Emakumeak borrokan

Dieselgate auzia hazten ari da: Volkswagenen beste motor bat jomugan

  • AEBtako Ingurumena Babesteko Agentziak (EPA) salaketa jarri dio marka alemanari bere hiru litroko diesel motorragatik. Aurreko auzian salatutako modeloak bezala, motor honek autoak isurtzen dituen gasen kopurua murrizten du emisio frogetan.

Asier Arrate Iruskieta @AsierArrate
2015eko azaroaren 03a
Marka alemanak AEBtako Aire Garbiaren Legearen urratzen duen bigarren aldia da hau.

Volkswagenen bi litroko diesel motorren emisioen auzia gertatu eta hilabete eskasera egin du salaketa EPAk. AEBtako ingurumen agentziaren arabera hiru litroko motorrak frogetan emisioen emaitzak moldatzeko “aparailu elektroniko” berbera du, eta ondorioz adierazi du auto hauek “baldintza normaletan” bederatzi aldiz nitrogeno oxido gehiago isurtzen dutela. Motor mota hau duten modeloak ondorengoak dira: 2014ko Volkswagen Touareg-a, 2015eko Porsche Cayenne-a eta 2016ko Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L eta Q5a. AEBtan soilik 10.000 ibilgailuri eragingo dio salaketak – 2016an salduko dituztenak gehitu behar dira–, baina Europan ziurrenik gehiago izango dira.

Marka alemanak AEBtako Aire Garbiaren Legea urratzen duen bigarren aldia da hau. EPAk azaldu duenez, urraketa atzemateko gai izan dira aurreko Volkswagen auziaren harira emisio froga zorrotzagoak egiten direlako. Agentziak gaineratu du emisio azterketa berriei esker,  tranpa bera egiten saiatu diren beste markak atzemateko gai izango direla.

Urtarrilean konponduko dituzte trukatutako motorrak

Volkswagenek trukatutako motorrak konpontzeko “soluzio tekniko eraginkor” batean lanean ari direla, eta “soluzioak” urtarrilean ezarriko dituztela adierazi du Matthias Mullerr kontseilari delegatu berriak. Auditoria batek Dieselgate auziaren arduradunak nortzuk izan diren argituko duela ere gaineratu du.

Zenbait adituk 100 mila milioitan ezarri dute auziak marka alemanari ekar liezaiokeen isun eta gastuen kostua. Horrek Volkswagenen produkzioa murriztea edo taldeko auto marka batzuk saltzea ekar lezake, General Motorsek 2009an egin zuen bezala. 2016ko uda parterako aurkeztuko du Volkswagenek Strategy 2025, estrategia korporatibo berria.

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal hauetan artxibatua: Volkswagen afera  |  Ingurumena  |  AEB  |  Automobilgintza

Volkswagen afera kanaletik interesatuko zaizu...
2018-02-14 | ARGIA
Garraio publikoa doan eskainiz, kutsadura murrizten saiatuko da Alemania

Garraio publikoa doan eskainiz gutxitu nahi du aireko kutsadura Alemaniak. Asmo hori jakinarazi diote herrialdeko hiru ministrok, tartean Ingurumenekoak, Europar Batasunari.


2018-01-30 | Andoni Mikelarena
Gizaki eta tximinoekin esperimentuak egin dituzte VW, Daimler, BMW eta Bosch auto ekoizleek

Diesel motorrek igortzen dituzten gasak ez direla osasunarentzat “uste bezain kaltegarriak” frogatu nahi zuten autogintzako hainbat enpresak. Horretarako hainbat herritar gela batean sartu zituzten diesel motorraren gasak arnasten zituzten bitartean telebista ikustera, The Guardianen irakur daitekeenez.


Ibilgailuen gas kutsatzaileek 107.000 heriotza goiztiar eragiten dituzte urtean

Diesel autoen erdiak eta autobus eta kamioien heren batek gasen isurketen muga legalak gainditzen dituzte. Gehiegizko emisioek 28.000 heriotza goiztiar eragin zituen 2015ean, ingurugiro agentzia estatubatuarrek egindako ikerketa baten arabera.


"Dieselgate" kasuagatik dimititu zuen Volkswageneko presidenteak egunean 3.100 euroko pentsioa jasoko du

Volkswageneko presidente ohi Martin Winterkornek urtean 1,2 milioi euroko pentsioa jasoko du. Winterkornek duela urtebete dimititu behar izan zuen konpainiako diesel autoen isurketen eskandaluagatik, “dieselgate” gisa ezaguna.


2016-11-24 | Unai Brea
Aireko kutsadura gutxitzeko lege-proiektu urardotua onartu du Europako Parlamentuak

Atmosferara jaurtitzen diren kutsatzaile nagusien mugak zorrozteko lege-proiektua onartu du Eurolegebiltzarraren osoko bilkurak, azaroaren 23an Estrasburgon egindako saioan. Hala ere, onartutako proposamena hasiera batean Europako Batzordeak egindakoa baino ahulagoa da. Aireko kutsadurari buruz “behingoz” araudi ausarta ezartzeko aukera galdu da, proiektua gaitzetsu dutenen aburuz. Testuak 499 aldeko boto jaso du, eta 177 aurkako.


2016-02-18 | ARGIA
1.513 milioi euroko mehatxua kendu du gainetik Nafarroako Gobernuak

Espainiako Auzitegi Gorenak itxiera eman dio Nafarroako Volkswageneko BEZaren auziari eta, ondorioz, Nafarroako Gobernuak gainetik kendu du Espainiako gobernuari 1.513 milioi euro itzultzeko arriskua.


2016-02-04 | Unai Brea
Europako Parlamentuak argi berdea eman dio autoen emisio mugak handitzeari

Europako Legebiltzarrak ez dio betorik ezarri 2015eko urrian Europako Batzordeak (EB) egindako proposamenari: autoen nitrogeno oxido emisioen gehienezko mugak handitzea datozen urteetan. Legebiltzarreko Ingurumen Batzordea proposamenaren aurka agertu eta neurria geldiarazteko eskatu zuen, baina parlamentariek eskari horren kontra bozkatu dute Estrasburgon egindako saioan.


2015-11-13 | Unai Brea
Europako Batzordeak 2011tik zuen "dieselgate"-aren berri, Alemaniako WirtschaftsWoche aldizkariaren arabera

Alemaniako WirtschaftsWoche aldizkariak argitaratu duenez, Europako Batzordeak 2011tik zekien automobilgintza sektoreko hainbat enpresa iruzur egiten ari zirela zenbait autoren emisioen neurketetan.


Bruselak hamar egun eman dizkio Volkswageni CO2 isuriak argitzeko

Arazoak pilatzen ari zaizkio Volkswageni. Duela astebete marka alemaniarraren 800.000 autok uste baino karbono dioxido gehiago isurtzen dutela argitaratu zen –horiei nitrogeno oxidoaren isurien eskandaluak zipriztindutako 11 milioi auto batu behar zaizkie–. Horren aurrean, Europako Batzordeko komisario Miguel Arias Cañetek CO2 isurien inguruko “irregulartasunak” argitu ditzan eskatu dio. Bruselak ez du baztertzen behin datuak ezagututa arau-hausteagatiko prozedura... [+]


Volkswagen eskandalua
Europak zergatik ezkutatu zuen Potocnik komisarioaren 2013ko salaketa?

Volkswagen eskandaluak Europako Batzordea kutsatu du. Janez Potocnik Ingurumen komisarioak Batzordeko kideak ohartarazi zituen VWek bere autoen kutsadurarekin egiten zuen manipulazioaz, 2013an jakinarazi zion Antonio Tajaniri Industria komisarioari, baina ez honek erantzun zion eta ez EBk hartu zuen neurririk.


Eguneraketa berriak daude