Sustantziarik gabea

  • Egia esan, pena ematen dit kritika honi izenburu hau ipintzea. Bizeten Carmen oso opera ederra da, sentimendu unibertsalak jorratzen dituena, hala nola pasioa, jeloskortasuna, maitatuaren posesioa, independentzia... Eta hori guztia musika-lan bikaina oinarri hartuta. Baina bikaintasun horrekin batera ekoizpen ona, eszenaratze ona eta interpretazio handia egin behar dira.


2024ko abuztuaren 09an - 10:50
Kazetaritza independenteak herritarren babesa du arnas
Fitxa: Donostiako Musika Hamabostaldia. Kursaal Auditorioko Zikloa. Bizeten Carmen opera. Euskadiko Orkestra. Zuzendaria: José Miguel Pérez-Sierra. Easo Abesbatza eta Easo Eskolania. Zuzendaria: Gorka Miranda. Eszena Zuzendaria. Emilio López. Bakarlariak: Rihab Chaieb, Dmytro Popov, Miren Urbieta-Vega, Simón Orfila. Lekua: Kursaal Auditorioa. Data: abuztuaren 8a.

Eta hori guztia herren zegoen Musika Hamabostaldiak emandako bertsioan. Eszenografia eskasa, lau egur eta argiztapen txukun bat besterik ez genuen aurkitu. Bestalde, eszena-zuzendaritza onaren falta sumatu zen, kantariek beren paperak behar bezala (besterik gabe) interpretatu baitzituzten, adierazkortasun handirik gabe.

Hori bai, ahots onak entzun genituen, antzezpena salbatu zutenak, zalantzarik gabe. Eta ahotsei dagokienez, saioaren gauzarik onena Miren Urbieta-Vegaren interpretazioa izan zen Micaelaren paperean. Je dis que rien ne m’ épouvante izeneko arian zoragarria aritu zen, ahots eta adierazkortasun bikainekoa.

Rihaba Chaieb Tunisia-Kanadako mezzoak, antzezpen horrekin Espainiako Estatuan debuta egiten zuenak, paper ona egin zuen, eta tinbre ederreko ahotsa erakutsi zuen, baina ez zuen publikoa konbentzitu, ezta iritsi, tamalez. Agian, lehen esan dudan bezala, eszenaratze desegoki baten errua izan zen. Dmytro Popov tenor ukrainarrak, berriz, Don Jose odolgabea interpretatu zuen, esan beharra dago. Ez zen bere ahots handiagatik nabarmendu, eta are gutxiago gizon jeloskor amorratu gisa zuen suhartasun interpretatiboagatik. Eskasa.

Simon Orfila baxuak Escamillo sinesgarri baten papera egin zuen, nahiz eta batzuetan ahots desegoki samarra izan. Gainerako bakarlariak, Marifé Nogales, Helena Orcoyen, José Manuel Díaz, Juan Laborería, Mikel Zabala eta Aitor Garitano, ondo aritu ziren ahotsetan, eta egokiak ibili ziren beren roletan. Orokorrean gehiago espero genuen.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Donostiako Musika Hamabostaldia
Amaya, altxor ia ezezagun hori

Zer: Euskadiko Orkestra

Zuzendaria: Diego Martin-Etxebarria. Easo Abesbatza

Zuzendaria: Gorka Miranda

Bakarlariak: Arantza Ezenarro, Gillen Munguía, Marifé Nogales, Lucía Gómez, Juan Laborería, José Manuel Díaz, Darío Maya, Luken... [+]


‘Stabat mater’ borobila

Zer: Orquesta de la Comunitat Valenciana. 

Zuzendaria: Mark Elder. Donostiako Orfeoia. 

Zuzendaria: José Antonio Sáinz Alfaro.

Bakarlariak: Federica Lombardi (sopranoa), Paula Murrihy (mezzoa), Xabier Anduaga (tenorea), Will... [+]


Sendo eta dotore

Zer: Orquestra de la Comunitat Valenciana
Zuzendaria: Mark Elder
Bakarlaria: Nelson Goerner (pianoa)
Egitaraua: Txaikovsky eta Xostakovitxen lanak
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren 3a.

-------------------------

Orquestra de la Comunitat Valenciana... [+]


Requiem batekin abiatzea?

Zer: “Requiem (s)”. Ballet Preljocaj.
Koreografia: Angelin Preljocaj.
Eszenografia: Adrien Chalgard.
Argiztapena: Éric Soyer.
Jantziak: Eleonora Peronetti.
Bideoak: Nicolas Clauss.
Lekua: Kursaal Auditorioa, Donostia.
Data: abuztuaren... [+]


Musika Hamabostaldia: nire gomendioak

Azken urteotan egin dudan bezala, Musika Hamabostaldiak 86. ediziorako prestatu duen egitarau ederra ikusita, nire iradokizun eta gomendio bereziak egiten dizkizuet. 

Egia esan, eta ia beti gertatzen den bezala, oso zaila da kontzertu batzuk nabarmentzea, horiek guztiak... [+]


Musika Hamabostaldia: gogoeta batzuk

Edizio asko dira orain arte; Espainiako Estatuko musika klasikoko jaialdirik zaharrena da. Behin amaituta, une egokia izan daiteke aurtengo edizioaren balantzea egiteko, baina baita jaialdiaren bizitza luzearen balantzea egiteko ere. Jaialdi bikaina da, oso. Baina hausnartu egin... [+]


Adore kontrolatua

Donostiako Musika Hamabostaldia
Euskadiko Orkestra: Zuzendaria: J. Rohrer.
Donostiako Orfeoia: Zuzendaria: J.A. Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: C. Reiss, V. Karkacheva, M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Egitaraua: Beethovenen Missa Solemnis re maiorrean, op. 123.[+]


Desberdina eta berezia

Albenizen Iberia Suite monumentalaren bertsio berri bat egitea meritu handiko lana da, merkatuan dauden grabazio bikainak kontuan hartuta. Hori dela eta, Luis Fernando Pérezek Musika Hamabostaldiko errezitaldian egindako lanak sekulako miresmena sortu zidan.


Aita Santuaren biolinista eta bere estela

Orkestra handien eta obra handien kontzertuen ondoren, ezin diegu arreta jarri gabe utzi musika-patxada handiagoko, sosegu handiagoko baina edertasun berdineko proposamenei.


Iraultzaren eta maitasunaren artean

Luxenburgoko Orkestra Filarmonikoaren lehen kontzertuak erromantizismo berantiarraren kutsua izan bazuen ere, bigarren topaketan taldeak bi obra zirraragarri interpretatu zituen, istorioak kontatzen zizkigutenak. Obra exigenteak ziren, batez ere adierazkortasunaren aldetik, eta... [+]


Inaugurazio erromantiko-berantiarra

Musika Hamabostaldiak 85. edizioari hasiera eman dio, orkestra handi batekin eta inaugurazio baten mailako programarekin.


Eguneraketa berriak daude