Irakasleek urtetan pilatutako jakintza kontuan hartzea, klaustroek erabakiak hartzeko autonomia bermatzea, IKTen “uneoroko erabilera” sustatzen duten planak geldiaraztea, eta ikasgeletan aldaketa metodologikoak sartu aurretik dituzten ondorioak tentuz aztertzea eskatu du HezkuntzArtea Irakasleen Elkargune sortu berriak. Hurrengo pausoen berri eman diote ARGIAri.
HezkuntzArtea Irakasleen Elkargunea sortu du EAEko irakasle talde batek, eta joan den asteburuan Bilbon aurkeztu dute manifestua. Irakasleen formakuntzak kezkatzen ditu, “bereziki zuzendaritza taldeak jasotzen ari direna, ‘lidergo pedagogikoaren’ ideologia neoliberalean doktrinatua”, kontatu dio ARGIAri Tere Maldonado taldeko kideak. Hain justu, zuzendaritzaren eredu gerentzialari mugak jartzea eta klaustroek eskolaren inguruko erabakiak hartzeko autonomia izatea da egiten dituzten lau eskaera nagusietako bat. “Klaustro demokratikoak” aldarrikatu dituzte.
IKTen erabilera arrazoitua ere eskatu dute: multinazionalen menpekotasunetik ateratzea eta pantailen erabilera “ahal bezainbeste” mugatzeko deia egiten duten ikerketak kontuan hartzea. “Gailu informatikoek zein ganoraz frogatu gabeko metodologiek irakaslea ordezkatu dezaketela sinetsarazi digute”, diote.
"Gailu informatikoek zein ganoraz frogatu gabeko metodologiek irakaslea ordezkatu dezaketela sinetsarazi digute"
Hirugarren eskaera, irakasleengan konfiantza izatea eta haien esperientzia aintzat hartzea: “Gure lana aurrera eramateko askatasun metodologikoa bermatzea eta karga burokratiko antzua murriztea”. Baliabide ekonomikoak bideratzeko orduan ere, irakasleen iritzia entzun beharko litzatekeela azpimarratu dute.
Laugarren eskaera, berrikuntza kontrastatzea, ikasgeletara hedatu aurretik. “Kontrastatu gabeko hainbat metodologia sustatzen ari dira”, kexu dira, eta bateko “moda pedagogikoak”, besteko “gailu informatikoak” (zeinetan erakunde publikoek “milaka euroko inbertsioak xahutu” dituzten), egoerak okerrera egin duela salatu dute manifestuaren sinatzaileek: irakurketa ulermenean, hizkuntza adierazpenean eta matematikaren oinarrietan, besteak beste.
Irakasleen artean “nekea eta noraeza” zabaldu direla diote, eta horren lekuko, irakasle askoren atxikimendua jaso duela manifestuak, Tere Maldonadoren hitzetan. ARGIAri aurrez emandako elkarrizketan azaldu zuenez, hezkuntza politiken noraeza salatu nahi dute, etengabeko metodologia berriak, “burokrazia ikaragarria” eta IKTen “erabilera zentzugabea” tarteko.
"Interes pribatuek" bultzatutako aldaketak direla garbi dute.
'Berrikuntza pedagogikoari buruzko hausnarketa kritikoa' hiru eguneko ikastaroa antolatu dute uztailean
Aurrera begira, zer?
Maldonadok adierazi digunez, lan handia dute aurretik: “Hala nola atxikimenduen bilketa antolatzea, agian moratoria bat eskatzea Hezkuntza sailburuari berrikuntza pedagogikoan zein teknologietan, eta beste eragile batzuekin biltzea (ikasle elkarteak, guraso elkarteak…)”. Uztailean, UEUko udako ikastaroen eskaintzaren barne, Berrikuntza pedagogikoari buruzko hausnarketa kritikoa hiru eguneko ikastaroa antolatu du taldeak.
“Gure proposamena oihartzun dezente izaten ari dela ikusita, gure argudioak ondo josi eta zabaldu behar ditugu –gehitu du irakasleak–, aurreikusi baitaiteke, lehenago edo beranduago, pedagogismoaren interesak agertuko direla eszenatokian”.
Garbi mintzatu zitzaigun Maldonado: "Eztabaida plazaratu eta irakasleon nekearen berri eman nahi dugu. Badakigu irakasle asko daudela guk bezala pentsatzen dutenak, eguneroko lanean zenbat oztopo aurkitzen dituzten ikusteaz nazkatuta, ahotsa altxatu nahi dutenak. Gurekin bat egitera animatzen ditugu".
Aintzane Mariezcurrena Afan elkarteko psikologoak nabarmendu du “oso garrantzitsua” dela txikitatik alzheimerrari loturako zalantzak argitzea eta gaiaz hitz egitea, haurrek beldurrik izan ez dezaten.
DBHko 4. mailan eremuka irakastea planteatzen duen curriculum agindua bertan behera utzi du Kataluniako Auzitegi Nagusiak, aurrez Batxilergoan egin zuen gisan. Eremukako proiektuen aurkako salaketa Aspepc DBHko irakasle katalanen sindikatuak jarri zuen.
"Erronka izugarria" duen mahaia jarri du martxan Eusko Jaurlaritzak, 50 bat eragilerekin: eskola segregazioa gainditzeko neurriak adostea. STEILAS eta ELA sindikatuek ez dute parte hartu; Jaurlaritzak oinarri dituen politikek segregazioa betikotzen dutela diote.
Hiru urte bete dituzten 1.404 ikasle berri matrikulatu dituzte D edo B ereduetan, Nafarroan. Adin guztiak kontuan hartuz, 27.334 ikaslek ikasiko dute euskaraz. Matrikulen 67,8% ikastetxe publikoen sarean izan da.
Hilotan, euskara sarritan izan dugu albiste. Txarrerako, euskaltzaleon artean nagusi den aldarte ezkorra ikusita. Baina euskararen egoera txarra dela ez da kontu berria, datuen bitartez beste zerbait iradoki den arren.
Har dezagun, adibidez, hizkuntzak irabazi ei dituen... [+]
Irailaren 1ean hasi dute ikasturtea Ipar Euskal Herrian, euskarazko eskaintzari dagokionez, hainbat berrikuntzarekin. Esaterako, Sohüta eta Luhusoko haur eskola publiko banak euskarazko murgiltze eredua eskainiko dute, eta Hazparneko Armand-David laborantza lizeoak euskaraz... [+]
Gordin esan dute Aiaraldeko ikastetxeok: euskalduntzea “arriskuan dago” eta ikastetxeek, bakarrik, ezin diote aurre egin “egoera larriari”. Autokritika egin, eta hamar konpromiso hartu dituzte, hezkuntza komunitateek praktikara eramatekoak. Era berean,... [+]
UEUk eta BadaLabek ikertzaile gazteei zuzendutako diziplinarteko ikerketa-proiektuen II. deialdia egin dute. Honen helburuak dira ikertzaile euskaldun gazteen arteko harremanak sendotzea eta ezagutza-arlo ezberdinetako ikertzaileak elkarlanean aritzea. Irailaren 22ra arte... [+]
Testuliburuen mailegutza, berrerabilera edota bigarren eskuko azokak ugaritu badira ere, ikasmaterialak gastua izaten jarraitzen du etxe askotan, dirulaguntzak dirulaguntza. Eskola-itzulerak batez beste 400 eta 500 euro arteko gastua ekarriko du Hego Euskal Herriko etxeetan,... [+]
Bost sexologoren formazioa jasoko dute Nafarroako hamabi ikastetxetako irakasleek: sexualitatea ikasleekin lantzeko edukiak eta proposamen pedagogikoak eskainiko dizkiete. Skolae programaren segida izango da, nolabait.
473 plaza eskaini dituzte eta 84 ez dira bete. Lehen Hezkuntzan, aldiz, ia lanpostu guztiak bete dira.
Azkenaldian buruari bueltak ematen ari natzaio, hezkuntza publikoaren egoerari. Aurtengo ikasturteko greba garaiak pasa dira eta lan hitzarmen berria sinatu zela denboratxo bat igaro da. Irakasleoi, onerako eta txarrerako, garai hartako odol beroa hoztu zaigula esango nuke. Ez... [+]
Goizaldeko lehenengo eguzki-izpiekin batera zabaldu ditu ateak Kirikiño Ikastolak. Zapatua da, auzolan eguna. Parte-hartze batzordeko arduradunak irrintzia egin eta lanera bideratu ditu bertaratu diren ehundik gora partaide: “Hemen erronkak denonak dira! Aurrera,... [+]
Hainbat zigilu elkarrizketan jartzea. Horixe izan da Udako Euskal Unibertsitateak (UEU) eta EHKOlektiboak Usurbilen antolatutako jardunaldien abiapuntua. Bertan elkartu dira: EHKO Berme Sistema Parte hartzailea, Ekolurra zigilu ekologiko ofiziala, Idoki Iparraldeko etxe... [+]
Gero eta sarriagotan ikusten ditut nerabeak sufritzen. Irakasle naizenetik Bigarren Hezkuntzan, azken urteotan gero eta kasu bortitzagoen aurrean ikusi dut neure burua, eta hortxe batez ere hasten zaigu irakasleoi korapiloa. Nola lagundu nerabeari? Ikastetxean ordu asko... [+]