Dieselgate eskandualen ostean, diesel teknologiazko kotxe berrietan kutsadura arazoak konponduta zeudela uste zuena oker zegoen. Transport & Environment agentziak –Europako hainbat ekologista eta ingurumenaren aldeko elkarte biltzen dituen federazioak– egunotan plazaratutako txosten batean erakutsi du nola isurtzen dituzten partikula oso kaltegarriak azken belaunaldiko diesel motorra daramaten autoek.
Diesel auto berrienen motorrek eragindako kutsagarriak osasunaren kaltegarri dira, askok uste dutenaren eta industriak dioenaren kontra. Transport & Environment federazioak zorrozki aztertu ditu Europar Batasunaren kontrol test berrienak gainditzen dituzten bi auto, dieselaren konbustioak isuritako partikulak harrapatu behar dituzten filtroz hornituak. Eta horiek ere ez dute aitortutako helburua betetzen: onargarria litzatekeen kutsadura bider 1.000 isurtzen dute airera.
New diesels, new problems txostenean (Diesel berriak, arazo berriak, gaztelaniazko eta frantsezko bertsioak badira) erakusten da nola den posible teorian askoz garbiagoak diren autoek, Euro 6d-temp estandarra betetzen dutenek, hain emaitza txarrak ematea. Filtroetan bertan dago gakoa. Autook isuritako keak garbitzeko filtro bana daramate eta hauek beren lana egiten dute ia beti... salbu eta filtroak butxatu ez daitezen tarteka beren buruak garbitu behar dituztenean.
Transport & Environmentek EBren arautegia betetzen duten bi auto salduenekin –NissanQashqaieta Opel/VauxhallAstra– frogatu du estandar berria nola dabilen ez laborategian baizik eta bizi errealeko baldintzetan eta ohartu dira filtroak garbitzeko operazio hau, kotxeak martxan dagoela automatikoki egiten duela 450-500 kilometro burutu ahala, tokatzen den lekuan tokatzen dela, izan landa eremu, autopista edo hiri erdian. Eufemismoz regenerate deitu arren, 15 kilometrotan zehar filtroek beren buruak garbitzeko operazio horretan aieratzen ditu ustezko ibilaldi txukun osoan baino askoz partikula eta pozoi gehiago atmosferara.
Gaur egun 45 milioi autok daramatzate filtro hauek Europa osoan eta kalkulatzen da urtean 1.300 milioi regenerate garbiketa egiten dituztela. Irakurlea ohartuko denez, Londresen eta azken aldian Bartzelonan bezala agintariek hiri handietan ezarri dituzten emisio gutxiko eremuetan sar daitezkeen kotxeez ari gara.
Ikusi beharko da zer nolako oihartzuna lortzen duen Transport & Environment txostenak aireratu duen eskandaloak, oraingoz hedabide nagusiek ez dute askorik haizatu, ez bada La Vanguardia bezalako egunkariren bat. Baina funtsean erakusten du industriaren lobby lanak lortzen duela agintariek kutsadura erregulazioak antolatzea iruzurra legalki burutzeko moduan. Dieselgate auzi famatua lehertu zen Volkswatenek (eta geroago jakin zen beste autogile batzuek ere bai) kutsadura datuak faltsutzeko sofwarea zeukala instalatuta beren kotxeetan, baina eskandalua hortik urrunago zihoan: EBko agintariek baimendua zeukaten autook kontrolatzea eguneroko martxa erreala ez den baldintzetan.
Orain Transport & Environmentek erakutsi du EBren arautegiak auto berriei kutsatzen jarraitzeko zulo bat utzi diela industrialei, lehengo trikimailu berarekin: ez ditu kontrolatzen eta ezin ditu kontutan hartu autoek martxan beren filtroak garbitzeko ingurua 450-500 kilometrotan behin egiten dituzten deskargak. Ondo begiratuz gero, hondakinak kiskaltzen dituzten erraustegiei agintariek lagatzen dieten trikimailu bera da: industriak bere burua kontrolatzeaz gain, tarteka baimentzen zaio kutsagaiak filtrorik gabe aireratzea, filtroei bypass eginez. Beti filtroak arazo guztientzako ustezko soluzio eta beti filtroetan iruzurra.
Dieselgate 2.0 bertsio berrituaren atarian gaudeke.
Erabilera bakarreko plastikoen ekoizpenari eta erabilerari jarri nahi dizkiete mugak bereziki. Plastikoaren ekoizpena bikoiztu dute mende hasieratik, eta igoera horren arrazoia erabilera bakarreko plastikoak dira nagusiki.
The Lancet aldizkariak argitaratutako ikerketa batek eman du datua eta ohartarazi du plastikoaren ekoizpenak osasunean eragina duela bere ekoizpen prozesu osoan eta gazte zein helduei eragiten diela. Gehitu du 1950tik 200 aldiz biderkatu dela plastikoen ekoizpena.
220 milioi tona plastiko sortzen ditugu munduan eta %10a soilik birziklatu. Zifra hori, gainera, hamar urtez jarraian ez da aldatu. Iaz zabor plastiko horren herenak gaizki kudeatzeagatik gure inguruko bazter, erreka, itsaso eta atmosferan bukatu zuen. Greenpeacek salatu... [+]
220 milioi tona plastiko sortzen dira munduan eta %10a soilik birziklatzen da, zifra hori hamar urtez mantendu da bere horretan. Hainbat talde ekologistek salatu dute egoera uztailaren 3an, plastikozko poltsarik gabeko nazioarteko egunean.
EHUko Ekopol ikerketa taldearen datuen arabera, Bizkaia da Euskal Herrian ingurumen inpaktu handiena eragiten duen lurraldea, guztizkoaren %52 izanda. Euskal Herrian ingurumen-inpaktu handiena duten 25 industria-instalazioen artean, Muskizeko Petronor petrolio-findegia da... [+]
EAEko 1,3 milioi biztanlek Europar Batasunak 2030erako ezarri berri dituen mugak gainditzen dituen aire kutsatua arnastu zuten 2024an, Ekologistak Martxanek eginiko ikerketaren arabera.
Neurriak orain arte, A etiketadun eta etiketarik gabekoei eragiten zien.
Auzo elkarteak, herri mugimenduak eta ekologistak batu ziren asteazkeneko kontzentrazioan. Lantegien jardueraren amaiera itxaroten ari dira duela hamar urte.
Ekologistak Martxan taldeak ohartarazi ostean Donostiako Ategorrieta hiribide inguruan airearen kutsadura maila oso handia dela, udaletik zalantzan jarri dute erabilitako metodologia eta adierazi dute errepide horretan dagoen estazio ofizialaren datuak hartu behar direla... [+]
Donostiako Zurriola Haur Hezkuntza, La Asunción eta The English School ikastetxe inguruak eta Bilboko Kontxa Eskola eta Calasancio-Escolapios dira nitrogeno dioxidoaren muga legala gainditzen dutenak, Ekologistak Martxanek hainbat eskola ingurutan egindako azterketaren... [+]
Giza-katea antolatu du Subflubiala ez! plataformak eta hitzordua Artaza-Romo Institutuan jarri du gaurko 18:00etan. Bizkaiko Foru Aldundiak Ingurumen Inpaktuaren Adierazpena (IIA) aldatzea du helburu eta horrelakorik ez du onartzen plataformak.
Europan kutsadura maila aztertzen aritzen den Toxicowatch erakundeak egindako ikerketaren emaitzak dira. Erraustegia martxan jarri aurretik egin zituzten lehen azterketak, eta ondoren 2024ra arteko laginak aztertu dituzte. Iazko laginen emaitzak dira honakoak.
Frantziako legebiltzarrean Errepublikanoek eta Batasun Nazionalekoek egindako zuzenketen harira dator erabakia. Zuzenketak onartu dituzte, eta, beraz, Euskal Hirigune Elkargoak emisio gutxiko eremua ezartzeko gastu ekonomikorik ez egitea erabaki du.