Pornografia eztabaidagai izan da hainbat hamarkadatan, eta eztabaidaren zati handi batean ikuspegi moralista eta alarmista nagusi izan da gizarte helduaren aldetik. Hala ere, bada garaia begirada estu hori zalantzan jartzeko eta pornografia ikuspegi zabalago eta zehatzago batetik ulertzeko.
Lehenik eta behin, pornografia ez da fenomeno berria, ezta aro digitaleko fenomeno esklusiboa ere. Historian hainbat modutan egon da, eta gizarte garaikidean izan duen presentziak islatzen du sexu-jarrerek eta -praktikek denboran izan duten bilakaera. Hala ere, begirada moralistak (eta sexofoboak) pornografia deabrutzeko joera du, berez kaltegarria edo moralgabea den zerbait bezala, bere konplexutasuna eta aniztasuna aitortu gabe.
Gainera, pornografiari buruzko ikuspegi alarmistak (ikus Emakunderen azken kanpaina) sarritan ez du kontuan hartzen pornografiak esanahi eta funtzio desberdinak izan ditzakeela hainbat pertsonarentzat. Batzuentzat, pornografia sexualitatea esploratzeko modu bat izan daiteke, plazerari eta intimitateari buruz ikasteko modu bat, edo baita iruditeria erotikoa zabaltzeko tresna bat ere. Hala ere, narratiba moralistak pornografia kontsumitzen dutenak zaku berean sartu eta estigmatizatzeko joera du, ñabardurak kontuan hartu gabe.
Begirada moralistak (eta sexofoboak) pornografia deabrutzeko joera du, berez kaltegarria edo moralgabea den zerbait bezala, bere konplexutasuna aitortu gabe
Era berean, garrantzitsua da onartzea pornografia ez dela berez kaltegarria, nahiz eta arazo bihur daitekeen modu akritikoan kontsumitzen denean edo generoari, sexualitateari eta gorputzari buruzko estereotipo kaltegarriak betikotzen dituenean. Baina pornografia bere osotasunean deabrutu beharrean, ikuspegi kritikoago eta gogoetatsuago baten alde egin behar dugu, alderdi positiboak eta izan ditzakeen arriskuak aitortuko dituena.
Ikuspegi zabalago hori premiazkoa dugu, pornografiarekiko ikuspegi moralistak ondorio negatiboak baititu, hala nola gehiegizko zentsura edo sexualki esplizitua den edukiaren kriminalizazioa eta patologizazioa. Horrek, askatasun sexuala eta norberaren erabakimena mugatzeaz gain, sexu-heziketa egokia eta sexu-jokabide arriskutsuen prebentzioa ere zailtzen ditu.
Hortaz, bada garaia ikuspegi zaharkituak, sinplistak, estigmatizatzaileak eta debekatzaileak alde batera uzteko. Eta pornografiari modu kritikoagoan, informatuagoan, gogoetatsuagoan, eraikitzaileagoan eta patxadatsuagoan heltzeko (baita hezkuntzaren esparruan ere).
Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora
ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.
Abuztua heldu zaigu, irakurle. Oporretan zaude eta zuretzako denbora gehiago daukazu? Edo agian ez daukazu denborarik, oporrak planez bete dituzulako? Edozein modutan, kontuz! Egungo bizimoduaren psikologizazioak edonon sailkatzen ditu sindrome berriak, eta oporraldiak ez daude... [+]
Urtebetetzeek eta urte aldaketek pilaketa bidezko eragina dute: alegia, banaka, gertatzen direnean, nik ez dut ezer sumatzen. Urtebetetzeetan, ondo xamar egin badut segundo batzuez olgatzen naiz (nire baitarako), nire garunaren zati batek ezin dio utzi zoriontzen dutenean... [+]
Euskararen normalizazioaren motorrak herri dinamikara bueltatu behar du aurrera egin nahi badugu
Gaztetxo bati lehen mugikor adimentsuak eskaini beharko liokeena zer izan beharko litzatekeen hasi naiz pentsatzen. Nork daki, beharbada ordenagailuetarako Luberri edota Txikilinux sistema eragile libre euskaldunak sortu ziren bezala, mugikorretarako garatu liteke Linage... [+]
Inoiz Erdi Aroko etxe museifikaturen batean egon bazarete, etxeko altzarigintza egurrezkoa, berniz ilunekoa eta dekorazio landuarekin egina zela konturatuko zineten. Eta etxearen dekorazioari dagokionean, deigarriena da zeinen altzari gutxi zituzten edozein gela motan, baita... [+]
Bilboko 13 konpartsek iragarri dute ez dutela Coca-Colarik salduko Aste Nagusiko txosnetan. Instagramek albiste horri buruzko Deiaren argitalpena iradoki zidan, eta iruzkinak hiru multzotan sailkatuko dizkizuet: konpartsei isekak, halako ekintzek eraginik ez dutela... [+]
Uda honetako erronka omen sare sozialetan: kaka egitea igerileku publikoetan. Ohikoak dira jokabide zikinak sare horietan, eta batzuek beren gorotz fisikoa libratzea, ororen begi-bistan eta eskura, honezkero gaina hartu digun zikinkeria digital erraldoia hezurmamitzea besterik... [+]
Liburuak hasi, utzi… begietatik garunera nagi doaz esaldiak, eta itzali ezin dudan tik-tak bat entzuten dut. Ikus-entzunezkoak pikatzen ari naiz.
Entzun dut burpee, eta Llados, eta body count, eta nahi duzulako zara pobrea, eta Milei, eta Thiel, eta unibertsitatea... [+]
Bolo-bolo dabiltza gugandik zenbait kilometrotara gertatutako pogromoak, hamarkada luzetan −mendez mende− zilegituriko arrazismoa oinarri dutenak. Palestinan, Torre Pachecon eta Hernanin, arazoa antzekoegia da, intentsitate ezberdinez bada ere. Moroak dira behe-laino... [+]
Euskararen balizko etorkizunari buruzko ikerketa bat ezagutzera eman da berriki, eta zalaparta eragin du bertan irudikatzen den paisaia beltzak. Asaldamendu hori auzitan jarriz abiatuko dut nire ekarpena. Zergatik da harrigarria datu hori? Zein mundutan bizi gara, gure egoeran... [+]
Diskurtso erreakzionarioen gorakadaz ari gara azken urteetan. Dela migrazioei buruz, dela feminismoa, euskara eta abarri buruz. Testuinguru horretan, garrantzitsua iruditzen zait jarrera erreakzionarioak edota migrazioei buruzkoak aztertzeko ez gelditzea titularretan, eta gaiari... [+]
Sasijakintsua, jakineza eta franco txikia: horiexek dira aurrekoan Gotzon Lobera jaunak, Bilboko kale batzuen izenak aldatzeko ekimenaren kariaz, Deia egunkarian zuzendu dizkidan epitetoak. Ez du nire izena aipatu, egia, baina neu izan naizenez urte eta erdi luzeko borrokan... [+]
Antropologo eta ingeniaria den Yayo Herrerok dioen bezala, datu bat da. Horren jatorria ulertzeko erraza den baieztapen xume batean laburbil daiteke: Lurra agortzen ari da.
Gaia konplexua da. Ikuspegi asko daude, interesak gurutzatzen dira, informazioa desinformazioarekin... [+]
Euskara badago Bilbon, baina non? Eta zertarako? Nork sortzen du euskarazko kultura, eta nork sostengatzen? Galdera horien aurrean, udalaren azken urteetako erabakiei begira, argiago ikusten da euskara eta kultura bizirik nahi ditugunontzat kezkagarriak diren erabakiak hartu... [+]