Nola planteatu dute greba feminista ikastetxeek?

  • Emakume hezitzaileek greba egingo dutela-eta, oro har ikastetxeetan lanketa inportante bat geratu da bazterrean: zaintzaren ikuspegia familia-elkarteekin hitz egitea eta aitekin adibidez zaintza kolektiboak antolatzea. Hurrengo ediziotarako erronka hori dutela azaldu digu STEILAS sindikatuko Ana Perezek.


2018ko martxoaren 07an - 07:51

Gehiengo sindikala elkartu eta lau orduko greba diseinatu zuten, “emakumeek egiten dituzten lan asko oso prekarioak direla kontuan hartuta, 8 ordukoa baino 4 orduko greba egitea errazagoa izango dutelakoan”, azaldu digu Perezek, baina hortik harago, lehenengo edizio honetan sindikatu moduan aurre-lanketarako nahikoa denborarik izan ez dutela aitortu digu. Ikasleekin, hori bai, greba feministaz eta helburuez gogoetatzeko unitate didaktikoa atera dute: Eskolan ere emakumeok planto.

Ikastetxe batzuetan norbanako aukera moduan planteatu da greba, bilera kolektiborik gabe eta oso ikuspegi indibidualistatik; beste batzuetan irakasle klaustroak egin dituzte eta nagusitu den ideia da emakume irakasleek greba egiten duten bitartean, gizonezko irakasleak arduratuko direla eskolara doazen ikasleez; ikastetxeko zuzendaritza ere txandaka hartuko dute gizonek (zuzendaritzako norbaitek egon behar baitu uneoro, arauz). Curriculuma jarraitzea baino, zaintza bermatzea izango litzateke lehentasuna, klaseak normal emateko zailtasunak egon daitezkeela aurreikusita. Bada ixtea erabaki duen ikastetxerik ere, irakasle gehienak emakumeak izanik eta greba egingo dutela ikusiz, geratuko liratekeen gizon hezitzaileek ikasle guztiak ezin dituztela hartu argudiatuta.

Itxi egingo dituzten ikastetxeetako ikasleez zein arduratuko da egun horretan? Eta hain lanbide feminizatuan (zer esanik ez Lehen eta batez ere Haur Hezkuntzan), ikastetxe batzuetan egongo den panoramaren aurrean, haur guztiak joango al dira eskolara? Jangela orduak egongo ez direla ohartarazi duten ikastetxeetan, umeen bila zein joango da?... Irakasleen klaustrotik harago, guraso eta familia elkarteekin landu beharreko gaia izan behar duela uste du Ana Perezek, eta puntualki hainbat lekutan planteatu dituzten alternatibak eskola komunitate guztietan eztabaidatu beharreko ariketa direla: esaterako, ikastetxeko haurren zaintza kolektiboak antolatzea gizonek, bertako aita direnek (eta ez direnek), bakoitzak duen ordutegiaren arabera txandaka.

“Zaintza afera kolektiboa dela argi izan behar dugu”, dio Perezek, eta horrelako greba baten aurrean eskolak eta etxeak gogoeta batera egitea ezinbestekoa dirudi. Bestela, asmatu itxi dituzten ikastetxeetako ikasleen ardura zeinek hartuko duen egun osoan, edo nor joango den martxoaren 8an haurraren bila, jangela-orduan zaintzarik ez dagoen tarte horretan, zein hurbilduko den arratsaldean eskola atarira haurrak hartzera...


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
2024-04-28 | Edu Zelaieta Anta
Duda-muda

Ramadana bukatzear zela sortu zen zalantza irakasleen artean: familia musulmana duten ikasle batzuek adierazia zuten, ramadanaren amaieraren ospakizuna zela eta, ez zirela egun horretan joanen gelara. Ekintza horren bidez –aipatu zuen irakasle batek– argi gelditzen... [+]


Neskak eta ikasketa zientifikoak: 6 urteetatik unibertsitatera bitarteko harreman gatazkatsua

Neskek gaitasun matematiko eta zientifikoekiko txikitatik duten pertzepzio, autopertzepzio eta bizipenen eraginez, zientzia arloko ikasketei muzin egin eta bestelako karrerak aukeratzen dituzte. Hala dio ikerketa berri batek.


Palestinaren aldeko unibertsitate-sarea

EHUk Tel Aviv-eko unibertsitatearekin etorkizuneko lankidetzarako bideak ahalbidetzen dituen zibersegurtasuneko katedra bat sortu izanaren harira, bertako langileok interpelatuak izan gara hainbat lekutatik, eta esan beharra dut neurri handi batean lotsatuta sentitu naizela,... [+]


2024-04-18 | Euskal Irratiak
Tulalaika besta, Xiberoako ikastolei bultzada emateko

Hirugarren urtez Xiberoako ikastolei bultzada emanen die Tulalaika bestak.


Errendimendu akademikoaren arabera banatuko dituzte ikasleak Ipar Euskal Herrian

Ongi doazen ikasleak talde batean, zailtasunak dituztenak, bestean; maila akademikoaren arabera banatuko dituzte ikasleak datozen ikasturtean, Frantziako Estatuan. Ikasleak sozialki eta akademikoki sailkatu eta bereiztea, desoreka areagotzea eta egoera okerragoan daudenak... [+]


Eguneraketa berriak daude