Hasiera batean alderdiak garestitu egin nahi zituen Barik txartel anonimo eta aldi baterako abonuak, baina azkenean atzera egin du. Beherapena berriz otsailaren bigarren erdialdean indarrean sartuko dela aurreikusten du.
EAJk atzera egin du, eta jakinarazi du txartel guztiei orain arteko %50eko beherapena aplikatzen jarraituko dutela Bilbobusen, Bizkaibusen eta Metroan. Beraz, ez da beharrezkoa izango txartela pertsonalizatzea deskontuak izateko, eta beherapena aplikatuko zaie Barik txartel anonimoei eta aldi baterako abonuei. Asteartean ARGIAn jaso genuenez, 2024ko urtarrilaren 14tik aurrera Barik txartelarekin egiten diren bidaiak garestitzea erabaki zuten Eusko Jaurlaritzak eta Bizkaiko Foru Aldundiak. Neurriak polemika sortu du, batez ere hainbat eragile sozial, sindikal eta ekologistetako kideen artean.
Hala ere, beherapena ez da indarrean sartuko urtarrilaren 14an. EAJk adierazi du otsailaren bigarren erdialdetik aurrera aplikatuko dela, ezin baita lehenago martxan jarri legez ezarritako epeak direla eta.
Ostiralean izango dute ezohiko batzarra, eta Bizkaiko Garraio Partzuergoko presidente eta ahaldun nagusi Elixabete Etxanobek neurria bertan behera uztea proposatuko du, EITBk jakinarazi duenez. EAJren partzuergoko kide guztiak “bat datoz” neurri horrekin, eta ostegun honetako bileran “bermatuta dago” neurri hori onartzea.
Eragileen presioa
Hasierako neurriak hainbat eragile sozial, sindikal eta ekologista asaldatu ditu. Asteartean Metro Bilbaoren egoitzaren aurrean elkarretaratzea egin zuten, eta ostegunean Bizkaiko Foru Aldundiaren egoitzan bildu dira Garraio publikoaren garestitzeari ez! lelopean, erabakia atzera bota izana ospatzeko.
Esaterako, Sukar Horia mugimenduak bere sare sozialetan bat egin du osteguneko elkarretaratzearekin: “Gaur kalera aterako gara ospatzeko garraio publikoaren garestitzea atzera bota dutela, eta Foru Aldundiari bere garraio politika aldatzeko eskatzeko, lehentasuna emanez garraio publikoari, eta ez kotxearen erabilera bultzatuko lukeen subflubialari”.
Bestalde, Ekologistak Martxan elkarteak komunikatua zabaldu du asteazkenean, hasierako proposamenaren aurka. Adierazi du txartela garestitzeak “eraso” egiten diola “gizarteko sektore ahulenen erosteko ahalmenari”. Halaber, salatu dute erabaki horrek eragingo lukeela auto pribatuaren erabilera handiagotzea: Supersur edo itsasadarraren azpiko tunela bezalako bide-azpiegituretan egin nahi diren inbertsio publikoak oso garestiak dira, eta, Aldundiaren beraren arabera, horren ondorioz, % 33 handituko da auto pribatuaren erabilera”.
Elkarteak bere “gaitzespen absolutua” adierazi du Barik txartela garestitzearen erabakiaren aurrean: “Bizkaiko Foru Aldundiak bide-inbertsioen politikan edo garraio publikorako dirulaguntzak kentzean egin duen apustua mugikortasun bidezkoagoa eta osasungarriagoa lortzeko hartu beharreko neurrien aurka doa”.
Sanferminak ate joka, Iruñeko eta Iruñerriko garraio publikoko autobus gidariek greba mugagabeari ekin diote asteazkenean. Lanuzteak jaietan izango duen eraginaren aurrean, Iruñerriko Mankomunitateak gutxieneko zerbitzuak ezarri ditu: Sanferminak hasi... [+]
Sindikatuaren arabera Gasteizko garraio publikoko konpainiak bazekien langileak osasun arazoak zituela, eta "presioaren ondorioz" ekainaren 23an istripu larria izan zuen.
Asteartean eginiko bozketan, enpresako zuzendaritzak eginiko proposamenari uko egin eta grebari eustea erabaki dute Iruñeko garraio publikoko autobus gidariek. Iruñerriko Mankomunitateak sanferminetan %70ko gutxieneko zerbitzuak eskaintzea proposatu du.
Hilabeteetako protesten ostean, TCC enpresako zuzendaritzak ez du aurrera urratsik egin eta langileek leher egin dute. Greba mugagabera doaz, baita sanferminetako ez ohiko zerbitzuetan ere. “Enpresak erantzukizunez jokatuko balu saihestu litekeen zerbait” dio langile... [+]
Kanpaldiaren helburua "osasuna eta ingurumena arriskuan jartzen dituen eta etorkizuna hipotekatzen duen proiektu jasanezina" geldiaraztea da.
Pasa den asteko berria dugu: Irunen 67 urteko garraiolari bat hil zen, kamioia kargatzen ari zela. Errepidean izan balitz, “eragozpenak errepidean” entzungo genuke; ondoren, baxu antzean, “kamioilari bat hil da istripuan”. Gipuzkoa aldean trena hartzea... [+]
Kirol ekitaldi handi xamarrak egiten diren bakoitzean, agintariek hauspotzen duten "inpaktu ekonomikoaz" edo "hiria mapan kokatzeaz" harago, ohikoa da ostatuen garestitze basatiaz, garraio publikoan daukaten eraginaz edota segurtasun kontuez hitz egitea. Ohikoa... [+]
Frantziako legebiltzarrean Errepublikanoek eta Batasun Nazionalekoek egindako zuzenketen harira dator erabakia. Zuzenketak onartu dituzte, eta, beraz, Euskal Hirigune Elkargoak emisio gutxiko eremua ezartzeko gastu ekonomikorik ez egitea erabaki du.
A-15 errepideko trafikoa N-I errepidearekin bat egiten duen tokian eraikiko litzateke lotune berria. Andoainen N-I errepidearen "afekzioak murriztu" eta ingurunean "modu hobean" integratuko dela adierazi du aldundiak. Udalak 2011ko eta aurtengo proiektuen... [+]
Apirilean zen sartzekoa araua baina atzeratzea erabaki dute. Derrigorrezkoa izanen da ibilgailuetan agiria eramatea, ez soilik hiri eta herri nagusienetan sartu ahal izateko, baita kostalde osoko errepideetan mugitu ahal izateko ere.
Bizieskola ekimenaren bitartez Gasteizko Eraman kooperatiba ikastetxeetako umeak trebatzen hasi da ikasturte honetan, hirian bizikletaz segurtasunez eta modu independentean ibiltzeko. Gasteizko Udalarekin batera parte hartzen du ekimenean, eta kooperatibako kideek ikastetxeetako... [+]
Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiek aurreratu dute helburua %50eko deskontuarekin jarraitzea dela, baina oraindik Espainiako Gobernuaren erabakiaren zain daudela finantzaketa ziurtatzeko.
Pilaketak saihesteko, Euskotrenek aparteko neurriak ezarri ditu Bat txartel pertsonalizatua tramitatzeko. Neurriaren lehen hilabetean, nahikoa izango da NANa edo familia-liburua aurkeztea doako garraioa eskuratzeko.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]