Bost urte dira Koldo Almandozek Nerea Garcia inspektorea pantaila txikira ekarri zuela. Hondar Ahoak estreinatu eta bost urtera heldu da seriearen bigarren zatia, Zeru Ahoak; helduta eta Garciaren munduko estoldetan behera. Oraingo telesail honek ere lau kapitulu izango ditu, ordubete azpikoak, bata bestearen atzetik ikusi orduko arratsalde baten bukatzeko modukoak. Donostiarrak badu zerbait Bizkaiko kostako herri eta hiri industrialekin, hori agerikoa da: Hondar Ahoak-en Ondarroako portuan garatzen zen telesaila; bigarren zatian, aldiz, Bilboko itsasadarrean. Biak leku “zatarrak” euskal kostaldeko iruditeri bukolikoan.
Trauma osteko Nerea bat da protagonista. Ondarroan izandako porrotaren ondorenaren pisua gainetik kendu ezinda, kasu berri bati heldu beharko dio: hildako emakumeak, prostitutak, azaltzen hasi dira Bilbon. Hasieran muzin egin badio ere, laster murgilduko da ikerketan, Lertxundi komisario ohiak (Josean Bengoetxea) xaxatuta. Eta orduan abiatzen da jokoa, nor noren aliatu den eta nor noren etsai den asmatzea kostatuko zaio ikusleari, lehen kapituluetan bederen. Nerea Garciaren lehen entregan herri txiki baten “itolarria” zen protagonista, “hemen ez da ezer gertatzen herri guztiak jakin barik”; bigarren honetan, hiriaren bakardadea, indibidualtasuna. Edo hori dirudi, bederen, hirian ere begiak nonahi baitaude.
Hiriko estoldetan barrenako bidaia egiten du Zeru Ahoak-ek. “Estoldak dira hiriak garbi mantentzen dituztenak”, horrela dio Ramon Agirreren pertsonaiak, Ertzaintzako Kutxa Beltzeko buruak, estoldak bere ohiko mailan izatearen arduradunak. Eta estolda horiek gainezka egiten hasten den momentuan kokatzen da tramaren hasiera: “Nola kontrolatu gizon bat gauza guztien gainetik dagoenean? Euren bekatuekin”. Hain zuzen ere, beraiek mehatxatzeko bideoak jasotzen hastearekin bat, euskal gizarteko pertsonai boteretsuek dardarka sentitzen dute oin azpiko lurra, eta makinaria guztia martxan jartzen dute.
Aliatu eta etsaien arteko sare eta egitura konplexu batean mugitzen dira pertsonaiak: Nerea egia bila, poliziak estoldak kontrolpean izan nahian, Nerearen ahizpa Laura Robinhood konplexuz, justizia bila. Hori guztia Bizkaiko kostaldeko irudi ikusgarriekin girotuta.
Ezin aipatu barik laga, ordea, ikusle bati baino gehiago bihotza bizkortuko dion trama. Lehen telesailean ezer espliziturik ez zen ageri, baina bigarrenean Nerea eta Karmenen arteko harremanak pauso bat gehiago ematen du. Publiko lesbikoa gosez utziko du bien arteko harremanak, aukeran gutxitxo agertzen baita bien arteko harremana pantailan. Bazka handirik ez digu eman Almandozek, hamaiketakoarekin konformatu behar.
Pauso bat aurrera eman du Almandozek bigarren telesail honetan: helduago, serioago, garaikideago. Thrillerrak mundu osoan modan dauden honetan, Almandozek lortu du maila ematea. Bikain.
Datorren asteko ARGIAn, Koldo Almandoz zuzendariari elkarrizketa egongo da irakurgai.
Veneziako Mostran aurkeztu ondotik, Lynne Ramsay zuzendariaren Die my love pelikula Zinemaldian eman dute, Jennifer Lawrence aktoreak Donostia Saria jasoko duenaren aitzakian. Saria eskuratzen gazteena da; 35 urte ditu. Ibilbide handia egin du dagoeneko Lawrencek, eta bere... [+]
Ciudad sin sueño pelikula bat da, baina dokumental bat izan zitekeen. Izenak, lekuak, gertaerak; guztiak dira benetakoak. Periferietan periferiena erretratatu du Guillermo Galoe zuzendariak. Madril kanpoaldean dago Cañada Real, Europako asentamendu irregular handiena... [+]
Truebako areto txikian ikusi dut Popel (Errautsak), Oier Plazak zuzendutako dokumentala. Bertan, Unai Eguia irakasleak hasitako ikerketa bat da lana piztu duen lehen txinparta: El impostor eleberria irakurrita, nortasuna lapurtu zioten Enric Moner kataluniar errepublikanoari zer... [+]
Shiro no Kajitsu (Lore zuriak eta fruituak) izan da Zinemaldiaren zazpigarren egunean ikusi dudan lehengo filma. Yukari Sakamoto zuzendari japoniarrak eginiko lana izan da, hango gizartean kokatuta, neska gazteentzako eskola kristau bateko istorioa kontatzen duena. Anna (Miro)... [+]
Sentitzen dut, geroz eta pazientzia gutxiago dut AEBen bandera haizatzeaz haragoko helbururik ikusten ez dieten filmekin. Historia haien begietatik, haien heroi kaparekin kontatu dute berriz. Beste amerikanada bat ikusi dugu, western moderno bat. Oppenheimer... [+]
Sei zinegile gaztek osatutako taldea da Col-lectiu Vigilia, Zinemaldira proposamen intimista ekarri duena. L’edat imminent (Datorren adina) istorio ederra eta gertukoa da: Bruno (Miquel Mas Martínez) 18 urteko gaztea da, eta 86 urteko amona, Natividad (Antonia... [+]
Horrenbeste pelikula tragikoren artean, atsegin handiz hartu dut Nacho Vigalondo zuzendari eta gidoilariaren Daniela forever, oso pelikula arina, freskoa eta ikuserraza da eta. Nicolas DJa da, Madrilera joan zen lan kontuengatik, eta bertan, diskoteka batean lanean ari zela,... [+]
Asteazken arratsaldean Palestinaren aldeko eta genozidioaren aurkako aldarriak hartu du Donostia. The voice of Hind Rajab filmaren emanaldia izan da lehenik Zinemaldian, ikusleen txalo zaparrada artean, eta ondoren manifestazio jendetsu batek zeharkatu ditu hiriko kaleak.
Yorgos Lanthimos oso zuzendari berezia da. Poor Things (Izaki gaixoak) ikusi bazenuten, ondo jakingo duzue. Ez nuen birritan pentsatu pelikula hau aukeratzeko garaian, ikusi ditudan zuzendari honen filmak oso gustuko izan baititut. Lotsagabeak dira bere lanak, baita arraroak... [+]
Emigratzeko mila forma daudela argi dago: ez da berdina Senegaldik Frantziara emigratzea, Espainiatik Alemaniara edo, Hijo Mayor filmaren kasuan, Koreatik Argentinara. Baina emigratzeak dituen inplikazio sozial eta politikoez gain, pertsonalak ere hor daude: identitatea eraitsi... [+]
Aro berria ekarri du pantailara Irati Gorostidi zinemagileak, eta a ze aro berri. 1970eko azken urteetan dago kokatua Aro Berria Gorostidiren lan berria, New Directors sailean lehiatzen dena. Azken urte horiek, Francisco Franco diktadorea hil eta demokraziara trantsiziokoak,... [+]
68.000 gazatarretik gora hil ditu Israelek Gazako Zerrendan. “Ez dira zenbaki hutsak” aldarrikatu izan da sarri, baina zaila izaten da hedabideetan bestelako kontaketarik ematen, informazio guztia blokatuta dagoenean. Bada, The voice of Hind Rajab pelikulak lortu du... [+]
Palestinaren aldeko aldarriak ia egunero ikusten ari garen Zinemaldi honetan, Dolores Fonzi argentinarrak abortuaren legeztapenaren borroka mahaigainera ekarri du modu biziki intentsuan. Hasieratik harrapatu eta hunkitu nau Belén pelikulak.
Istorio erreala da. 2014ra... [+]
Biopic-ak egitea beti pentsatu izan du oso zaila izan behar dela. Ze, klaro, pertsona erreal bati buruz ari zara, ziurrenik dagoeneko hilda dagoena, eta, pentsatzen dut, ez zarela zu izango mundu honetan pertsona hori hoberen ezagutzen duena. Egongo da nor hobekiago ezagutzen... [+]