Unibertsitatera sartzeko azterketa eredu berria estreinatu eta gutxira, datorren ikasturterako azterketa berriz ere “goitik behera” aldatuko dietela eta probak eskakizun maila altua izango duela salatu du EAEko Historiako irakasle talde batek. Azterketa eredua eztabaidatzeko eta aldaketak gutxinaka sartzen joateko denbora gehiago eskatu dute.
Ekaina bukaeran jaso dute unibertsitatera sartzeko proba (USAP) eredu berria EAEn, datorren ikasturtean bertan indarrean sartzeko pentsatua. Gainera, irakasleek zalantza asko dituzten arren, Historiako USAPeko koordinatzaileek esan diete iraila erdialdean zehaztuko dutela bilera noiz egin, eredu berriaren inguruan hitz egiteko.
“Joan berri den ikasturtean proba aldatu dute, ez du funtzionatu, eta dena ezabatu eta goitik behera aldatu dute datorren ikasturterako; ez du zentzurik –adierazi dio ARGIAri Itsaso Aramendi Mutrikuko BHIko Historia irakasleak–. Proposatzen dugu aldaketak indarrean sartzea planifikazio eta aurreikuspen batekin. Beste ikasgai batzuetan 26-27 ikasturterako aurreikusi dituzte aldaketak, tartean trantsizio urte bat eginda. Historian ez. Eta ikasleen emaitzek kezkatzen gaituzte, bai USAPeko emaitzek, baina baita Batxilerrean izango dituzten emaitzek ere, zeren modu berrira egin beharko ditugu azterketak, trebatzeko, eta notak ikasturte honetan izugarrizko garrantzia du. Pentsa zer nolako inpaktua duen bat-batean ikasgaia goitik behera aldatzeak. Gainera, irakasleak ez gaude aldaketa honetarako prestatuta, zalantza asko ditugu”.
Egoera honetan, Historiako Batxilergoko bigarren mailako irakasle talde batek idatzia atera du, ikastetxeetan zabaldu, atxikimenduak lortu eta Historiako USAPeko bi koordinatzaileei eta USAPeko zuzendariari bidaltzeko. Funtsean, eskatzen dute azterketaren zailtasun maila aztertzea, galderen eta eskakizunen inguruan gogoetatzea, zalantzak argitzea, eta horretarako guztirako eredu berriaren aplikazioa ikasturte bat atzeratzea: “Ulertzen dugu aldaketa prozesu batean gaudela murgilduta, baina aldaketek progresiboak izan behar dute”.
"Pentsa zer nolako inpaktua duen bat-batean ikasgaia goitik behera aldatzeak. Gainera, irakasleak ez gaude aldaketa honetarako prestatuta"
Edukiak memorizatzen jarraitu, baina eduki gehiago
Proba konpetentzietan oinarritzeko, hainbat aldaketa izan ditu ereduak ikasturte honetan (ARGIAn honela kontatu genuen), baina ikasleek galdera-erantzunak memorizatzen jarraitu dutenez, aldatu egin dute eredua: epigrafeen kausak eta ondorioak galdetu beharrean, epigrafeen azalpena eskatuko dute, “eta berdina gertatuko da, ikasleek memorizatu egingo dituzte epigrafeak. Diferentzia handi batekin, 20 epigraferen kausak eta ondorioak izan ordez, 52 epigraferen garapena egitea eskatzen da”, kritikatu du idatziak. Alegia, ondorioa bera izango dela diote irakasleek, memoristikoa izango dela azterketa, baina eduki gehiago memorizatu beharko dituztela. “Ez da serioa”, kexu da Aramendi.
Gaitegi berria (orain arte baino eduki gehiagorekin), zehaztasun falta, Batxilergoko bigarren mailako ikasleentzako eskakizun maila oso altua eta azterketa egiteko denbora gutxi. Horiek dira irakasleek zerrendaturiko kezketako batzuk.
Gaitegiko hainbat puntu ere aipatzen ditu idatziak: biolentzia terrorista, indar polizialak… landu behar dituzte, “eta gai horiek azaltzea garrantzitsua da, baina oraindik eztabaida sortzen duten gaiak dira, ez dago hausnarketa partekaturik irakasleon artean”, azaldu du Aramendik. Horregatik, EHUri eskatu diote berak har dezala epigrafe horien formulazio eta azalpenen ardura, “irakasle bakoitzaren esku” gelditu beharrean.
Bestalde, 2. mailako Batxilergoko ikasleak Historia edo Filosofia, bi ikasgaien artetik bat aukeratu behar du USAP proban egiteko, eta halako aldaketek, eskakizun mailak eta eredua aurkezteko moduak ikasleek Historiari uko egitea dakar. Hala iritzi dio irakasle talde honek, eta joerak kezkatzen ditu. Hain justu, USAP proban Historia aukeratzen zuten ikasle gehienek Filosofiaren aldean, baina joan den ikasturtean, eredu berria tarteko, joera hori aldatu egin zen, eta honek guztiak joera indartu baino ez duela egingo uste dute Historia irakasleek.
Unibertsitatera Sartzeko Probaren (USAP) eredu berriari egingo diote aurre Hego Euskal Herriko milaka ikaslek, ekainaren 3tik 5era. Batxilergoko bi irakasle elkarrizketatu ditu ARGIAk: “Azterketa berria konpetentzien araberakoa bihurtu nahi dute, baina memorian oinarritua... [+]
Selektibitatea hezkuntzaren elitizazioan sakontzeko mekanismoa dela salatu du Ikasle Abertzaleak antolakundeak. Bitarteko gutxien dituzten ikasleen heziketa prozesuan oztopo bat gehiago dela azpimarratu dute.
Urtero moduan, unibertsitatera sartzeko probak egiten hasi dira Hego Euskal Herrian, 3.822 ikasle aurkeztu dira Nafarroan eta 12.900 Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan.
Unibertsitatean sartzeko proba egingo dute laster Euskal Herriko milaka ikaslek. Lehia sustatu eta memorizazioa lehenesten duen proba dela salatu du Ikama ikasle mugimenduak: “Espektatiba eta desira jakin batzuk sortzen ditu ikasleongan, etorkizuna gure esku dagoela... [+]
Ekainaren 23tik 26ra egingo dituzte selektibitateko azterketak, aurreko urteetan baino bereziagoak izango direnak. Ikasle eta irakasleek osasun neurri bereziak hartu beharko dituzte eta galdera gehiagoren artean aukeratu ahal izango dute, hirugarren ebaluazioan aurrez aurreko... [+]
Selektibitatea hurbiltzen ari da, eta ezjakintasuna nabaria da.
EHUko fakultateak, ikastetxeak eta Barakaldoko BEC eraikina baliatuko dira Unibertsitatera Sartzeko Ebaluazioaren (USE) azterketak egiteko. Lehendabiziko deialdia uztailaren 6, 7 eta 8an gauzatuko da. Bigarrena, aldiz, hilaren 20, 21 eta 22an. Hezkuntza esparruko eragile ugarik... [+]
Aste batzuk barru egingo dira Hego Euskal Herrian unibertsitatera sartzeko frogak eta hezkuntza eragileek dinamika bat abiatu dute salatzeko administrazioak "aldebakartasunez" hartu dituela erabakiak, eta azterketa "baldintza duinetan" egin dadila... [+]
Cristina Uriarte Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak jakinarazi du gradu amaierako lan, master amaierako lan, doktore tesi, praktika, ebaluazio aldi eta hezkuntzako lan-eskaintza publikoak atzeratu egingo direla. Gainontzeko planifikatutako egutegi akademikoari eutsi egingo... [+]
Hego Euskal Herrian selektibitatea mantentzea aurreikusten duten bitartean, Ipar Euskal Herriko ikasleek ez dute baxoa egin beharko. Unibertsitatera sartzeko proba egiteko baldintzarik ez dagoela adierazi du Frantziako Hezkuntza ministroak, eta ikasturtean zehar ikasleak duen... [+]
Espainiako Gobernuak eta autonomia-erkidegoek erabaki dute unibertsitatera sartzeko proba ekainaren 22tik uztailaren 10era bitartean egingo dela, beti ere koronabirusaren pandemiaren bilakaeraren arabera. Gainera, azterketa ikasturteko errealitatera egokituko da, eta... [+]
Ekainaren 4tik 7ra bitartean egingo dira unibertsitatera sartzeko ebaluazio probak Hego Euskal Herrian. Selektibitatearen aurkako kontzentrazioak burutuko ditu Ikasle Abertzaleak erakundeak, azterketek “kapitalismoa erreproduzitu eta indartzeko helburua dutelako eta... [+]
Asteazkenean goizeko bederatzietan hasi dira unibertsitatera sartzeko hautaprobak Euskal Autonomia Erkidegoan eta Bizkaia, Araba eta Gipuzkoatik, 11.251 ikasle aurkeztu dira guztira.
Selektibitatea eta Baxoa frogak gertu dauden honetan, Ikasle Abertzaleek Selektibitateari ez! esango diote ekainaren 6an Gasteizko, Donostiako, Leioako, Bilboko eta Iruñeko fakultateetan. Selektibitatea froga “arrotz eta zapaltzailea” dela diote,... [+]