Aurreko artikuluan aurreratu nuenez, Euskadiko Orkestrak hainbat erabaki hartu ditu bere publikoa segurtasunez, aniztasunez eta kalitatez berriro harrapatzeko.
Orkestraren denboraldi honen hasieraren ezaugarri nagusia saio bikoitzaren planteamendua izan zen, abonatuen erdiak kontzertuetako batera joatea ahalbidetzen duena. Schuberti saioa eskaintzea ere datu interesgarria izan zen. Euskadiko Orkestraren abonu-kontzertuetan ez da ohikoa maratoi monografikoak eskaintzea eta, horregatik, hasierako programa honek pizgarria zuen.
Musika kontuetan sartu aurretik, kontzertuko giroa aipatu behar da. Zalantzarik gabe, denok nahi genuen kontzertu-zikloetara itzultzea, musika zuzenean sentitzea, interpretazio on batekin gozatzea. Baina aitortu behar dut saioaren hoztasuna –musikarekin zerikusirik ez zuena– samingarria zela, nahiz eta agian adjektibo hau gehiegizkoa izan. Kontzertu batek badu zerbait komuniotik, komunikaziotik, eta hau guztia gutxitzen da ia hutsik dagoen antzoki batean, edo orain existitzen ez diren atsedenaldietan komentarioak egiteko ezintasunaren ondorioz... Tira, iritsiko da eguna, hau guztia aldatuko da.
Benetan garrantzitsua denera itzuliz, musikara hain zuzen ere, Euskadiko Orkestraren Schuberten sinfonien interpretazioa nabarmena izan zen, nahiz eta zertxobait irregularra.
9. sinfonia, orokorrean, zirraragarriagoa izan zen, erritmo zehatzagoz eta indar handiagoz eramana. Aitzitik, 3. sinfonia nahiko laua geratu zen, lan honen berezitasunak kontuan hartuta. Allegretto-aren xarma oharkabean igaro zen, eta azken Menuetto-aren erritmo markatuak, azentu zakarrez beteak, ez zuen behar besteko bizitasunik izan.
Hala ere, orkestrak giharra erakutsi zuen 9. sinfonian, “Handia”, do maiorrean D944 obran. Sinfonia hau, XIX. mende amaierako distiratsuenetako bat da. Bitxia bada ere, Schumann konpositoreak aurkitu zuen obra hau paper pila desordenatu baten artean, Schubert bera hil eta hamar urtera. Ñabarduren aberastasun izugarria du, eta Euskadiko Orkestrak eta Robert Treviñoren batutak balioan jartzen jakin zuten.
Saio ona, laburbilduz. Gustura atera zen publikoa.
Zer: Biarritz Piano Festival. Amaierako errezitaldia. Benjamin Grosvenor, pianoa.
Egitaraua: Schumann eta Moussorgskyren lanak
Lekua: Biarritzeko ‘Espace Bellevue’.
Data: abuztuaren 8a.
-------------------------
Biarritz Piano Festival... [+]
Zer: Euskadiko Orkestra
Zuzendaria: Diego Martin-Etxebarria. Easo Abesbatza
Zuzendaria: Gorka Miranda
Bakarlariak: Arantza Ezenarro, Gillen Munguía, Marifé Nogales, Lucía Gómez, Juan Laborería, José Manuel Díaz, Darío Maya, Luken... [+]
Zer: Orquesta de la Comunitat Valenciana.
Zuzendaria: Mark Elder. Donostiako Orfeoia.
Zuzendaria: José Antonio Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: Federica Lombardi (sopranoa), Paula Murrihy (mezzoa), Xabier Anduaga (tenorea), Will... [+]
Zer: Orquestra de la Comunitat Valenciana
Zuzendaria: Mark Elder
Bakarlaria: Nelson Goerner (pianoa)
Egitaraua: Txaikovsky eta Xostakovitxen lanak
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren 3a.
-------------------------
Orquestra de la Comunitat Valenciana... [+]
Zer: “Requiem (s)”. Ballet Preljocaj.
Koreografia: Angelin Preljocaj.
Eszenografia: Adrien Chalgard.
Argiztapena: Éric Soyer.
Jantziak: Eleonora Peronetti.
Bideoak: Nicolas Clauss.
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren... [+]
Azken urteotan egin dudan bezala, Musika Hamabostaldiak 86. ediziorako prestatu duen egitarau ederra ikusita, nire iradokizun eta gomendio bereziak egiten dizkizuet.
Egia esan, eta ia beti gertatzen den bezala, oso zaila da kontzertu batzuk nabarmentzea, horiek guztiak... [+]
Jon Esnaola (Tolosa, Gipuzkoa, 2000) konpositoreak Eusko Ikaskuntzaren saria jaso du joan den apirilean, Nestor Basterretxearen omenezko LUUR obrarengatik, eta lan horixe bera joko du Euskadiko Gazte Orkestrak orain, uztailaren 11tik 15era, EAEko hiriburuetan eta Hondarribian... [+]
Beethovenen 'Missa Solemnis'
VERDIREN OTELLO OPERA
Samuel Mariño + Gabetta Consort
Zuzendaria eta biolin bakarlaria: Stefano Barneschi.
Zer: Purcell, Händel, Geminiani, Vivaldi eta Graunen lanak.
Noiz: maiatzaren 9an.
Non: Iruñeko Baluarte Jauregian.
Amartuvshin Enkhbat baritonoa
Pianoan: Stefano Salvatori.
Antolatzailea: OLBE.
Zer: Verdi, Mascagni, Leoncavallo eta Giordanoren operen ariak.
Non: Bilboko Euskalduna Jauregian.
Noiz: martxoaren 29an.
Joan den martxoaren 7an Maurice Ravel, garai guztietako euskal konpositorerik onena, jaio zela 150 urte bete ziren. Eta ARGIAn omenaldia egin zitzaion konpositore horri, Bolero ospetsuak imajinario kolektiboan izan duen eragina gogoratuz.
Kasualitatez, Deutsche Grammophonek... [+]
FITXA
Zer: OLBEk antolatutako Gaetano Donizettiren ‘La favorite’ opera.
Nork: Euskadiko Orkestra Sinfonikoak (zuzendaria: Riccardo Frizza) eta Bilboko Operaren Abesbatzak (zuzendaria: Boris Dujin).
Noiz: otsailaren 18an.
Non: Bilboko Euskalduna Jauregian.
Duela 150 urte, 1875eko martxoaren 7an jaio zen Maurice Ravel musikagile eta konpositorea, Ziburun. Mundu mailan ospetsu dira haren lanak, bereziki Boleroa. Sarri aipatzen da Parisen bizi izan zela, kontserbatorioan ikasi zuela aro berri bateko irakasleekin, munduko txoko... [+]