Hiru ikastetxeren arteko trantsizio plana garatu dute Irunen, instituturako jauzian ikasleen beldurrak arintzeko

  • Lehen Hezkuntzatik DBHra igarotzeak ikasleengan hainbat beldur eta ezinegon sortzea oso ohikoa da, presio eta espektatiba ugari elkar gurutzatzen dira, zer esanik ez ikastetxe batetik besterako aldaketa baldin badago. “Zubiak eraikiz” programaren bidez, hiru ikastetxeren arteko trantsizio plana garatu dute Irunen.

Nagusiki, ikastetxe bateko eta besteko ikasleak harremanetan jartzea da proiektuaren ardatza, eta bi norabidetakoa da nahasketa. Argazkia: Pressphoto / Freepik

2024ko urtarrilaren 30an - 06:31
Azken eguneraketa: 07:35
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

“Lehen Hezkuntzako azken mailan, mamu asko ikusten ditugu ikasleen artean, ikasturte hasieratik, mamu horietako asko gainera helduok sortu dizkiegu, esaten diegulako azken urtea dutela, helduen ikastetxera doazela eta dena aldatuko dela, azterketak... eta horrek ez die onik egiten”, dio Julen Urkia Dunboa eskolako zuzendariak. “Ikastetxe edo zikloko handienak izatetik pasako dira txikienak izatera, eta horrek beldur eta ezinegona sortu ohi die maiz”, gehitu du Sergio Gonzalez Toki Alai eskolako zuzendariak. “Etapa bakoitzaren momentuak bizi egin behar dira, eta egoera berrien aurrean espektatiba batzuk denok egiten ditugu, aldaketak beti ekarri ohi du ezinegona, baina aldaketak batzuetan ere ongi datoz, kontua da trantsizio horretan presioa apur bat jaistea, eta presio hori sarritan arlo akademikotik dator, zailtasun akademikoak izango dituztela pentsatzetik”, borobildu du Otsanda Tolosa Toki Alai DBHko zuzendariak.

Hirurak Antxeta Irratian elkarrizketau ditu Aitziber Zapirainek (entzun audioa lotura honetan), eta elkarlanean garatu duten proiektua azaldu dute: Lehen Hezkuntza hartzen duten Dunboa eta Toki Alai eskoletako ikasleak DBH hartzen duen Toki Alai institutura egiten dute salto (hiru ikastetxeen artean, 1.300 ikasle inguru dituzte), eta trantsizio hori leuntzeko plana dute martxan. “Ikasleek eurek aipatzen digute oso babestuta sentitzen direla Lehen Hezkuntzan, eta DBHra aldatzeko beldur direla, baina egiten ditugun ekintzen bidez erlaxatzen dira, pixkanaka helburua lortzen ari gara”.

"Egoera berrien aurrean espektatiba batzuk denok egiten ditugu, kontua da trantsizio horretan presioa apur bat jaistea, eta presio hori sarri dator zailtasun akademikoak izango dituztela pentsatzetik"

Ikasle handi eta txikien arteko zubi lana

Nagusiki, ikastetxe bateko eta besteko ikasleak harremanetan jartzea da proiektuaren ardatza, eta bi norabidetakoa da nahasketa: institutuko ikasleak Lehen Hezkuntzako bi eskoletara joaten dira, eta Lehen Hezkuntzako azken mailako gazteak institutura gerturatzen dira. Besteak beste, 2. DBHko ikasleak eurek sortutako ipuinak kontatzera doaz Lehen Hezkuntzako eskoletara, baita robotika jolasak azaltzera ere, Gabonetako postalak elkarrekin egiten dituzte, Lehen Hezkuntzakoen idazlanak DBHkoek zuzentzen dituzte, talde elkar-eragileak deiturikoetan hartzen dute parte (astero talde ezberdinetan elkartzen dira LHko ikasleak, eta horietan txertatzen dute DBHko ikasle bat, txokoaren arduradun), eta LHkoak DBHkoen eskolara doaz bisitan, hamaiketakoa tarteko. Azpimarratu dute ekintzak eta harremanak ikasturte osoan zehar elikatzen dituztela, lehen hiruhilekotik azkenekora, trantsizioa azken hiruhilekorako utziz gero motz geratzen dela iritzita.

“LHko ikasleek ezagutzen dituzte ikasle helduagoak, lehenengo harremanak hasten dituzte, eta esperientzia oso aberasgarriak izaten ari dira; institutura lehen aldiz bisita egin eta ateratzean entzuten dituzu esaten ‘kanpotik ikusita, imajinatzen nuen kartzela gisako zerbait’, baina barrura sartu eta lasaitu egiten dira”, kontatu du Julen Urkiak. DBHko ikasleek berriz, “gustura hartzen dute ardura; protagonista egiten dituzunean, inplikatu egiten dira eta dena ematen dute. Bigarren DBHkoak, gainera, lehenengo DBHkoekin ere aritzen dira, haien bizipenak kontatzen, harrera planean”, gehitu du Otsanda Tolosak. Emaitza oso ona izaten ari dela berretsi dute hiru zuzendariek.

Jakina, harremana ikasleen artean bakarrik ez, hiru ikastetxeetako irakasle, tutore eta orientatzaileen artekoa ere lantzen da. “Gazteek biziko duten prozesu honen aurrean ere, beharrezkoa izaten da helduon arteko informazio hori transmititzea eta ikasle bakoitzaren kasuistika azaltzea eta aztertzea, gerora izan ditzaketen beharrei ongi erantzuteko, baita irakasle batek bestearengana jo ahal izateko ere, behar den unean”, dio Sergio Gonzalezek.

"Beharrezkoa izaten da helduon artean ere informazioa transmititzea eta ikasle bakoitzaren kasuistika azaltzea eta aztertzea, gerora izan ditzaketen beharrei ongi erantzuteko"

Eta iritsi berrien trantsizioa?

“Lehen Hezkuntzatik Bigarrenerako egokitzapenaz eta trantsizioaz ari gara, eta hirira iritsi berri direnekin harrera plan on bat izatea ere oso garrantzitsua da, zubiak eraikitzea -dio Otsanda Tolosak-. Irunen herritarren trantsizio asko dago eta eskolatik harago joan behar luke harrerak, udalak izan behar luke familia hauei harrera on bat egiteko estrategiaren bat. Gure ikasle askok motxila handiak dituzte, eta bizipen eta bibliografia horiek partekatzea eta ezagutzea oso inportantea da, baita kultur aniztasun horretaz guztiaz jabetzea ere, denon artean osatzen dugulako komunitatea”. Bai Dunboa, bai Toki Alai zaurgarritasun indize altuko zentroen saretze programan daude, eta baliabide “gehiago eta bereziak” dituzte horregatik. “Irun hiriaren errealitatea da, eta horrekin lan egitea da gure ardura, familia guztiei zerbitzu on bat ematea eta laguntzea”, nabarmendu du Urkiak.

Ezker eskuin, Julen Urkia, Sergio Gonzalez eta Otsanda Tolosa. Argazkia: Antxeta Irratia.

Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
2024-07-10 | Bea Salaberri
Zer egin nahi duzu geroan?

Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]


Ikasmateriala erosteko familientzako laguntzak DBHko bigarren ziklora zabaldu ditu Jaurlaritzak

DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]


Hamar urtetan EAEko ikastetxeen %20 ixteko arriskua dagoela ohartarazi dute

EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.


Gazteak teknologiaren ikuspuntu kritiko eta arduratsuan hezteko proiektuaren alde bozkatzeko azken eguna

Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da [+]


2024-07-09 | UEU
Katixa Dolhare Zaldunbide
“Literatura hezkuntzaren zimendua da”

Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]


Barañaingo Alaitz BHIk Batxilergoko D ereduko bigarren lerroa izanen du datorren ikasturtean

Hezkuntzak aurreikuspena zuzendu eta onartu du institutuak Zientzia, Humanitate eta Gizarte Zientzien Batxilergoko lehen mailan bi talde izaten jarraitzea.


Hezkuntza Sailean, euskara eskubide?

Ekain amaieran, Hezkuntza Sailak ehunka irakasle funtzionario izendatu ditu: praktikaldia egitea falta dute, bai eta, irailetik aurrera, mediku-azterketa ere.

Azkeneko deialdian, mediku-azterketa azpikontratatu egin zuen Hezkuntza Sailak. Azpikontratatu zuenean,... [+]


“Haurren parte-hartzeak ezin du izan eserita eta hitzaren bidez bakarrik”

Zein egitura behar ditugu herrian, haurrek herriko erabakietan parte har dezaten edota beharren bat badute bideratzen jakin dezaten? Galderari tiraka esperientzia pilotua egin dute lau herritan eta emaitza ezberdina izan da lauretan. Prozesua gidatu duen Oinherri Herri... [+]


Lan kontuekiko (des)konexio digitala nola kudeatu irakasleek?

Irakaslea zara eta lanordutan nahiz lanorduz kanpo, berehala erantzun beharreko mezuz josten zaituzte ikasleek, haien gurasoek, ikastetxeko zuzendaritzak, lankideek? Deskonexio digitalaren beharraz gogoetatu dugu, Aitor Idigoras irakaslearekin: "Ateak ixten eta mugak... [+]


Jolastoki berdeagoak Ipar Euskal Herriko ikastetxeetan, klima aldaketari aurre egiteko

Ingurumena, bioaniztasuna, uraren gestioa eta haurren beharrak oinarri hartuta, ikastetxeetako patioak aldatzeko proiektu kolektiboa jarri dute martxan Pirinio Atlantikoetan; Euskal Herriko lau herrik hartuko dute parte. Iruñean ere, itzal eta landare gehiago izango... [+]


Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergotik kanpo gelditu dira, D ereduko gela bat murriztu dutelako

Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergoko zerrendatik kanpo gelditu dira, Nafarroako Hezkuntza Sailak gela bat murriztu duelako. Murrizketa salatzeko mobilizazioa egin dute.


Eguneraketa berriak daude