2024ko abuztuaren 19an - 11:15
Zure babesik gabe independetzia ezinezkoa zaigu

Budapest Festival Orkestra. Zuzendaria: Ivan Fischer.

Donostiako Orfeoia. Zuzendaria: Jose Antonio Sainz Alfaro.

Bakarlariak: Anna Lena Elbert (sopranoa), Olivia Vermeulen (kontraltoa), Martin Mitterrutzner (tenorea), Hanno Müller-Brachmann (baxua). Lekua: Kursaal Auditoria. Data: abuztuaren 18a.

Budapest Festival Orchestrak bi kontzertu eskaini dizkigu Donostiako Musika Hamabostaldian egiten ari den biran. Donostiaren ostean, Santanderren (Kantabria) eta Gstaaden (Suitza) arituko dira, ia programa berarekin. 1980ko hamarkadaren erdialdean Ivan Fischer zuzendari titularrak berak sortutako orkestra hau gaur egungo Europa erdialdeko orkestra handienetako bat dela esan daiteke. Zorionez, maiz etortzen zaigu bisitan Hamabostaldia dela-eta; beraz, talde honen bilakaera apreziatu dezakegu.

Aurtengo bigarren topaketarako Budapesteko taldeak Mozart programa bizia eta erakargarria eskaini zigun.

Lehenik eta behin, 38. Sinfonia re maiorrean KV 504 Praga izenekoa interpretatu zuten. 1787ko urtarrilean Mozartek bere emaztearekin Pragara bidaiatu zuenean, bere ekipajean sinfonia berri bat zeraman, han estreinatu zena eta ordutik Pragako Sinfonia deitzen dena. Don Giovannirekin paralelismo asko dituen sinfonia da. Allegroaren gai nagusia Don Giovanniren oberturaren antzekoa da: barre distiratsu eta gaizto bat sakonetik irteten da; bestalde, sinfoniaren estiloa dramatiko operatiboa da, keinu dotore eta bat-batekoak dituena, eta azken Prestoak Don Giovanniren xanpainaren ariako frenesia du. Egiaztatu genuen Budapest Festival Orchestrak sentsazio horiek guztiak adierazkortasun handiz publikoaren eskura jartzen jakin zuela. Ez da orkestra barnerakoia, ezta zuzendari barnerakoia ere. Aitzitik: talde kanporakoia da, musika mezua publikoari erraz helarazten diona.

Gaueko plater nagusia Requiem re minorrean KV 626 obraren interpretazioa izan zen, Donostiako Orfeoiarekin batera. Eskainitako bertsioa Fischer buru zuen orkestrak berak 2016ko abuztuan Hamabostaldira ekarri ziguna baino konbentzionalagoa izan zen. Orduko hartan, Collegium Vocale Gent abesbatzako kideak orkestraren artean jarri zituen, sonoritate berezia eta espontaneotasun ukitua lortuta. Oraingo honetan, Donostiako Orfeoiaren kokapena tradizionala izan zen, eta emaitza orekatua izan zen, konpentsatua. Esan liteke bertsio lasaia izan zela baina indartsua une batzuetan, Lacrymosa edo Lux aeternam pasarteetan bezala.

Kontzertu on bat. Orkestra handi honen hurrengo bisitaren zain geratzen gara.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Donostiako Musika Hamabostaldia
Maila altua

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Gewandhausorchester Leipzig.
Zuzendaria: Andris Nelsons.
Bakarlaria: Isabelle Faust (biolina).
Egitaraua: Pärt, Dvorak eta Sibeliusen lanak.
Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren... [+]


Kilate askoko abesbatza

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Le Concert des Nations. La capella Nacional de Catalunya.
Zuzendaria: Jordi Savall.
Abesbatzaren prestaketa: Lluís Vilamajó.
Egitaraua: Mendelssohnen lanak.
Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren... [+]


Wagner birformulatua

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Espainiako Orkestra Nazionala.
Zuzendaria: David Afkham.
Egitaraua: Wagnerren ‘Der Ring ohne Worte’ (Lorin Maazelen moldaketa). Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren 22a.

---------------------------

Oraingo... [+]


Feng Shui pianoan

Fitxa: Musika Hamabostaldia. Victoria Eugenia Zikloa. Mitsuko Uchida (pianoa).
Egitaraua: Beethovenen hiru azken sonatak.
Lekua: Donostiako Victoria Eugenia Antzokia.
Data: abuztuaren 18a.

Mitsuko Uchidak Musika Hamabostaldia bisitatzen duen hirugarren aldia da. Bere estiloak... [+]


Amaya, altxor ia ezezagun hori

Zer: Euskadiko Orkestra

Zuzendaria: Diego Martin-Etxebarria. Easo Abesbatza

Zuzendaria: Gorka Miranda

Bakarlariak: Arantza Ezenarro, Gillen Munguía, Marifé Nogales, Lucía Gómez, Juan Laborería, José Manuel Díaz, Darío Maya, Luken... [+]


‘Stabat mater’ borobila

Zer: Orquesta de la Comunitat Valenciana. 

Zuzendaria: Mark Elder. Donostiako Orfeoia. 

Zuzendaria: José Antonio Sáinz Alfaro.

Bakarlariak: Federica Lombardi (sopranoa), Paula Murrihy (mezzoa), Xabier Anduaga (tenorea), Will... [+]


Sendo eta dotore

Zer: Orquestra de la Comunitat Valenciana
Zuzendaria: Mark Elder
Bakarlaria: Nelson Goerner (pianoa)
Egitaraua: Txaikovsky eta Xostakovitxen lanak
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren 3a.

-------------------------

Orquestra de la Comunitat Valenciana... [+]


Requiem batekin abiatzea?

Zer: “Requiem (s)”. Ballet Preljocaj.
Koreografia: Angelin Preljocaj.
Eszenografia: Adrien Chalgard.
Argiztapena: Éric Soyer.
Jantziak: Eleonora Peronetti.
Bideoak: Nicolas Clauss.
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren... [+]


Musika Hamabostaldia: nire gomendioak

Azken urteotan egin dudan bezala, Musika Hamabostaldiak 86. ediziorako prestatu duen egitarau ederra ikusita, nire iradokizun eta gomendio bereziak egiten dizkizuet. 

Egia esan, eta ia beti gertatzen den bezala, oso zaila da kontzertu batzuk nabarmentzea, horiek guztiak... [+]


Musika Hamabostaldia: gogoeta batzuk

Edizio asko dira orain arte; Espainiako Estatuko musika klasikoko jaialdirik zaharrena da. Behin amaituta, une egokia izan daiteke aurtengo edizioaren balantzea egiteko, baina baita jaialdiaren bizitza luzearen balantzea egiteko ere. Jaialdi bikaina da, oso. Baina hausnartu egin... [+]


Adore kontrolatua

Donostiako Musika Hamabostaldia
Euskadiko Orkestra: Zuzendaria: J. Rohrer.
Donostiako Orfeoia: Zuzendaria: J.A. Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: C. Reiss, V. Karkacheva, M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Egitaraua: Beethovenen Missa Solemnis re maiorrean, op. 123.[+]


Sustantziarik gabea

Egia esan, pena ematen dit kritika honi izenburu hau ipintzea. Bizeten Carmen oso opera ederra da, sentimendu unibertsalak jorratzen dituena, hala nola pasioa, jeloskortasuna, maitatuaren posesioa, independentzia... Eta hori guztia musika-lan bikaina oinarri hartuta. Baina... [+]


Eguneraketa berriak daude