Aurrekaririk ez duen neurria hartu du Europa erdialdeko herrialde honek. Hemendik aurrera Luxenburgon barrena garraio publikoz mugitzearen truke ez da ezer ordaindu beharko.
Herritarren diruarekin ordaindutako autobusa, trena edota tranbia erabiltzearen truke herritarrek ez dute berriz ordaindu beharko. Garraio publikoak doakoak izango dira. Hedabide askok azpimarratu dute munduan parekorik ez duen neurria izan dela. Doakotasunak bi salbuespen ditu: trenean lehen klaseko billeteak eta zenbait udalerritan gauean eskaintzen diren autobus zerbitzu bereziak. Garraio publikoaren erabiltzaileek urtero 41 milioi euro ordaintzen zituzten. Orain arte tarifa laua zuten garraio publiko guztietan: lau euro egunean
Horrekin batera gobernuak trenbide sarea hobetzeko eta garraio publikoa erabiltzeko neurriak garatu nahi ditu, hala nola hiri sarreretan autoak uzteko parkinak eraikitzea. Luxenburgon lantokira joan-etorria egiteko hamarretik seik auto pribatua erabiltzen du. Gobernuak kopuru hori erdira murriztu nahi du, garraio publikoa sustatuz eta bizikleta eta autoa partekatzearen aldeko neurriekin.
François Bausch garraio ministroa eta Berdeak alderdiko burua da. Neurriaren aurkezpen publikoan adierazi du gastua zergen bidez estaliko dela, "asko kobratzen dutenek zerga gehiago ordaintzen dituztelako eta gehiago lagunduko dutelako". Neurri hau ez dela zerbait isolatua izango azpimarratu du, “epe luzeagorako plan baten parte izango da, 600 kilometroko bidegorri-sare bati esker emisioak murriztu nahi ditugu, parkeetan inbertituko dugu eta 2030erako autobus guztiak elektrikoak izatea da helburua”.
Munduan per capita errentarik handiena duten herrialdeetako bat da Luxenburgo. 2018ko urrian osatu zen egungo koalizio gobernua: Alderdi Demokrata (neoliberala) buru, sozialistekin eta berdeekin elkarlanean. Xavier Bettel da presidentea 2013tik.
Garraioaren sektorea da gaur egun Euskal Herrian berotegi efektuko isurketen erantzule nagusia (%35), energia gehien kontsumitzen duena (%47) eta petrolio kopuru handiena erretzen duena (%74). Gainera beste sektore batzuetan isuriak apurka-apurka murrizten diren bitartean,... [+]
BSHko langileek mobilizazioa egin dute larunbatean Iruñean, eta Billabesetako langileen babesa jaso dute. Billabesetako langileek manifestazioa burutu dute egun berean. BSHko langileeak enpresaren Bruselako egoitzan bilduko dira astelehenean, Europako Batzordeko Enplegu... [+]
Sanferminak ate joka, Iruñeko eta Iruñerriko garraio publikoko autobus gidariek greba mugagabeari ekin diote asteazkenean. Lanuzteak jaietan izango duen eraginaren aurrean, Iruñerriko Mankomunitateak gutxieneko zerbitzuak ezarri ditu: Sanferminak hasi... [+]
Sindikatuaren arabera Gasteizko garraio publikoko konpainiak bazekien langileak osasun arazoak zituela, eta "presioaren ondorioz" ekainaren 23an istripu larria izan zuen.
Asteartean eginiko bozketan, enpresako zuzendaritzak eginiko proposamenari uko egin eta grebari eustea erabaki dute Iruñeko garraio publikoko autobus gidariek. Iruñerriko Mankomunitateak sanferminetan %70ko gutxieneko zerbitzuak eskaintzea proposatu du.
Hilabeteetako protesten ostean, TCC enpresako zuzendaritzak ez du aurrera urratsik egin eta langileek leher egin dute. Greba mugagabera doaz, baita sanferminetako ez ohiko zerbitzuetan ere. “Enpresak erantzukizunez jokatuko balu saihestu litekeen zerbait” dio langile... [+]
Kanpaldiaren helburua "osasuna eta ingurumena arriskuan jartzen dituen eta etorkizuna hipotekatzen duen proiektu jasanezina" geldiaraztea da.
Pasa den asteko berria dugu: Irunen 67 urteko garraiolari bat hil zen, kamioia kargatzen ari zela. Errepidean izan balitz, “eragozpenak errepidean” entzungo genuke; ondoren, baxu antzean, “kamioilari bat hil da istripuan”. Gipuzkoa aldean trena hartzea... [+]
Kirol ekitaldi handi xamarrak egiten diren bakoitzean, agintariek hauspotzen duten "inpaktu ekonomikoaz" edo "hiria mapan kokatzeaz" harago, ohikoa da ostatuen garestitze basatiaz, garraio publikoan daukaten eraginaz edota segurtasun kontuez hitz egitea. Ohikoa... [+]
Frantziako legebiltzarrean Errepublikanoek eta Batasun Nazionalekoek egindako zuzenketen harira dator erabakia. Zuzenketak onartu dituzte, eta, beraz, Euskal Hirigune Elkargoak emisio gutxiko eremua ezartzeko gastu ekonomikorik ez egitea erabaki du.
A-15 errepideko trafikoa N-I errepidearekin bat egiten duen tokian eraikiko litzateke lotune berria. Andoainen N-I errepidearen "afekzioak murriztu" eta ingurunean "modu hobean" integratuko dela adierazi du aldundiak. Udalak 2011ko eta aurtengo proiektuen... [+]
Apirilean zen sartzekoa araua baina atzeratzea erabaki dute. Derrigorrezkoa izanen da ibilgailuetan agiria eramatea, ez soilik hiri eta herri nagusienetan sartu ahal izateko, baita kostalde osoko errepideetan mugitu ahal izateko ere.
Bizieskola ekimenaren bitartez Gasteizko Eraman kooperatiba ikastetxeetako umeak trebatzen hasi da ikasturte honetan, hirian bizikletaz segurtasunez eta modu independentean ibiltzeko. Gasteizko Udalarekin batera parte hartzen du ekimenean, eta kooperatibako kideek ikastetxeetako... [+]
Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiek aurreratu dute helburua %50eko deskontuarekin jarraitzea dela, baina oraindik Espainiako Gobernuaren erabakiaren zain daudela finantzaketa ziurtatzeko.