B.A.L.A. jaio da, Gasteizko hainbat bollerez osatutako kolektiboa

  • Ikusgarritasun Lesbikoaren egunean eman dute ezagutzera kolektibo berria: "Bollera izatea ez dugu aukera edo orientazio gisa ulertzen, sistemaren baitan arrakala edo haustura bat suposatzen duen identitate iraultzaile gisa baizik". Maiatzaren 3an aurkeztuko dute publikoki B.A.L.A., Gasteizko Gaztetxean.

Artikulu hau CC BY-SA 4.0 lizentziari esker ekarri dugu.

2019ko apirilaren 30an - 10:47

Apirilaren 26an, Ikusgarritasun Lesbikoaren egunean, B.A.L.A kolektiboa jaio da Gasteizen. Eragile berri hau Gasteizko hainbat bollerek sortu duten kolektiboa berria da, “gure bizipenak eta gorputzak, hau da, gure izana borroka politiko-feministatzat dugun bolleron sarea”. Hortik haratago, izen honen atzean marimutil, lodi, migrante, friki, maketak… daude, margen desberdinetatik etorri arren bollera izateak elkartu dituena.

Lehenik eta behin, Hala Bedi-ri igorritako ohar batean garbi utzi nahi izan dute bollera izatea identitate politikotzat dutela eta, beraz, borroka subjektutzat ere bai. “Ez dugu aukera edo orientazio gisa ulertzen, sistemaren baitan arrakala edo haustura bat suposatzen duen identitate iraultzaile gisa baizik. Bollerak gara, hegemoniatik kanpo utzi gaituztelako, guretzako diseinatua zegoena hautatzeari uko egin diogulako, margenetan utzi gaituztelako eta horien baitan eraiki dugulako gure izana. Bollerak gara nahi genuena jakin gabe, nahi ez genuenetik eraiki dugulako gure praktika”.

Era berean, argi dute “ikusezin eta infantilizaturik” jarraitzen dutela. “Moda bat izango bagina bezala, esperientzia puntual bat, inongo ikusgarritasun eta aitortzarik gabeko kolektibo bat”. Horregatik egin dute euren artean saretu eta antolatzeko hautua: “Homosexual emakumeak soilik izango bagina beti bigarren plano batean egongo ginatekeelako: horregatik gara bollerak”.

Bollera munduan egoteko beste modu bat bezala ulertzen dute B.A.L.A.-ko kideek, emakume kategoria zabaltzeko edo beste kategoria bat sortzeko subjektu bat. “Gure identitatea era kolektiboan ulertzen dugu, norbanako bezala ditugun esperientzia eta bizipenak zapalkuntza komun batetik datozelako baina baita ere proiektu politiko komun bat dugulako”.

Sistema iraultzeko hautua

Gaur egungo sistemak ezartzen dituen harreman sozialak iraultzeko identitate bat direla uste dute, haiek sortzen dituzten botere harremanen eta gorpuzten ditugun pribilegioen hausnarketatik hasiz. Ez dute uste, beraz, “emakumeak maitatzeagatik” soilik zapaltzen dituenik sistemak, horrek  dakarren eraldaketagatik baizik, sistema bera kolokan jartzea: “Erregimen heterosexual monogamoak egituratzen baitu sistema bere osotasunean. Garbi dugu gaur egungo sistema irauli ezean, aske bizitzeko eta beraz maitatzeko inork ez baitu izango aukerarik”.

Egun, ordea, “ofentsiba neoliberala” bolleren identitatea asimilatzen dabilela uste du jaio berri den eragileak, beste identitate disidente batzuen artean. “Bollera izateak duen indar eraldatzailea deuseztatzen saiatzen da sistema kapitalista, hetero-patriarkatuaren disidentzia garen gorputzok kapitalismoan lekua izan dezakegunaren falazia sinestarazi nahian, bi sistema hauek era independentean jardungo balute bezala”.

Proiektu politiko komun batek batzen dituela esaterakoan, sistema kapitalistaren kontsumo harremanei aurre egingo dien harreman horizontaletan sinesten dutelako da, “gure borroka ez delako “normaren” baitan lekua topatzea, “normatik” kanpotik zentroa bera lehertu dezakegulakoan baikaude”.

Zentzu honetan, bollera izateak bere baitan komunitate bat dakarrela azaldu dute: laguntasunaren eta harreman horizontalen aldeko borroka. “Bollera identitatea, berez feminismotik, klase ikuspegitik eta antiarrazismotik antolatu daitekeen harreman eredua da; sare bat gisa, kolektibotasun bat, antolakuntza bat ; finean zaintza erdigunean jartzeko apustu irmo bat”.

Maiatzaren 3an, aurkezpena

Ikusgarritasun Lesbikoaren egun hau eragile berria aurkezteko aprobetxatu duten bezala, aurkezpen publikoaren data eta lekua zehaztu dituzte: maiatzaren 3an izango da hau, ostiralean, 21:00etan Gasteizko Gaztetxean.

B.A.L.A.-ko kideek argi dute: “Kontzientziak astintzeko eta heteroarauari gerra deklaratuz sistema guztia zalantzan jartzeko jaio gara”.

Albiste hau Hala Bedik argitaratu du eta CC-by-sa lizentziari esker ekarri dugu ARGIAra.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Feminismoa
Gorputz hotsak
"Filmak ez daude gorrentzat eginda; euskara ez dakitenentzat eginda daude"

Jende askorekin eta elkarrizketaz inguratuta dagoenean isil-isilik edo ohi baino isilago egoten da Irati Erauskin (Hondarribia, Gipuzkoa, 1996). Horregatik, “oso irekia” den arren lotsatia dela uste dute batzuek. Entzumen urritasuna dauka, eta batzuetan “oso... [+]


Zapi morea

Andre zahar dotorea senarraren besotik zihoan gurutzatu ginenean. Bistaz ezaguna, oker samar zegoela ikusi nuen, adinaren ajeak. Benetako señora eibartarra: perlazko lepokoa; ilea kardatuta harro-harro, ostirala izanda, ile-apaindegian goizean egon zela ezagun zuen. Gure... [+]


“Denbora deskolonizatzea metatze kapitalistari uko egitea da”

Adriana Guzmán Arroyo herri-hezitzaile aymara eta Boliviako feminismo komunitario antipatriarkaleko erreferentearekin batu eta kolonialismoa, arrazismoa, estraktibismoa, nahitaezko heterosexualitatea, familia, komunitatea, Estatua eta pribilegioak izan ditugu mintzagai,... [+]


2024-03-17 | Diana Franco
Teknologia
Zirkuitua hackeatu

Martxoaren 8a dela eta, berri eta iritzi ezberdinak irakurri ditut. Berdintasunerako bidean lan handia egiten ari da gure gizartea, eta publikoki berdintasunerako bidean feminismoa onartua den borroka bada ere, gizarteko mikrokosmosetara jaisterakoan, bada oraindik berdintasuna... [+]


Bizipoza: aniztasun funtzionala, kulturala eta sexuala bistaratzen eta lantzen

Izaera berezia duten elkarteak eta behar bereziak dituzten haurren familia-elkarteak biltzen ditu Bizipozak, 38 denera. Familia horien errealitatea ikusarazi eta bertatik bertara ezagutzeko asmoz, jaia egingo dute apirilean. Unitate didaktikoak eta material pedagogiko ugari ere... [+]


Eguneraketa berriak daude