Irakasleek urtetan pilatutako jakintza kontuan hartzea, klaustroek erabakiak hartzeko autonomia bermatzea, IKTen “uneoroko erabilera” sustatzen duten planak geldiaraztea, eta ikasgeletan aldaketa metodologikoak sartu aurretik dituzten ondorioak tentuz aztertzea eskatu du HezkuntzArtea Irakasleen Elkargune sortu berriak. Hurrengo pausoen berri eman diote ARGIAri.
HezkuntzArtea Irakasleen Elkargunea sortu du EAEko irakasle talde batek, eta joan den asteburuan Bilbon aurkeztu dute manifestua. Irakasleen formakuntzak kezkatzen ditu, “bereziki zuzendaritza taldeak jasotzen ari direna, ‘lidergo pedagogikoaren’ ideologia neoliberalean doktrinatua”, kontatu dio ARGIAri Tere Maldonado taldeko kideak. Hain justu, zuzendaritzaren eredu gerentzialari mugak jartzea eta klaustroek eskolaren inguruko erabakiak hartzeko autonomia izatea da egiten dituzten lau eskaera nagusietako bat. “Klaustro demokratikoak” aldarrikatu dituzte.
IKTen erabilera arrazoitua ere eskatu dute: multinazionalen menpekotasunetik ateratzea eta pantailen erabilera “ahal bezainbeste” mugatzeko deia egiten duten ikerketak kontuan hartzea. “Gailu informatikoek zein ganoraz frogatu gabeko metodologiek irakaslea ordezkatu dezaketela sinetsarazi digute”, diote.
"Gailu informatikoek zein ganoraz frogatu gabeko metodologiek irakaslea ordezkatu dezaketela sinetsarazi digute"
Hirugarren eskaera, irakasleengan konfiantza izatea eta haien esperientzia aintzat hartzea: “Gure lana aurrera eramateko askatasun metodologikoa bermatzea eta karga burokratiko antzua murriztea”. Baliabide ekonomikoak bideratzeko orduan ere, irakasleen iritzia entzun beharko litzatekeela azpimarratu dute.
Laugarren eskaera, berrikuntza kontrastatzea, ikasgeletara hedatu aurretik. “Kontrastatu gabeko hainbat metodologia sustatzen ari dira”, kexu dira, eta bateko “moda pedagogikoak”, besteko “gailu informatikoak” (zeinetan erakunde publikoek “milaka euroko inbertsioak xahutu” dituzten), egoerak okerrera egin duela salatu dute manifestuaren sinatzaileek: irakurketa ulermenean, hizkuntza adierazpenean eta matematikaren oinarrietan, besteak beste.
Irakasleen artean “nekea eta noraeza” zabaldu direla diote, eta horren lekuko, irakasle askoren atxikimendua jaso duela manifestuak, Tere Maldonadoren hitzetan. ARGIAri aurrez emandako elkarrizketan azaldu zuenez, hezkuntza politiken noraeza salatu nahi dute, etengabeko metodologia berriak, “burokrazia ikaragarria” eta IKTen “erabilera zentzugabea” tarteko.
"Interes pribatuek" bultzatutako aldaketak direla garbi dute.
'Berrikuntza pedagogikoari buruzko hausnarketa kritikoa' hiru eguneko ikastaroa antolatu dute uztailean
Aurrera begira, zer?
Maldonadok adierazi digunez, lan handia dute aurretik: “Hala nola atxikimenduen bilketa antolatzea, agian moratoria bat eskatzea Hezkuntza sailburuari berrikuntza pedagogikoan zein teknologietan, eta beste eragile batzuekin biltzea (ikasle elkarteak, guraso elkarteak…)”. Uztailean, UEUko udako ikastaroen eskaintzaren barne, Berrikuntza pedagogikoari buruzko hausnarketa kritikoa hiru eguneko ikastaroa antolatu du taldeak.
“Gure proposamena oihartzun dezente izaten ari dela ikusita, gure argudioak ondo josi eta zabaldu behar ditugu –gehitu du irakasleak–, aurreikusi baitaiteke, lehenago edo beranduago, pedagogismoaren interesak agertuko direla eszenatokian”.
Garbi mintzatu zitzaigun Maldonado: "Eztabaida plazaratu eta irakasleon nekearen berri eman nahi dugu. Badakigu irakasle asko daudela guk bezala pentsatzen dutenak, eguneroko lanean zenbat oztopo aurkitzen dituzten ikusteaz nazkatuta, ahotsa altxatu nahi dutenak. Gurekin bat egitera animatzen ditugu".
Seaska Sarean inklusio egoeran dauden 165 ikasleei laguntza bermatzeko hasi dute kanpaina, antolaketa propioa eratuta. Frantziako Hezkuntza Ministerioaren jarrera salatu dute kanpaina aurkezteko prentsaurrekoan, behar bereziak dituzten haurren inklusiorako baliabide... [+]
Hezkuntzari buruzko legediak, Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundearen eta planetako jaun eta jabeen aginduei jarraituz, ikasleek ikasketa etapa bakoitzaren amaieran “irteera-profil” jakin bat izatea bilatzen du. Ez pentsa profila zerbait itxia eta bukatua... [+]
Non daude talka handienak eta zenbateraino dago gertu akordioa, EAEko hezkuntza publikoko irakasleentzat? Greba ziklo luzeari amaiera emateko sukalde lanaren eta gakoen inguruan mintzatu gara, STEILASeko bozeramaile Haizea Arbiderekin. “Grebak bertan behera utziko... [+]
Nolako esperientzia eta ondorioak izan dituzte iraganean bateratu ziren ikastetxeek? Zein berme eskatzen dituzte orain fusio fasean murgilduta daudenek? Bi ikastetxek bat egiteko prozesuan, aintzat hartu beharreko gakoak zein diren aletu ditugu, etorkizunean fusioen politikak... [+]
Astelehen arratsalde-gaueko negoziaketa bilera luzearen ostean aurreakordiorik lortu gabe, EAEko hezkuntza publikoko irakasleak grebara deituak izan dira berriz ere; urtea hasi denetik bosgarren greba eguna izan da asteartekoa. Lanuzteek %75eko jarraipena izan dutela adierazi... [+]
Gure Haurrak ere Badira ekimenak deituta, Israelek azken egunetan Gazan hildako gehienak haurrak direla salatu dute. Gobernuei eta erakundeei Israelekin harreman oro etetea ere exijitu diete, "genozidio honen aurka argi eta tinko" lerratu daitezen.
Hezkuntza Sailarekin hainbat aldiz bildu dira hezkuntzako sindikatuak irakasleen lan baldintzak negoziatzeko. Hitzarmena berritzea, baina, ez dute lortu, eta martxoko eta apirileko bost greba egunetarako deialdia egin diete irakasleei. Lehenengoa astearte honetan izango da.
Nafarroako Ikastolen Elkarteak lehendakari berria du. Oier Sanjurjok hartu dio lekukoa Elena Zabaleta Andresenari. Beste zazpi kide izanen ditu alboan Sanjurjok.
Hezkuntza eredu propioa "ezinbestean" independentziatik etorri behar dela adierazi dute, eta sistema propio hori "publikoa eta komunitarioa" izatea nahi dutela. Ikamak deituta, goizean zehar piketeak egin dituzte Euskal Herriko hainbat hezkuntza zentroetan.
EAJk, EH Bilduk eta PSE-EEk ekimen bat adostu dute Eusko Legebiltzarrean Hezkuntza Sailari eskatzeko Iradi software libreko hezkuntza plataforma hedatzen jarraitzeko. Zenbait ikastetxetan ezarri da Iradi orain arte. Baliabide partekatuak, komunikazio zerbitzuak (e-posta eta... [+]
Oier Sanjurjo Maté hautatu dute Nafarroako Ikastolen Elkarteko lehendakari. Atzo egindako asanbladan erabaki zuten izendapena. "Mugarri garrantzitsua da euskarazko hezkuntzaren etorkizunerako foru erkidegoan", adierazi du Ikastolen Federazioak ohar batean.
Eskolaz kanpoko jardueren eskaintza zabala egiten duten ikastetxeen aldean, beste askok ez du horretarako aukerarik; eta eskola bereko ikasleen artean ere, denek ezin dute ekintzetan parte hartu, baliabide ekonomikoek baldintzatuta. Esku hartzeko dei egin diete instituzioei:... [+]
Haurreskolara beharrean, 0-3 urte bitarteko umea zuzenean ikastetxera bidaltzea, Haur eta Lehen Hezkuntza osoa (12 urtera arte) hartzen dituen zentro berera. Hori da Nafarroako Hezkuntza Sailak Burlatako Hilarion Eslava ikastetxean martxan jarriko duen proiektu pilotua eta... [+]
Institutuko giza baliabideak hobetzeko eskatu dute irakasleek, ikasleei kalitatezko arreta eman ahal izateko. Kartelekin eta pankartekin itxaron diete irakasleek lehendakariari. Jaurlaritzako ordezkariek ikastetxeko zuzendaritzari esan diote ez zutela "horrelakorik... [+]
Ongi etorria eman digu Unai Mendizabalek A eredutik D eredura aldaketa egitea erabaki dugulako Judimendi auzo eskolan. Bidea malkartsua izango dela ere ohartarazi digu Armentia Ikastolako guraso eta Arabako Ikastoletako lehendakariak. Gure esker ona adierazi nahi diogu eman... [+]