‘Pacificado’ brasildarra eta Arregi, Garaño eta Goenagaren ‘La trinchera infinita’ Zinemaldiko irabazle nagusiak

  • Zinemaldiaren sari-banaketak bi pelikula nabarmendu ditu besteen gainetik: Paxton Winters zuzendari brasildarraren Pacificado-k irabazi du pelikula onenaren Urrezko Maskorra eta beste bi sari ere lortu ditu: Bukassa Kabengelek jaso duen gizonezko aktore onenarena eta argazki onenarena.


2019ko irailaren 28an - 21:15
Aitor Arregi, Jon Garaño eta Jose Mari Goenaga izan dira gaueko irabazle handietakoak.

Aitor Arregi, Jon Garaño eta Jose Mari Goenagaren La trinchera infinita-k ere beste hainbeste sari lortu ditu.

Zehazki, Euskal zinemaren Irizar saria, gidoi onenari dagokiona eta zuzendari onenen sariak eskuratu ditu Moriarti etxeko pelikulak. Filmaren izaera euskaldun-andaluziarra aldarrikatu dute zuzendariek eta gogoan izan dute aurten zendu zen Juanmi Gutierrez ere.

Duela bi urteko Zinemaldian Handia-k jasotako epaimahaiaren sari berezia izan zen pelikula horren ibilbide arrakastatsuaren lehenbiziko urratsa; aurtengo errekonozimenduarekin La trinchera infinita-k aretoetan hasiko duen ibilbideak bultzada ona jaso du.

Emakumezko aktore onenaren saria bi aktorek ex aequo jaso dute: Greta Fernandezek La hija de un ladron filmean egindako lanagatik eta Nina Hossek The Audition lanean egindakoagatik. Epaimahaiaren sari berezia berriz, Proxima-rentzat izan da.

 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Zinemaldia 2019
Ken Loach, zine zuzendaria
“Zinemari eskatu behar zaio gutxienez esna egotea”

Keinuen segida bat da zinema, keinuen sekuentzia bat. Zinemagileak etengabe keinu egiten dio kamerari, haren aurreko paisaiari, pertsonaiari, objektuari. Keinua galtzen bada, galdu egiten da zinema, galdu gizatasuna. Zinema, keinua eta gizatasuna zaintzen dituen espeziekoa da... [+]


Izibene Oñederra Aramendi, zinemagilea
“Transgresioaren irudikapena egunerokotasunarekin lotua dagoenean interesatzen zait”

Satorrak bogan daude zineman. Izibene Oñederraren satorrek, euren sinbologia nahiz konnotazio propioak dituzte ordea, eta deitu ere, bere molde propio zein ederrez deitzen ditu. Animazio irudietan islatu ditu eta mikroipuinen gisara plazaratu du Lursaguak. Zinemaldian... [+]


Oliver Laxe, zine zuzendaria
“Denok gara errudunak, denok sinetsi dugu hirien erlijioa”

Salda edo zopa bero batekin alderatzen du bere zinema; soila eta konplexua aldi berean. Ez hain estimatua azukrez eta kimikaz jositako garai posmodernootan, baina aterpe bital bat eskaintzen duena. Cannesko jaialdian gozo hartu zuen kritikak zein publikoak O que arde filma... [+]


Analisia
Gazte despolitizatuak ala diskurtso higatuak?

Ez da izan inondik inora Zinemaldian gehien aipatu den pelikuletako bat, ukitzen dituen gaiak eta filma egina dagoen modua bera ere halakoak direlako, baina Jean-Gabriel Périot zuzendariaren Nos défaites-ek ikustaldi bat merezi du, artefaktu bitxia baita, ezohiko... [+]


2019-10-04 | Santi Leoné
Bi film ikusi ditut oso denbora gutxian Donostiako Zinemaldian

Takashi Miike Audition filmari esker ezagutu genuen, 1999. urtean. Plural horrek badu maiestatikotik –nik bederen orduan izan nuen Miikeren berri estreinako aldiz–, baina plural normala ere izan daiteke, susmoa baitut ez direla guti Miike beldurrezko filmen bidez... [+]


Eguneraketa berriak daude