Garraio pribatuaren erabilera murriztea eta istripuen larritasuna arintzea du helburu neurri berriak.
Bilbo osoan abiadura orduko 30 kilometrora murrizten duen Mugikortasun Eremuaren neurri berria indarrean da jada. Biztanleen artean tirabira sortu du erabakiak, baita posizionamendu aunitz ere. Deiaren arabera, herritarrek “begi onez” ikusten dute muga hori orohar. “Hiriburuko giroa hobetuko duela” eta “bide nagusietatik autoak aterako dituela” iritzi omen du gehiengoak.
Lanera doazen gidariak, taxilariak eta hirian barrena ibili behar duten bestelako zerbitzuetakoak, berriz, aurka azaldu dira.
Bilboko Udala ziur dago lehen egunak igaro ondoren neurria eraginkorra izango dela. "Hildako bakar bat saihestea lortzen badugu, merezi du", adierazi du Alfonso Gil Mugikortasun zinegotziak.
🅱️3️⃣0️⃣ Gure ibilgailuarekin edo ibilgailu publiko batekin orduko 30 kilometrora bagabiltza #Bilbo'ko kaleetatik, denok irabaziko dugu. Gidariok eta oinezkook.#Bilbon30AldizHobetoBizigara #Bilbao30 pic.twitter.com/aiXjsiGmRU
— Bilbao [Udala - Ayuntamiento] (@bilbao_udala) September 18, 2020
Espainiako Trafiko Zuzendaritzarekin batera, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) istripuei eta abiadurari buruz 2011n egindako azterlan batekin justifikatu dute erabakia. Txosten horretan adierazten denez, harrapatze baten ondorioz hiltzeko arriskua gutxienez bost aldiz murrizten da, baldin eta talka egiten duen ibilgailuaren abiadura 30 km/h-koa bada, 50 km/h-koa izan beharrean.
Esperimentuaren emaitzak
Era berean, %3 murrizten du larri zauritzeko arriskua, eta %4 hildakodun istripu bat izatekoa. Hori ez ezik, kutsadura akustikoak ere behera egiten du (%33tik %6ra igaroko litzateke). Nitrogeno dioxidoaren maila ere murriztu egingo litzateke (Berlinen, adibidez, % 10-15 inguru); auto-ilara gutxiago dago, zirkulazioa arinagoa da, autoen eta beste erabiltzaile mota batzuen zirkulazio-abiadura antzekoa baita. Madrilera joanda, trafikoko heriotzen ia erdiak harrapatutako oinezkoak dira, adibide bat jartzearren.
Subflubialaren behin betiko proiektua onartu zuenez Aldundiak pasa den astean, eta dozenaka pertsona batu dira proiektua gelditzea eskatzeko.
Garraioaren sektorea da gaur egun Euskal Herrian berotegi efektuko isurketen erantzule nagusia (%35), energia gehien kontsumitzen duena (%47) eta petrolio kopuru handiena erretzen duena (%74). Gainera beste sektore batzuetan isuriak apurka-apurka murrizten diren bitartean,... [+]
BSHko langileek mobilizazioa egin dute larunbatean Iruñean, eta Billabesetako langileen babesa jaso dute. Billabesetako langileek manifestazioa burutu dute egun berean. BSHko langileeak enpresaren Bruselako egoitzan bilduko dira astelehenean, Europako Batzordeko Enplegu... [+]
Sanferminak ate joka, Iruñeko eta Iruñerriko garraio publikoko autobus gidariek greba mugagabeari ekin diote asteazkenean. Lanuzteak jaietan izango duen eraginaren aurrean, Iruñerriko Mankomunitateak gutxieneko zerbitzuak ezarri ditu: Sanferminak hasi... [+]
Sindikatuaren arabera Gasteizko garraio publikoko konpainiak bazekien langileak osasun arazoak zituela, eta "presioaren ondorioz" ekainaren 23an istripu larria izan zuen.
Asteartean eginiko bozketan, enpresako zuzendaritzak eginiko proposamenari uko egin eta grebari eustea erabaki dute Iruñeko garraio publikoko autobus gidariek. Iruñerriko Mankomunitateak sanferminetan %70ko gutxieneko zerbitzuak eskaintzea proposatu du.
Hilabeteetako protesten ostean, TCC enpresako zuzendaritzak ez du aurrera urratsik egin eta langileek leher egin dute. Greba mugagabera doaz, baita sanferminetako ez ohiko zerbitzuetan ere. “Enpresak erantzukizunez jokatuko balu saihestu litekeen zerbait” dio langile... [+]
Kanpaldiaren helburua "osasuna eta ingurumena arriskuan jartzen dituen eta etorkizuna hipotekatzen duen proiektu jasanezina" geldiaraztea da.
Pasa den asteko berria dugu: Irunen 67 urteko garraiolari bat hil zen, kamioia kargatzen ari zela. Errepidean izan balitz, “eragozpenak errepidean” entzungo genuke; ondoren, baxu antzean, “kamioilari bat hil da istripuan”. Gipuzkoa aldean trena hartzea... [+]
Kirol ekitaldi handi xamarrak egiten diren bakoitzean, agintariek hauspotzen duten "inpaktu ekonomikoaz" edo "hiria mapan kokatzeaz" harago, ohikoa da ostatuen garestitze basatiaz, garraio publikoan daukaten eraginaz edota segurtasun kontuez hitz egitea. Ohikoa... [+]
Frantziako legebiltzarrean Errepublikanoek eta Batasun Nazionalekoek egindako zuzenketen harira dator erabakia. Zuzenketak onartu dituzte, eta, beraz, Euskal Hirigune Elkargoak emisio gutxiko eremua ezartzeko gastu ekonomikorik ez egitea erabaki du.
A-15 errepideko trafikoa N-I errepidearekin bat egiten duen tokian eraikiko litzateke lotune berria. Andoainen N-I errepidearen "afekzioak murriztu" eta ingurunean "modu hobean" integratuko dela adierazi du aldundiak. Udalak 2011ko eta aurtengo proiektuen... [+]
Apirilean zen sartzekoa araua baina atzeratzea erabaki dute. Derrigorrezkoa izanen da ibilgailuetan agiria eramatea, ez soilik hiri eta herri nagusienetan sartu ahal izateko, baita kostalde osoko errepideetan mugitu ahal izateko ere.
Bizieskola ekimenaren bitartez Gasteizko Eraman kooperatiba ikastetxeetako umeak trebatzen hasi da ikasturte honetan, hirian bizikletaz segurtasunez eta modu independentean ibiltzeko. Gasteizko Udalarekin batera parte hartzen du ekimenean, eta kooperatibako kideek ikastetxeetako... [+]