Labèque liluragarriak

Katia eta Marielle Labèque ahizpak pianoan aritu ziren Donostian, Kursaal auditorioan, azaroaren 29an. Debussy, Schubert eta Bernsteinen obrak jo zituzten.
Katia eta Marielle Labèque ahizpak pianoan aritu ziren Donostian, Kursaal auditorioan, azaroaren 29an. Debussy, Schubert eta Bernsteinen obrak jo zituzten.

Labèque ahizpei buruz hitz egitea munduko piano bikote onenetako bati buruz hitz egitea da. Baionan jaiotako inteprete hauek lapurtar mediku baten eta italiar pianista baten alabak ziren eta 1968an Parisko Kontserbatorioko pianoko lehen saria irabazi zuten. Urte hauetako ibilbidean, beren eszenaratzeen kalitatea eta ikusgarritasuna bikainak izan dira.

Hori gutxi balitz, artista hauek nazioarteko ‘top’-etan hain gutxitan ematen den hurbiltasuna eta erraztasuna adierazten dute, eta horrek rara avis bihurtzen ditu. Gauzak horrela, ahal dugun bakoitzean haien atzetik ibiltzen gara, benetako zaleak baikara.

Baina oraindik gehiago esan daiteke. Labèque ahizpek ondo ezagutzen dute irudiaren balioa. Publizitate-kanpaina batetik aterata bezala, estilo berezia lantzen dute, erdi-rockero erdi-banpirikoa, gaueko soinekoetatik eta lentejueletatik oso urrun. Behar bezala koordinatuta –takoidun bota beltzak, pitillo estuak, alkondara iradokitzaileak eta bere puntuan kiribildutako ilajea luzituz–, haien irudi bikoiztuak liluramendu aztoragarria sortzen du eta, bai Royal Concertgebouw orkestrarekin jarduteko, bai Madonnari makrokontzertuetan laguntzeko balioko lieke.

Hilabete hauetako lehorte musikalaren ondoren, Donostiako Kursaal Auditorioan bikote hau entzuteko plazera izan dugu. Programa labur baina izugarri eraginkorra eskaini digute, beren artearen adierazgarri.

Hasteko, Claude Debussyren Six épigraphesantiques partituraren xehetasunetan argitasun erakustaldia oparitu ziguten.
Halere, beharbada, errezitaldiaren unerik adierazkorrena Schuberten Fantasia Fa minorrean obra delikatua jo zutenean iritsi zen. Kontraste eta ñabarduraz beteriko obra da eta Labèque ahizpen eskuetan muturreko irakurketa grinatsu eta oso lirikoa izan zuen, zinez originala.

Saioa Leonard Bernsteinen West Side Story obraren abesti-sorta batekin amaitu zen. Jazza, erritmo latinoak eta maitasun kanta erromantikoak, Jets eta Sharks taldeen arteko borroka kontatzeko hari. Irwin Kostalek bikotearentzat espresuki egindako moldaketari esker dimentsio berri bat hartu zuten, energiaz eta efektismoz beterikoa.

Txalo beroak jaso zituzten pianistek eta horren ondorioz Philip Glassen pieza minimalista bat oparitu zuten. Zoragarria.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Musika klasikoa
Distira musikan, zakarkeria ekoizpenean

Zer: OLBEk antolatutako Verdiren 'Rigoletto' opera.
Nork: Bilbao Orkestra Sinfonikoak eta Bilboko Opera Abesbatzak.
Non: Bilboko Euskalduna Jauregian.
Noiz: Otsailaren 23an.

------------------------------------------------

Spoiler: Euskaldunan entzun genuen... [+]


Gorabeheratsua

FITXA
Zer: OLBEk antolatutako Mozarten Serralloko bahiketa (Die Entführung aus dem Serail) opera.
Nork: Euskadiko Orkestra Sinfonikoa eta Bilboko Operaren Abesbatzak.
Non: Bilboko Euskalduna Jauregian.
Noiz: Urtarrilaren 20an.

[+]


Fantasia bat haurrei, musika klasikoaren ardatzean

Haendel, Bach, Mozart, Vivaldi... haurrentzat ere izan daitezke, zergatik ez? Publiko espezifikoa izan ohi du musika klasikoak, baina ate gehiago ireki ditzake antzezlan edo ikuskizun berezi bihurtuta. Euskadiko Orkestraren Musika Gela egitasmoa Pantomima ikuskizuna eskaintzen... [+]


Maite Idirin kantari hilberriari azken agurra egingo diote asteazkenean Angelun

Maite Idirin abeslaria urtarrilaren 20an hil da. Angelun bizi zen, eta asteazkenean 10:30ean izango da ehorzketa meza. Euskal kantagintzaren ahots ezagunenetakoa izan da. Emakumeen eskubideen alde borroka egin zuen bere bizialdian.


Eguneraketa berriak daude