Molt lluny klasiko bat da, barrura begirako klasiko bat. Gerard Oms zuzendariaren lehen obrak beste pelikula askotan ikusi den barne bilaketa proposatzen du: gizon heterosexual oso normatibo batek antsietate dezentekoa du, ez daki zer gertatzen zaion, baina ez dago gustura. Lagunekin eta anaiarekin egindako bidai baten aitzakia aprobetxatzen du bertan, Utrechten, geratzeko. Pelikulak kontraste bat proposatu nahi du, futbol partida baten aitzakian heltzen baitira Herbehereetara, eta gizonen munduko jokaera normatiboenak dituzte taldean; Sergio (Mario Casas), ordea, deseroso dago, eta gezur bat baliatuta, bertan geratzen da.
Ikusleak badaki pelikulan zer gertatuko den, denek dakite Sergio gay-a dela, baina bere hezkuntzak, gizarteratzeak eta inguru guztiak heterosexualtzat izan du bizi osoan, eta hortik ezin atera dabil. Jendeak badaki hori gertatuko dela; batetik, Gehituk emandako Sebastiane sariko hautagaietako bat delako, LGTBIQA+ kolektiboaren errealitatea hobeen islatzen duen pelikulari emandako saria; eta bestetik, lehen esan bezala, oso agerikoa delako hasieratik. Ez dauka misteriorik. Baina, hala ere, kostatu egiten zaio argumentua garatzea.
Sergio Utrechten geratzen da, anaiak eta lagunak Bartzelonara bidalita, eta segituan hasten da han bizi berri baten bila. Lan kaskarrak bilatzen ditu, alokairua ordaintzeko adina. Bertatik bertara bizi du Europako iparraldekoek hegoaldekoekiko daukaten arrazismoa. 2008ko krisi betean, Molt llunyk garaia erretratatu duten zenbait pelikula espainiarrek duten tonu gris berbera du, erakusten ditu aipatu arrazismoa, esperantza falta, Europako iparraren eta hegoaren arteko arrakala. Berez, pelikulak elementuak ditu drama on bat izateko, baina motz geratzen da. Oso gutxi lantzen da Sergiok barruan duen ezinegon hori, argumentua horren agerikoa ez balitz batek baino gehiagok ez luke jakingo pelikula nondik nora doan azken hamar minutuetara heldu arte.
Baina dena ez da txarra pelikulan, aktoreen aukeraketa bikaina da. Mario Casasek bere ohiko paper “makarra” horretan hasten du pelikula, txandal eta kirol arropak eta etengabeko betozkoa ditu aldean. Baina pelikulak aurrera egin ahala, argi txikiren bat erakusten hasten da, gizatasun moduko bat-edo; dena, noski, Casasek ohikoa duen tonu soil eta hitsean. Manelen (David Verdaguer) pertsonaiak egiten dio kontrapisua Sergiori. Katalan klasiko bat marraztu du Omsek: katalanez baino ez du hitz egiten, baita herbeheretarrei ere, zeinak gorroto dituen (bere neska-laguna bertakoa bada ere); umore beltz oso fina dauka, eta Sergiok ez bezala, begirada oso irekia du sexualitatearekiko. Bi horien arteko elkarrizketek eman diote puntu barregarria eta interesgarria pelikulari.
Esandakoa: berez, aukera ona zen barne borrokak, sexualitatearen bilaketa, heteroaraua, migrazioa, arrazismoa eta beste zenbait gai lantzeko. Izan zitekeen, eta landu lantzen ditu; baina falta zaio haria, joskera. Ikusi behar zein den Omsen hurrengo proposamena.
Testuinguru historiko, politiko eta sozialik gabea, kasik azalpenik ez... Eskasa iruditu zait oso Donostiako Zinemaldiaren itxiera galako pelikula, The Winter of the Crow.
Poloniako Varsovian kokatzen da, 1981eko abenduan. Psikiatra irakasle britainiar bat da... [+]
Diego Céspedesek idatzi eta zuzendutako luzemetraia da La misteriosa mirada del flamenco, jendez lepo zegoen Kursaaleko 2. aretoa oso-osorik hunkitu duena. 1980ko hamarkadan kokatzen da, Txileko basamortuan, eta hamaika urteko Lidia gaztea (Tamara Cortés) du... [+]
Ikusi izan ditugu animaliak zineman: txakurrak, tximinoak eta txerriak, esaterako. Baina oilo bat protagonista duen pelikularik nik ez dut ikusi sekulan, behintzat. A priori astakeria dirudi: oiloa baino animalia inespresiboagorik ez zait bururatzen. Hegoak astindu ditzake eta... [+]
Veneziako Mostran aurkeztu ondotik, Lynne Ramsay zuzendariaren Die my love pelikula Zinemaldian eman dute, Jennifer Lawrence aktoreak Donostia Saria jasoko duenaren aitzakian. Saria eskuratzen gazteena da; 35 urte ditu. Ibilbide handia egin du dagoeneko Lawrencek, eta bere... [+]
Film zoroa da Edward Berger zuzendariaren lan berria: Ballad of a Small Player. Iaz Conclave aurkeztuta, nork esan zezakeen istorio aldrebes honetara egingo zukeela salto?
Badiotsuet, baina, oro har prentsak iritzitakoa baino film hobea iruditu zaidala niri.
Kasinoen mundu... [+]
Ciudad sin sueño pelikula bat da, baina dokumental bat izan zitekeen. Izenak, lekuak, gertaerak; guztiak dira benetakoak. Periferietan periferiena erretratatu du Guillermo Galoe zuzendariak. Madril kanpoaldean dago Cañada Real, Europako asentamendu irregular handiena... [+]
Bost urte dira Koldo Almandozek Nerea Garcia inspektorea pantaila txikira ekarri zuela. Hondar Ahoak estreinatu eta bost urtera heldu da seriearen bigarren zatia, Zeru Ahoak; helduta eta Garciaren munduko estoldetan behera. Oraingo telesail honek ere lau kapitulu izango ditu,... [+]
Truebako areto txikian ikusi dut Popel (Errautsak), Oier Plazak zuzendutako dokumentala. Bertan, Unai Eguia irakasleak hasitako ikerketa bat da lana piztu duen lehen txinparta: El impostor eleberria irakurrita, nortasuna lapurtu zioten Enric Moner kataluniar errepublikanoari zer... [+]
Shiro no Kajitsu (Lore zuriak eta fruituak) izan da Zinemaldiaren zazpigarren egunean ikusi dudan lehengo filma. Yukari Sakamoto zuzendari japoniarrak eginiko lana izan da, hango gizartean kokatuta, neska gazteentzako eskola kristau bateko istorioa kontatzen duena. Anna (Miro)... [+]
Sentitzen dut, geroz eta pazientzia gutxiago dut AEBen bandera haizatzeaz haragoko helbururik ikusten ez dieten filmekin. Historia haien begietatik, haien heroi kaparekin kontatu dute berriz. Beste amerikanada bat ikusi dugu, western moderno bat. Oppenheimer... [+]
Sei zinegile gaztek osatutako taldea da Col-lectiu Vigilia, Zinemaldira proposamen intimista ekarri duena. L’edat imminent (Datorren adina) istorio ederra eta gertukoa da: Bruno (Miquel Mas Martínez) 18 urteko gaztea da, eta 86 urteko amona, Natividad (Antonia... [+]
Horrenbeste pelikula tragikoren artean, atsegin handiz hartu dut Nacho Vigalondo zuzendari eta gidoilariaren Daniela forever, oso pelikula arina, freskoa eta ikuserraza da eta. Nicolas DJa da, Madrilera joan zen lan kontuengatik, eta bertan, diskoteka batean lanean ari zela,... [+]
Asteazken arratsaldean Palestinaren aldeko eta genozidioaren aurkako aldarriak hartu du Donostia. The voice of Hind Rajab filmaren emanaldia izan da lehenik Zinemaldian, ikusleen txalo zaparrada artean, eta ondoren manifestazio jendetsu batek zeharkatu ditu hiriko kaleak.
Yorgos Lanthimos oso zuzendari berezia da. Poor Things (Izaki gaixoak) ikusi bazenuten, ondo jakingo duzue. Ez nuen birritan pentsatu pelikula hau aukeratzeko garaian, ikusi ditudan zuzendari honen filmak oso gustuko izan baititut. Lotsagabeak dira bere lanak, baita arraroak... [+]