Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan Eskolatze Batzordeetako irizpide-aldaketak eragina izaten ari dela esan du Ikastolen Elkartean, Bilbon egindako agerraldian: “Atzerriko jatorria duten ikasleen eskolatzea gero eta modu orekatuagoan egiten ari dira”.
Eskola segregazioari aurre egiteko ikasleen eskolatzeen inguruko “proposamen eta konpromisoak” zabaltzeari ekin eta hilabete batzuetara EAEko lehen emaitzen berri eman du Ikastolen Elkarteak. Hala, eskolatze batzordeetan ikasleak bideratzeko politika aldatzearen ondorioz, ikasturte honetan ikastola horietan atzerritar jatorriko ikasle berriak %300 gehiago izatea aurreikusi dute.
Iaz 250 ikasle berri jaso zituzten Ikastolen Elkarteko zentroek, bada ikasturte honetan jadanik 600 baino gehiago dira eta kurtsoa amaitzerako 900 izan daitezkeela uste dute: “Datuok ikusita, gure ikastoletako argazkia aldatzen ari dela ikusten dugu, eta poztu egiten gaitu, oraindik legozkigukeen kopuruetara iritsi ez garen arren”.
Zentzu horretan, “puntu beltz” batzuk ere ikusi ditu Ikastolen Elkarteak. Azaroaren 31ko datarekin jadanik 4.500 ikasle inguru bideratu zituzten eskolatze batzordeek eta deigarria egiten da Araban itunpeko sarera %10 soilik igortzea eta sare publikora berriz %91, gainera gehienak ikastetxe gutxi batzuetara. Gasteizen, adibidez, Armentia ikastolara bi ikasle baino ez dituzte bideratu, eta sare publikora aldiz 408 ikasle. “Zergatik? Guk ere galdera ikur asko ditugu”.
"Irtenbide integralak"
Hilabete guztiotan sindikatu eta eragile ugarirekin izan da elkartea, bai biltzen dituen ikastoletan, bere ustez, egin beharreko aldaketak ezagutarazteko, baita administrazioari proposamenak egiteko ere. Ondorioz, hainbat ideia argiago dituztela azaldu dute: “Herri bezala, gaur egungo egoera ondo aztertu eta gero, hezkuntza eragile guztiok irtenbide integralak adostu behar ditugu”.
Bilboko agerraldian Eusko Jaurlaritzari eskatu diote lurraldeen artean dauden desorekak konpontzeko sor dezala Berme Batzordea, baina “hezkuntza eragile guztien parte hartzearekin”. Bestalde, Ikastolen Elkarteko ikastoletara heltzen diren atzerritar jatorriko ikasleei “erantzun egokia” emateko neurrien berri ere eman dituzte, hala nola harrera eta hizkuntza plan bana eta berezko beka sistema.
Datu latza utzi du Ijito Idazkaritza Fundazioaren azken ikerketak: ijitoen %0,8ak baino ez du unibertsitate titulua lortzen. Espektatiba eta erreferentzia falta, eskola-segregazioa, aurreiritziak, arrakala ekonomiko eta kulturala… faktore garrantzitsuak dira,... [+]
Lanez lepo harrapatu dugun arren, eskuzabal hartu gaitu Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak; elkarrizketarako aurrez adostuta genuen denbora luzatzen utzi digu, luze jo baitu solasaldiak. Karguan urtebete egin duelarik, berrikuntzaz aritu gara Begoña Pedrosarekin,... [+]
EAEko Hezkuntza Sailak egindako “balorazio oso positiboa” ezbaian jarri du Arartekoak ebazpen batean. Bere esanetan, “neurri irmoagoak” hartu ezean, Ordiziako eskoletan dauden zaurgarritasun eta hizkuntza desoreka arazoak konpontzetik “urrun”... [+]
Euskal hezkuntza sisteman haur zaurgarriak ondo integratzeko dekretua egin zuen Eusko Jaurlaritza Hezkuntza Sailak 2023ko maiatzean eta gaur haren balorazio oso kritikoa egiten du Ikastolen elkarteak: hark ez du balio izan segregazioa amaitzeko. Hainbat proposamen ere egin... [+]
Eskolaz kanpoko jardueren eskaintza zabala egiten duten ikastetxeen aldean, beste askok ez du horretarako aukerarik; eta eskola bereko ikasleen artean ere, denek ezin dute ekintzetan parte hartu, baliabide ekonomikoek baldintzatuta. Esku hartzeko dei egin diete instituzioei:... [+]
Eskola segregatua izan da Gasteizko Judimendi ikastetxe publikoa, hiri guztiko ikasleak hartu ditu, jatorri atzerritarreko familien seme-alabak. Baina A hizkuntza eredutik D eredura igarotzeaz gain, auzoak eskola bere sentitzeko eta auzoko familiak erakartzeko egindako... [+]
EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.
Miravalles-Redin eta Irabia-Izaga ikastetxetako ikasleen guraso talde batek Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamenduarekin hitz egin du ikastetxe pribatua sortzeko prozedura ezagutzeko.
A ereduko eskola D ereduko bihurtzea erabaki dute Gasteizko Judimendi auzoan, eta aurre-matrikulazioak emaitza nabarmena utzi du: orain arte profil erdalduna zuen eskolan, 2 urteko gelan izena eman duten 15 umeetatik erdia inguru familia euskaradunetakoak dira... [+]
Hezkuntza eskumenak deszentralizatu eta tokian tokiko eragileek erabakimen handiagoa izatea: aspaldiko aldarrikapena praktikara ekartzen ari dira herri ugaritan, eta bide horretan aholkulari dabil Elhuyar. Uneotan hamar bat prozesutan buru-belarri dabiltzala eta eskaera gero eta... [+]
Bilatzen zuen babes sozial eta politikoa lortu gabe argi berdea eman diote EAEko Hezkuntza Legeari, asteazken honetan Hezkuntza Batzordean. Hiru erronka zituen legeak: ikastetxe publiko eta kontzertatuen sistema duala gainditzea, ikasleen euskalduntzean jauzia ematea, eta... [+]
A ereduko eskola D ereduko bihurtuko dute Gasteizko Judimendi auzoan, familia erdaldunen seme-alabei euskaraz ikasteko aukera emateko eta familia euskaradunak erakartzeko. "Estigmatizatuta dagoen eskola da eta buelta eman nahi diogu, auzo-eskolaren izaera berreskuratu nahi... [+]
Benetako integrazioa, gizarteratzea eta laneratzea errazteko gaitasunak garatzen dituena da.
Andoaingo Ondarreta Herri Eskola ezagutzen al duzu? Herri erdi-erdian dagoen hori? Nirekin batera sarrerako atea zeharkatzen baduzu, patioan topo egingo duzu eskola publiko honetako 201 ikasleekin, guztien artean 24 jatorri eta 17 hizkuntza batzen dituztenekin. Barneratuko gara... [+]
Legegintzaldi honetan bertan onartu nahi duten EAEko Hezkuntza Lege proiektuari zuzenketak aurkezteko epea astearte honetan amaitu da. Lege akordioa sinatu zuten alderdietako bat jausi da dagoeneko, barruan jarraitzen dutenen artean desadostasun nabarmenak dituzte eta hezkuntza... [+]