Oso orokortuta dagoen praktika apurtu duten kasu bakan batzuen berri izan du ARGIAk: 3 urteko ikasgeletako irakasleek eurek erabakita, aurten ez dute egokitzapenik egin gela horietan. Non da egokitzapena borondatezkoa, zer dio legeak eta zer adituek? "Beti eman behar da aukera trantsizio hori gurasoekin egoki egiteko".
Kasuren batean iazko (2 urteko gelako) irakasle eta ikaskide berak dituzte 3 urteko umeek; besteren batean aldiz, bai irakaslea, bai ikaskideetako ugari berriak dira.
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailera jo dugu: egokitzapenak ez du araudi zehatz bat, baina hala dio ikasturte hasierako ebazpenak, ikastetxeko edota etapako ikasle berriez: “Haurrak pixkanaka sartuko dira lehen aldiz etapan edo ikastetxean, eta egokitzapen-aldi bat egingo da. Aldi horren helburua da familiaren eta eskolaren arteko jarraitutasuna erraztea eta haurrak eskolara pixkanaka egokitzea ahalbidetzea. Egokitzapen-aldi hori (…) familia bakoitzarekin adostuko da, eta ezingo da irailetik aurrera luzatu”.
3 urteko ikasleekin bakarrik ez, zentro batzuek 4 eta 5 urteko ikasleekin ere egokitzapena eskaintzen dute ikasturte hasieran. Kontrara, Extremaduran (Espainia) esaterako, iaztik borondatezkoa da egokitzapen-aldia 3 urteko haurren kasuan: gurasoek erabakitzen dute euren seme-alabek egingo duten ala ez. Hain justu, kontziliazio arazoak medio, maiz gurasoak izaten dira egokitzapenarekin kritikoenak, baina aipatu ditugun kasuetan, irakasleak izan dira erabakia hartu dutenak, eta horrek harritu egin du Eider Salegi: “Horrelako zerbait erabakitzeko, familiei oso ongi azaldu behar zaie zergatia”.
"Batzuek denbora eta arreta gehiago beharko dute, beste batzuek gutxiago, baina haur guztiek igarotzen dute prozesu bat eta denentzat da une inportantea"
HUHEZIko irakasle eta hezkuntzan doktore, Psikologian lizentziatua eta Haur Hezkuntzan diplomatua da Eider Salegi. Bere hitzetan, “barneratuta dugu 2 urteko haurrekin egokitzapena inportantea dela eta badirudi behin bakarrik eginda nahikoa dela, baina 3 urteko geletan ere irakasleak berritzen dira, edo ratioak aldatu, ikasgelak batu, matrikula berriak jaso… eta berrikuntza horien guztien aurrean inportantea da harrera momentua”. Are, irakasle bera eta ikaskide berak izan arren, udako opor luzeen ostean umeentzat ikasturte hasiera berriro ere aldaketa handi bat dela gogoratu du, eta egokitzapenaren “helburu nagusietako bat da erreferentziazko heldu berriarekin (tutorearekin) lotura afektibo bat ezartzea, hainbeste ordu pasako dituzten eremu berri horretan atxikimendu-irudi bihurtzea, eta bide horretan, beti eman behar da aukera trantsizio hori gurasoekin egoki egiteko”. Familien papera funtsezkoa dela baitio, “hala sinetsi behar dute gurasoek, eta eskolak ere hala transmititu behar die”.
Egokitzapen hitza baino, Salegik nahiago du harrera erabili, lehenak fokua jartzen duelako haurra ingurune berrira egokitzeko beharrean, eta harrerak berriz, haurrari harrera goxoa egiteko helduak egin behar duen esfortzuan, lagunduta eta seguru senti dadin. Bada, harreraren gakoetako bat malgutasuna dela dio, ume batzuek behar handiagoa izango dutelako eta beste batzuek gutxiago. “Batzuek denbora eta arreta gehiago beharko dute, beste batzuek gutxiago, baina haur guztiek igarotzen dute prozesu bat eta denentzat da une inportantea. Gainera, ume batzuek negar gutxiago egiteak ez du esan nahi haiek ere harrera momentua behar ez dutenik, ume bakoitzak bere modura adierazten duelako sentitzen duena”.
Bai, ikasturte hasierako egokitzapen-aldi hori gabe ere egokituko da haurra, "baina ezin dugu ongi egin? Ezin dugu sarrera positiboa izan dadila ahalbidetu?"
Salegiren arabera, haurrek denera moldatzeko gaitasun handia dute, beren garunaren plastikotasunagatik, eta bai, ikasturte hasierako egokitzapen-aldi hori gabe ere egokituko da haurra, “baina ezin dugu ongi egin? Ezin dugu sarrera positiboa izan dadila ahalbidetu? Bestela, eskolara moldatuta ere, agian ez du eskolara joatea ongi biziko”. Eta ez dezagun ahaztu, “urte hauek biziki garrantzitsuak dira, urte hauetako esperientziek eragin zuzena dutelako etorkizuneko garapen pertsonal eta sozialean; etapa honetan ezartzen dira helduaroko oinarriak”.
Batzuentzat, erakargarria, motibagarria, parte-hartzailea eta dinamikoa; besteentzat, nahasgarria, konplexua, zentzu pedagogiko argirik gabeko jolasa. Matematika ikasteko Euskal Herriko gero eta ikastetxe gehiagotan sartzen ari den Innovamat metodologiak iritzi kontrajarriak,... [+]
Nafarroako Hezkuntza Departamentuak 3 urteko geletako ratioa 20 umera jaistea hitzartu berri duenean, bestelako errealitatea salatu dute Irurtzungo Atakondoa ikastetxeko gurasoek: tutore bakarrak behar ugari dituzten 24 umeren aniztasunari erantzun eta akonpainamendu egoki eta... [+]
Ikasleen gurasoek salatu dute garraio publiko zuzenik ez dagoela eskualdetik Kanpusera heltzeko eta Renferen zerbitzuak luzatzen duela egunero bidaia, ia lau ordura heldu arte.
Palestinan gertatzen ari diren gizadiaren aurkako krimenak “berariaz gaitzesten ez dituzten” Israelgo erakundeekin harremanik ez izateko 2024ko apirilean EHUko Gobernu Kontseiluak hartu zuen konpromisoaz gain, beste urrats bat eman du euskal unibertsitate publikoak... [+]
Orain arte ez dugu aipatu, baina bada 6-12 urte arteko umeen kirol jarduerari –aisialdiari, oro har– lotuta dagoen eta azpimarratzea merezi duen beste osagai bat: hizkuntza erabilera. Zentzu horretan, euskararen arnasgune dira Eskola Kiroleko programak, lekuan lekuko... [+]
Aurrerantzean, Gipuzkoako klub batean jokatu nahi duen 8-12 urteko umeak ez du derrigorrez Eskola Kirolean parte hartu beharrik izango, EAEko Auzitegi Nagusiak hala ebatzita. Multikirol ereduaren kontrako errekurtsoa jarri duen familiaren hitzetan, ez da bidezkoa erakundeek... [+]
Palestinan gertatzen ari denarekiko haurrak ekidistantzian heztea ezinezko bihurtu da ikastetxe (eta etxe) gero eta gehiagotan. Adinaren arabera zer eta nola kontatu konplexua izan badaiteke ere, giza eskubideak, heriotza, injustizia… mintzagai dira ikasgela gero eta... [+]
IAk egin du deialdia, eta aurreratu du, Askatasunaren Ontzidiari erasotzen badiote, egunez aldatuko duela greba. "Estatu sionistarekin konplizeak diren instituzio zein enpresak irmoki seinalatzeko" baliatuko dute eguna.
Aurrekoan idatzitako Irakasleon figura artikuluaren harira, kontu esanguratsu bat landu nahiko nuke. Artikulu horretan aipatu bezala, jende askoren ahotan dabil irakasleon lan karga baxua dela (gehienbat hezkuntza publikokoena), eta ditugun pribilegioak gehiegizkoak direla. Ez... [+]
Euskal Eskola Publikoaren alde borrokatzea STEILASen ikurra da. Ikasturte hasierarekin batera, gogoratu behar da aurreko ikasturtean hainbat kolektibotan akordio garrantzitsuak sinatzea lortu genuela, hezkuntza publikoan grebak eta mobilizazioak egin eta gero. Lan-akordio horiek... [+]
Palestinan bideratzen ari den genozidioa salatu dute Euskal Herriko Unibertsitateko ordezkariek. Hainbat neurri hartuta ditu EHUk eta tartean, batzorde bat sortzeko proposamena egina dio errektoretzak Palestinaren aldeko unibertsitate mugimenduari, aurretik ere unibertsitateak... [+]
DBH, Batxiler eta Lanbide Heziketan irakasle izateko ez dela zertan irakaskuntzan formakuntzarik jaso, aski dela ikasgai horretako edukiak menperatzearekin. Hori legeztatzeko eskatu diote Espainiako Gobernuari hainbat erkidegotatik, eta gaia lehen planora ekarri berri du ELGAk,... [+]
Ikama ikasle antolakundeak deituta, ikasleak Palestinaren alde mobilizatu dira astearte honetan, Hego Euskal Herriko hainbat ikastetxe eta unibertsitatetan. “Denon erantzukizuna da egoerari buelta emateko salaketa egin eta mobilizatzea”.
Aintzane Mariezcurrena Afan elkarteko psikologoak nabarmendu du “oso garrantzitsua” dela txikitatik alzheimerrari loturako zalantzak argitzea eta gaiaz hitz egitea, haurrek beldurrik izan ez dezaten.