ARGIA.eus

2021eko urtarrilaren 23a

Labèque liluragarriak

Montserrat Auzmendi del Solar
2020ko abenduaren 27a
Katia eta Marielle Labèque ahizpak pianoan aritu ziren Donostian, Kursaal auditorioan, azaroaren 29an. Debussy, Schubert eta Bernsteinen obrak jo zituzten.
Katia eta Marielle Labèque ahizpak pianoan aritu ziren Donostian, Kursaal auditorioan, azaroaren 29an. Debussy, Schubert eta Bernsteinen obrak jo zituzten.

Labèque ahizpei buruz hitz egitea munduko piano bikote onenetako bati buruz hitz egitea da. Baionan jaiotako inteprete hauek lapurtar mediku baten eta italiar pianista baten alabak ziren eta 1968an Parisko Kontserbatorioko pianoko lehen saria irabazi zuten. Urte hauetako ibilbidean, beren eszenaratzeen kalitatea eta ikusgarritasuna bikainak izan dira.

Hori gutxi balitz, artista hauek nazioarteko ‘top’-etan hain gutxitan ematen den hurbiltasuna eta erraztasuna adierazten dute, eta horrek rara avis bihurtzen ditu. Gauzak horrela, ahal dugun bakoitzean haien atzetik ibiltzen gara, benetako zaleak baikara.

Baina oraindik gehiago esan daiteke. Labèque ahizpek ondo ezagutzen dute irudiaren balioa. Publizitate-kanpaina batetik aterata bezala, estilo berezia lantzen dute, erdi-rockero erdi-banpirikoa, gaueko soinekoetatik eta lentejueletatik oso urrun. Behar bezala koordinatuta –takoidun bota beltzak, pitillo estuak, alkondara iradokitzaileak eta bere puntuan kiribildutako ilajea luzituz–, haien irudi bikoiztuak liluramendu aztoragarria sortzen du eta, bai Royal Concertgebouw orkestrarekin jarduteko, bai Madonnari makrokontzertuetan laguntzeko balioko lieke.

Hilabete hauetako lehorte musikalaren ondoren, Donostiako Kursaal Auditorioan bikote hau entzuteko plazera izan dugu. Programa labur baina izugarri eraginkorra eskaini digute, beren artearen adierazgarri.

Hasteko, Claude Debussyren Six épigraphesantiques partituraren xehetasunetan argitasun erakustaldia oparitu ziguten.
Halere, beharbada, errezitaldiaren unerik adierazkorrena Schuberten Fantasia Fa minorrean obra delikatua jo zutenean iritsi zen. Kontraste eta ñabarduraz beteriko obra da eta Labèque ahizpen eskuetan muturreko irakurketa grinatsu eta oso lirikoa izan zuen, zinez originala.

Saioa Leonard Bernsteinen West Side Story obraren abesti-sorta batekin amaitu zen. Jazza, erritmo latinoak eta maitasun kanta erromantikoak, Jets eta Sharks taldeen arteko borroka kontatzeko hari. Irwin Kostalek bikotearentzat espresuki egindako moldaketari esker dimentsio berri bat hartu zuten, energiaz eta efektismoz beterikoa.

Txalo beroak jaso zituzten pianistek eta horren ondorioz Philip Glassen pieza minimalista bat oparitu zuten. Zoragarria.

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal honetan artxibatua: Musika klasikoa

Musika klasikoa kanaletik interesatuko zaizu...


ASTEKARIA
2020ko abenduaren 27a
Azkenak
EGILEA
Argia buletina
Egunaren laburpena
zure e-postan
Eguneraketa berriak daude