Amartuvshin Enkhbat baritonoa
Pianoan: Stefano Salvatori.
Antolatzailea: OLBE.
Zer: Verdi, Mascagni, Leoncavallo eta Giordanoren operen ariak.
Non: Bilboko Euskalduna Jauregian.
Noiz: martxoaren 29an.
--------------------------------------------------------
Bagenekien ez zigula huts egingo, aurreko denboraldian aho zabalik utzi gintuelako Rigoletto operan. Baina, agian, gure aurreikuspenak gainditu zituen, alderdi teknikoan behintzat.
Amartuvshin Enkhbat baritono mongoliarra noizean behin sortzen den naturaren indar horietako bat da. Ez da su motelean prestatutako talentu bat, hobekuntza-pauso askoren bidez prestatutako izarra. Ahots-geiser bat da, ahots eramangarri eta naturala. Ez da harritzekoa iaz Ettore Bastianini saria jaso izana, gaur egun baritono-ahotserako sari garrantzitsuenetako bat.
Bere ahotsa zirraragarria da, indartsua, iluntasun izugarri liluragarria duena... Baritono absolutua da, benetan. Agian aitzakia bat jar dakioke: kantuari une batzuetan heltzen dion nolabaiteko adierazkortasunik eza, alegia. Hori nahiko nabaria izan zen Enkhbatek interpretatu zituen lehenengo bi erromantzeetan, Verdirenak, noski, konpositore honi eskaini baitzion bere errezitaldiaren zati handi bat. Brindisi eta L'esule abestietan bere ahots zoragarria erakutsi zuen, baina interpretazioak une mekaniko samarrak izan zituen, nolabait esatearren.
Hala ere, errezitaldiak aurrera egin ahala, bere ñabarduren aberastasuna, bere kantuaren dotoretasuna eta ariarik konplikatuenak kantatzeko duen erraztasun ikaragarria gero eta gehiago antzeman ahal izan ziren.
Stefano Salvatori pianistak Verdiren Romance sans paroles delikatu bat jo ondoren, Enkhbatek Il trovatore, La traviata eta Un ballo in maschera operen hiru ariekin jarraitu zuen, eta horietan verdiano perfektua dela frogatu zuen.
Errezitaldiaren bigarren zatian, baritonoak Verdiri egindako omenaldi bereziarekin jarraitu zuen. Aldi honetan, Perfidi, all'Anglo... Pietà, rispetto, onore aria, Macbeth operakoa, nabarmendu beharko genuke. Aria honetan, abeslari erraldoi honek bere kapazitate guztiak bota zituen, ñabarduren barietatea eta ahots dotorezia erakutsi zituen nota bakoitzean.
Baina Enkhbatek beste konpositore batzuekin ere gozatu gintuen: Leoncavalloren Si può?..., Pagliacci operakoa, interpretatu zuen, benetako harribitxia. Eta ahots boterezko alardea egin zuen Umberto Giordanoren Andrea Chénier-en Nemico della patria-n, publikoa liluratuz. Maitemintzen duen ahots bat da, bene-benetan.
Zer: Biarritz Piano Festival. Amaierako errezitaldia. Benjamin Grosvenor, pianoa.
Egitaraua: Schumann eta Moussorgskyren lanak
Lekua: Biarritzeko ‘Espace Bellevue’.
Data: abuztuaren 8a.
-------------------------
Biarritz Piano Festival... [+]
Zer: Euskadiko Orkestra
Zuzendaria: Diego Martin-Etxebarria. Easo Abesbatza
Zuzendaria: Gorka Miranda
Bakarlariak: Arantza Ezenarro, Gillen Munguía, Marifé Nogales, Lucía Gómez, Juan Laborería, José Manuel Díaz, Darío Maya, Luken... [+]
Zer: Orquesta de la Comunitat Valenciana.
Zuzendaria: Mark Elder. Donostiako Orfeoia.
Zuzendaria: José Antonio Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: Federica Lombardi (sopranoa), Paula Murrihy (mezzoa), Xabier Anduaga (tenorea), Will... [+]
Zer: Orquestra de la Comunitat Valenciana
Zuzendaria: Mark Elder
Bakarlaria: Nelson Goerner (pianoa)
Egitaraua: Txaikovsky eta Xostakovitxen lanak
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren 3a.
-------------------------
Orquestra de la Comunitat Valenciana... [+]
Zer: “Requiem (s)”. Ballet Preljocaj.
Koreografia: Angelin Preljocaj.
Eszenografia: Adrien Chalgard.
Argiztapena: Éric Soyer.
Jantziak: Eleonora Peronetti.
Bideoak: Nicolas Clauss.
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren... [+]
Azken urteotan egin dudan bezala, Musika Hamabostaldiak 86. ediziorako prestatu duen egitarau ederra ikusita, nire iradokizun eta gomendio bereziak egiten dizkizuet.
Egia esan, eta ia beti gertatzen den bezala, oso zaila da kontzertu batzuk nabarmentzea, horiek guztiak... [+]
Jon Esnaola (Tolosa, Gipuzkoa, 2000) konpositoreak Eusko Ikaskuntzaren saria jaso du joan den apirilean, Nestor Basterretxearen omenezko LUUR obrarengatik, eta lan horixe bera joko du Euskadiko Gazte Orkestrak orain, uztailaren 11tik 15era, EAEko hiriburuetan eta Hondarribian... [+]
Beethovenen 'Missa Solemnis'
VERDIREN OTELLO OPERA
Samuel Mariño + Gabetta Consort
Zuzendaria eta biolin bakarlaria: Stefano Barneschi.
Zer: Purcell, Händel, Geminiani, Vivaldi eta Graunen lanak.
Noiz: maiatzaren 9an.
Non: Iruñeko Baluarte Jauregian.
Joan den martxoaren 7an Maurice Ravel, garai guztietako euskal konpositorerik onena, jaio zela 150 urte bete ziren. Eta ARGIAn omenaldia egin zitzaion konpositore horri, Bolero ospetsuak imajinario kolektiboan izan duen eragina gogoratuz.
Kasualitatez, Deutsche Grammophonek... [+]
FITXA
Zer: OLBEk antolatutako Gaetano Donizettiren ‘La favorite’ opera.
Nork: Euskadiko Orkestra Sinfonikoak (zuzendaria: Riccardo Frizza) eta Bilboko Operaren Abesbatzak (zuzendaria: Boris Dujin).
Noiz: otsailaren 18an.
Non: Bilboko Euskalduna Jauregian.
Duela 150 urte, 1875eko martxoaren 7an jaio zen Maurice Ravel musikagile eta konpositorea, Ziburun. Mundu mailan ospetsu dira haren lanak, bereziki Boleroa. Sarri aipatzen da Parisen bizi izan zela, kontserbatorioan ikasi zuela aro berri bateko irakasleekin, munduko txoko... [+]
'Tristan und Isolde' opera
Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Erik Nielsen.
Bilboko Operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin.
Eszena zuzendaria: Allex Aguilera.
Bakarlariak: R. Nicholls, G. Hughes Jones, M. Mimika, E. Silins, C. Daza, D. Barcellona, J... [+]