nelsons. Donostiako Orfeoia.
Koru zuzendaria: Esteban Urzelai.
Bakarlariak: Julia Kleiter (sopranoa), Christian Gerhaher (baritonoa).
Egitaraua: Mendelssohn eta Brahmsen lanak.
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Gewandhausorchester Leipzig.
Zuzendaria: Andris Nelsons.
Bakarlaria: Isabelle Faust (biolina).
Egitaraua: Pärt, Dvorak eta Sibeliusen lanak.
Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren... [+]
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Le Concert des Nations. La capella Nacional de Catalunya.
Zuzendaria: Jordi Savall.
Abesbatzaren prestaketa: Lluís Vilamajó.
Egitaraua: Mendelssohnen lanak.
Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren... [+]
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Espainiako Orkestra Nazionala.
Zuzendaria: David Afkham.
Egitaraua: Wagnerren ‘Der Ring ohne Worte’ (Lorin Maazelen moldaketa). Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren 22a.
---------------------------
Oraingo... [+]
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Victoria Eugenia Zikloa. Mitsuko Uchida (pianoa).
Egitaraua: Beethovenen hiru azken sonatak.
Lekua: Donostiako Victoria Eugenia Antzokia.
Data: abuztuaren 18a.
Mitsuko Uchidak Musika Hamabostaldia bisitatzen duen hirugarren aldia da. Bere estiloak... [+]
Zer: Biarritz Piano Festival. Amaierako errezitaldia. Benjamin Grosvenor, pianoa.
Egitaraua: Schumann eta Moussorgskyren lanak
Lekua: Biarritzeko ‘Espace Bellevue’.
Data: abuztuaren 8a.
-------------------------
Biarritz Piano Festival... [+]
Zer: Euskadiko Orkestra
Zuzendaria: Diego Martin-Etxebarria. Easo Abesbatza
Zuzendaria: Gorka Miranda
Bakarlariak: Arantza Ezenarro, Gillen Munguía, Marifé Nogales, Lucía Gómez, Juan Laborería, José Manuel Díaz, Darío Maya, Luken... [+]
Zer: Orquesta de la Comunitat Valenciana.
Zuzendaria: Mark Elder. Donostiako Orfeoia.
Zuzendaria: José Antonio Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: Federica Lombardi (sopranoa), Paula Murrihy (mezzoa), Xabier Anduaga (tenorea), Will... [+]
Zer: Orquestra de la Comunitat Valenciana
Zuzendaria: Mark Elder
Bakarlaria: Nelson Goerner (pianoa)
Egitaraua: Txaikovsky eta Xostakovitxen lanak
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren 3a.
-------------------------
Orquestra de la Comunitat Valenciana... [+]
Zer: “Requiem (s)”. Ballet Preljocaj.
Koreografia: Angelin Preljocaj.
Eszenografia: Adrien Chalgard.
Argiztapena: Éric Soyer.
Jantziak: Eleonora Peronetti.
Bideoak: Nicolas Clauss.
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren... [+]
Azken urteotan egin dudan bezala, Musika Hamabostaldiak 86. ediziorako prestatu duen egitarau ederra ikusita, nire iradokizun eta gomendio bereziak egiten dizkizuet.
Egia esan, eta ia beti gertatzen den bezala, oso zaila da kontzertu batzuk nabarmentzea, horiek guztiak... [+]
Jon Esnaola (Tolosa, Gipuzkoa, 2000) konpositoreak Eusko Ikaskuntzaren saria jaso du joan den apirilean, Nestor Basterretxearen omenezko LUUR obrarengatik, eta lan horixe bera joko du Euskadiko Gazte Orkestrak orain, uztailaren 11tik 15era, EAEko hiriburuetan eta Hondarribian... [+]
VERDIREN OTELLO OPERA