Ikusgarritasun Lesbikoaren egunean eman dute ezagutzera kolektibo berria: "Bollera izatea ez dugu aukera edo orientazio gisa ulertzen, sistemaren baitan arrakala edo haustura bat suposatzen duen identitate iraultzaile gisa baizik". Maiatzaren 3an aurkeztuko dute publikoki B.A.L.A., Gasteizko Gaztetxean.
Apirilaren 26an, Ikusgarritasun Lesbikoaren egunean, B.A.L.A kolektiboa jaio da Gasteizen. Eragile berri hau Gasteizko hainbat bollerek sortu duten kolektiboa berria da, “gure bizipenak eta gorputzak, hau da, gure izana borroka politiko-feministatzat dugun bolleron sarea”. Hortik haratago, izen honen atzean marimutil, lodi, migrante, friki, maketak… daude, margen desberdinetatik etorri arren bollera izateak elkartu dituena.
Lehenik eta behin, Hala Bedi-ri igorritako ohar batean garbi utzi nahi izan dute bollera izatea identitate politikotzat dutela eta, beraz, borroka subjektutzat ere bai. “Ez dugu aukera edo orientazio gisa ulertzen, sistemaren baitan arrakala edo haustura bat suposatzen duen identitate iraultzaile gisa baizik. Bollerak gara, hegemoniatik kanpo utzi gaituztelako, guretzako diseinatua zegoena hautatzeari uko egin diogulako, margenetan utzi gaituztelako eta horien baitan eraiki dugulako gure izana. Bollerak gara nahi genuena jakin gabe, nahi ez genuenetik eraiki dugulako gure praktika”.
Era berean, argi dute “ikusezin eta infantilizaturik” jarraitzen dutela. “Moda bat izango bagina bezala, esperientzia puntual bat, inongo ikusgarritasun eta aitortzarik gabeko kolektibo bat”. Horregatik egin dute euren artean saretu eta antolatzeko hautua: “Homosexual emakumeak soilik izango bagina beti bigarren plano batean egongo ginatekeelako: horregatik gara bollerak”.
Bollera munduan egoteko beste modu bat bezala ulertzen dute B.A.L.A.-ko kideek, emakume kategoria zabaltzeko edo beste kategoria bat sortzeko subjektu bat. “Gure identitatea era kolektiboan ulertzen dugu, norbanako bezala ditugun esperientzia eta bizipenak zapalkuntza komun batetik datozelako baina baita ere proiektu politiko komun bat dugulako”.
Gaur egungo sistemak ezartzen dituen harreman sozialak iraultzeko identitate bat direla uste dute, haiek sortzen dituzten botere harremanen eta gorpuzten ditugun pribilegioen hausnarketatik hasiz. Ez dute uste, beraz, “emakumeak maitatzeagatik” soilik zapaltzen dituenik sistemak, horrek dakarren eraldaketagatik baizik, sistema bera kolokan jartzea: “Erregimen heterosexual monogamoak egituratzen baitu sistema bere osotasunean. Garbi dugu gaur egungo sistema irauli ezean, aske bizitzeko eta beraz maitatzeko inork ez baitu izango aukerarik”.
Egun, ordea, “ofentsiba neoliberala” bolleren identitatea asimilatzen dabilela uste du jaio berri den eragileak, beste identitate disidente batzuen artean. “Bollera izateak duen indar eraldatzailea deuseztatzen saiatzen da sistema kapitalista, hetero-patriarkatuaren disidentzia garen gorputzok kapitalismoan lekua izan dezakegunaren falazia sinestarazi nahian, bi sistema hauek era independentean jardungo balute bezala”.
Proiektu politiko komun batek batzen dituela esaterakoan, sistema kapitalistaren kontsumo harremanei aurre egingo dien harreman horizontaletan sinesten dutelako da, “gure borroka ez delako “normaren” baitan lekua topatzea, “normatik” kanpotik zentroa bera lehertu dezakegulakoan baikaude”.
Zentzu honetan, bollera izateak bere baitan komunitate bat dakarrela azaldu dute: laguntasunaren eta harreman horizontalen aldeko borroka. “Bollera identitatea, berez feminismotik, klase ikuspegitik eta antiarrazismotik antolatu daitekeen harreman eredua da; sare bat gisa, kolektibotasun bat, antolakuntza bat ; finean zaintza erdigunean jartzeko apustu irmo bat”.
Ikusgarritasun Lesbikoaren egun hau eragile berria aurkezteko aprobetxatu duten bezala, aurkezpen publikoaren data eta lekua zehaztu dituzte: maiatzaren 3an izango da hau, ostiralean, 21:00etan Gasteizko Gaztetxean.
B.A.L.A.-ko kideek argi dute: “Kontzientziak astintzeko eta heteroarauari gerra deklaratuz sistema guztia zalantzan jartzeko jaio gara”.
Albiste hau Hala Bedik argitaratu du eta CC-by-sa lizentziari esker ekarri dugu ARGIAra.
30 urte baino gehiago daramatza Zero Chou zinemagile taiwandarrak istorioak kameraren atzetik kontatzen, bai zinemarako, bai telebistarako. Aurten, Zinegoak jaialdiaren 22. edizioko ohorezko saria jaso du.
Euskal Herrian zein munduan, gero eta ugariagoak dira lurraren defentsan sortzen diren mugimenduak, bizitzari eusteko ezinbestekoa den lurraren balioa aldarrikatzen dutenak. Borroka hauek ez dira soilik erresistentzia; itxaropenaren eta konplizitatearen oinarri ere bihurtu dira... [+]
“Bohemioa”, “poeta”, “mozkorra” eta “amodioaz maiteminduta” dagoen drag bat da Travis Tea (2024, Travistonia planetakoa). Autopertzepzio bat dela dio, eta kanpotik “talenturik gabeko eta antigoaleko poetatzat” dutela... [+]
1925. urtea izango balitz, akaso emakume erraketistak izango lirateke Zeruko Argiako aktualitate orrialdeetako protagonistak. Agian haien kirolari merituak goraipatzeko, agian feminitate arauak desobeditzeagatik seinalatzeko. Nire buruari agindu diot haien izenak memorizatzeko... [+]
Emakundek babestutako Hizkuntza aldaketa sozialerako tresna: hizkuntza inklusiboaren erabileraren ondorio batzuen azterketa teorikoa eta enpirikoa ikerketak ondorioztatu du hizkuntza inklusiboa erabiltzea garrantzitsua dela genero ezberdintasunak ez areagotzeko.
Uda giroan barneratuta, heldu dira herriko festak, baita sexu erasoen salaketen gorakada ere. Gozamenerako guneak sortzeko hilabeteetako lana egiten dute jai eta txosna batzordeetako kideek, eta goraipatzekoa da espazio horiek bermatzeko herritar boluntarioek egiten duten... [+]
Sanferminak ate joka direla, Iruñerriko feministek Alde Zaharreko kaleak zeharkatu dituzte, eraso sexisten aurkako aldarria zabalduz.
"2000. urteko San Joan egunez, aspaldiko urteko jende multzorik handiena bildu zen Andoaingo Goikoplazan, hamabiak jotzearekin batera dantzarako prest. Lehenengo aldiz gizon eta emakumez osatuta zegoen axeri-dantzarien taldea zen". Hitz horiekin ireki zuen "Emakumeak... [+]
Zezenketaren kontrakoa naiz, baina debekua heltzen den bitartean, jarraituko dut zezen-plazetan gozatzen”. Lagun baten iruzkin zinikoa gogorarazi dit Jose Luis Ábalos PSOEko ministro ohiaren azken polemikak.
Izan ere, Koldo ustelkeria kasuaren testuinguruan... [+]
LGTBIQ+ Komunitatearen Nazioarteko Eguna dela eta, hainbat kolektibok deituta sexu askapena eta harrotasuna aldarrikatu dituzte larunbatean Euskal Herriko hiriburuetan eginiko manifestazioetan. Loratuz Lotu, Anitzak, Lumagorri eta Sumin Trans taldeek jaso dute Ehgamek... [+]
Irungo udal gobernua ez da gai izan 29 urte luzetan alardeari lotutako gatazka konpontzeko… ez duelako nahi izan, beste alde batera begiratu duelako, alarde baztertzailea babestea aukeratu duelako, ausardia politiko falta eta arduragabekeria instituzional itzela erakutsi... [+]
Maribi Ugarteburuk, EHNE Bizkaiaren enkarguz, herrialdeko hamar emakume baserritarren bizi historiak batu ditu Erein, Borrokatu, Bizi liburuan. Azken mende erdian Hego Euskal Herrian nekazaritzan eta abeltzaintzan izandako gertaerak bizi izan dituzten emakumeak dira protagonista.
Argitaratutako oharrean, EHGAM Euskal Herriko Sexu Askapen Mugimenduak ohartarazi du "faxismoa eta ideia faxistak" zabaltzen ari direla mundu mailan, eta "erresistitzeko prest" daudela: "Beldurra baino askoz handiagoa da sentitzen dugun amorrua".
Tramite burokratikoetan murgilduta dago Ed Rojas. Kolonbian jaio eta bizi, 2022an Ikasketa Feministak eta Generokoak Masterra egin zuen EHUn. Baina titulua amaitu eta hiru urtera, ez du lortu bere izenean jasotzea. Arrazoia? 2022an ez-bitar markagailua jarri zuen bere... [+]
Mauleko Chaumes gasnategian langile eta CGTko sindikatu ordezkaria izandako gizon baten kontrako lau salaketa dira pausaturik, eta Larraine gaineko Iratiko Txaletetan lankide ukandako bosgarren emakume batek ere gehitu du berea. Uztailaren 3an iraganen da auzia Pauen. Erasoa... [+]