Pucciniren Il Trittico
Nork: Nafarroako Orkestra Sinfonikoak eta Bilboko Opera Abesbatzak.
Eszena zuzendaria: Paco Azorín.
Bakarlariak: C. Álvarez, A. Blancas, M. Berti, C. Isotton, K. Mattila, A. Ibarra, S. Esparza eta I. Hotea.
Non: Bilboko Euskalduna Jauregian.
------------------------------------------------------
Oso gutxitan izaten dugu Giacomo Pucciniren triptiko hau berak pentsatu bezala entzuteko aukera: saio berean. Hiru obra labur, giro diferenteetan antzezten direnak, eta horrek eskatzen duen bakarlari kopuru handia, erronka izugarria da. OLBEk arrakastaz bete zuen erronka hori, dudarik gabe.
Puccini jeinuaren hiru lanen arteko ezberdintasunak gorabehera, egokiena da modu horretan antzeztea, elkarren segidan. Batetik, hiruren artean hari gidari eztabaidaezin bat dago: heriotza. Il tabarro hilketa batekin amaitzen da; Suor Angelica lanaren amaiera mojaren suizidioa da; eta Gianni Schicchi Buoso Donatiren heriotzarekin hasten da, haren herentzia goxoak ondorengo ekintza guztia eragiten duelarik. Lehenengo bi operak drama eta iluntasun giroan gertatzen dira, eta hirugarrena distiratsua da, umorez, txinpartaz eta injenioz betea. Gozamena, oro har.
Interpretazio-maila altua izan zen hiru tituluetan. Il Tabarro-n Carlos Alvarez baritonoa nabarmendu zen, Micheleren paperean, aktore gisa bikain, eta ahots garbi eta kementsua erakutsita, beti bezala. Baina Angeles Blancas sopranoaren taula gaineko aisetasunak eta ahotsaren dotoretasunak entzuleak liluratu zituzten.
Suor Angelica-n drama ia mistiko eta delikatu batean murgildu ginen. Pucciniren musika, lan labur honetan, bere ekoizpen guztiaren gozoenetakotzat jo daiteke. Obra honek soprano elegantea eskatzen du, paperak dakarren emozio maila transmititzen dakiena. Chiara Isotton florentziarrak bikain bete zuen bere papera. Pertsonaiari aura estilizatua eman zion, denok zerura eraman gintuena. Karita Mattila soprano finlandiarrak, bestalde, enpake handia eman zion Zia Principessa pertsonaia gaiztoari.
Hirugarren zatiak, GIanni Schicchi-k, kontrapuntu komikoa eta animatua ematen die aurreko dramei. Lan korala da, eta horrek esan nahi du muntatzeko zaila dela, eta paper bakoitza oso garrantzitsua dela osotasunean. Emaitza bikaina izan zen. Protagonistarentzat konposatutako aria gozoa, O mio babbino caro ospetsua, oso ondo abestu zuen Sofia Esparza soprano nafarrak, oso seguru aritu zen Laurettaren paperean. Ioan Hotea tenore errumaniarrak ere interpretazio bikaina izan zuen, eta berriz ere Carlos Alvarez taxuz aritu zen Gianni Schicchiren paperean, sendo ahotsaren aldetik, eta sinesgarri.
Bilboko Opera Abesbatzaren aktuazioa eraginkorra izan zen, baita Pedro Halffterren zuzendaritza ere. Era berean, ezin ditut ahaztu biribiltasunez aritu ziren gainerako bakarlariak. Eta aparteko aipamena merezi du Paco Azorínen eszena-zuzendaritza bikainak.
Kursaal Eszena
Non: Donostiako Kursaal Jauregian
Noiz: 2025eko urri eta abendu artean
----------------------------------------------------------------------------------
Uda azkar pasatu zaigu, oraindik buruan ditugu Musika Hamabostaldian gozatu ditugun kontzertu zoragarrien... [+]
Les Concert des nations, La Capella nacional de Catalunya orkestra sinfonikoa
Zuzendaria: Jordi Savall
Abesbatzen prestaketa: Lluís vilamajó
Egitaraua: Mendelssohnen lanak
Non: Kursaal auditorioan (Donostiako Musika Hamabostaldia)
Noiz: abuztuaren... [+]
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Gewandhausorchester Leipzig.
Zuzendaria: Andris Nelsons. Donostiako Orfeoia.
Koru zuzendaria: Esteban Urzelai.
Bakarlariak: Julia Kleiter (sopranoa), Christian Gerhaher (baritonoa).
Egitaraua: Mendelssohn eta Brahmsen lanak.
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Gewandhausorchester Leipzig.
Zuzendaria: Andris Nelsons.
Bakarlaria: Isabelle Faust (biolina).
Egitaraua: Pärt, Dvorak eta Sibeliusen lanak.
Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren... [+]
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Le Concert des Nations. La capella Nacional de Catalunya.
Zuzendaria: Jordi Savall.
Abesbatzaren prestaketa: Lluís Vilamajó.
Egitaraua: Mendelssohnen lanak.
Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren... [+]
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Kursaal Zikloa. Espainiako Orkestra Nazionala.
Zuzendaria: David Afkham.
Egitaraua: Wagnerren ‘Der Ring ohne Worte’ (Lorin Maazelen moldaketa). Lekua: Kursaal Auditorioa.
Data: abuztuaren 22a.
---------------------------
Oraingo... [+]
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Victoria Eugenia Zikloa. Mitsuko Uchida (pianoa).
Egitaraua: Beethovenen hiru azken sonatak.
Lekua: Donostiako Victoria Eugenia Antzokia.
Data: abuztuaren 18a.
Mitsuko Uchidak Musika Hamabostaldia bisitatzen duen hirugarren aldia da. Bere estiloak... [+]
Zer: Biarritz Piano Festival. Amaierako errezitaldia. Benjamin Grosvenor, pianoa.
Egitaraua: Schumann eta Moussorgskyren lanak
Lekua: Biarritzeko ‘Espace Bellevue’.
Data: abuztuaren 8a.
-------------------------
Biarritz Piano Festival... [+]
Zer: Euskadiko Orkestra
Zuzendaria: Diego Martin-Etxebarria. Easo Abesbatza
Zuzendaria: Gorka Miranda
Bakarlariak: Arantza Ezenarro, Gillen Munguía, Marifé Nogales, Lucía Gómez, Juan Laborería, José Manuel Díaz, Darío Maya, Luken... [+]
Zer: Orquesta de la Comunitat Valenciana.
Zuzendaria: Mark Elder. Donostiako Orfeoia.
Zuzendaria: José Antonio Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: Federica Lombardi (sopranoa), Paula Murrihy (mezzoa), Xabier Anduaga (tenorea), Will... [+]
Zer: Orquestra de la Comunitat Valenciana
Zuzendaria: Mark Elder
Bakarlaria: Nelson Goerner (pianoa)
Egitaraua: Txaikovsky eta Xostakovitxen lanak
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren 3a.
-------------------------
Orquestra de la Comunitat Valenciana... [+]
Zer: “Requiem (s)”. Ballet Preljocaj.
Koreografia: Angelin Preljocaj.
Eszenografia: Adrien Chalgard.
Argiztapena: Éric Soyer.
Jantziak: Eleonora Peronetti.
Bideoak: Nicolas Clauss.
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren... [+]
Azken urteotan egin dudan bezala, Musika Hamabostaldiak 86. ediziorako prestatu duen egitarau ederra ikusita, nire iradokizun eta gomendio bereziak egiten dizkizuet.
Egia esan, eta ia beti gertatzen den bezala, oso zaila da kontzertu batzuk nabarmentzea, horiek guztiak... [+]
Jon Esnaola (Tolosa, Gipuzkoa, 2000) konpositoreak Eusko Ikaskuntzaren saria jaso du joan den apirilean, Nestor Basterretxearen omenezko LUUR obrarengatik, eta lan horixe bera joko du Euskadiko Gazte Orkestrak orain, uztailaren 11tik 15era, EAEko hiriburuetan eta Hondarribian... [+]