Japoniako abiadura handiko trenak errekor berria ondu du. Azkeneko probetan 603 kilometro orduko abiadura izatera iritsi da hamaika segundoko tartean.
Malgev izeneko abiadura handiko tren japoniarra lebitazio magnetikoaren bitartez mugitzen da. Eremu magnetikoari esker, trena errailetatik hamar zentimetrotara jalgitzen da, kontaktua ezabatuz eta airea marruskadura elementu bakarra delarik.
Hasiera batean Central Japan Railway enpresak 590 kilometroko abiadura mugatzat bazuen ere, azkeneko probetan trena 603 kilometro orduko abiadura izatera heldu da. Hala ere, erabiltzen hasterakoan gehienez 505 kilometro orduko abiadura hartzea aurreikusten dute.
Abiadura handiko tren hau ez da oraindik martxan jarriko. Izan ere, hamabi urtez probak egiten jarraituko dute. Central Japan Railwayek 2027an Tokio eta Nagoya artean lehenengo merkantzia ibilbidea estreinatzeko asmoa du. Horretaz gain, 2045erako Tokio eta Osaka arteko bidaia ordubete eta sei minututan egitea dute helburu, gaur egun bidaiak irauten duen denboraren erdia, alegia.
Abiadura handiko tren honen eraikitze kostuak, ordea, izugarriak dira. Egun probak egiten ari diren ibilbidean, Japoniak 100.000 milioi dolar gastatzea aurreikusten du. Kopuru horretatik %80 punta-puntako teknologiadun tunelak egitera bideratuko dute. Kostuei aurre egitearren, Japoniak Maglev trena nazioartean saltzen saiatzen ari da.
Japonian abiadura handiko trenak 600 kilometro orduko abiadura hartzera heltzen den bitartean, Euskal Herrian “abiadura handiko” trenak gehienez 200 eta 250 kilometro orduko abiadura hartuko du, aurreikusitakoa baino mantsoago. Germà Bel i Queralt ekonomialariak azaldu duenez, "Bilbo-Donostia helikoptero zerbitzua errentagarriagoa litzateke AHT baino".
AHT Gelditu elkartearen esanetan, AHTren obretan asteartean izandako heriotza bezalakoen atzean "esklabotza-baldintzak" eta "tratu arrazista umiliagarri eta iraingarriak" baino ez daude. Atxondoko Udalak gertatutakoa ikertu eta argitzeko eskatu du. AHTko obretan... [+]
Abiadura Handiko Trenaren kontrako plataformak astelehenean jakinarazi zuen Espainiako Gobernua eta Nafarroakoa egiten ari diren zundaketa kanpainak ez duela etenik. Izurdiagan eta Otsobin herri mugimenduak lortu zuen geldiaraztea legezkoak ez ziren eta baimenik gabe abiatu... [+]
Maiatzaren 16tik 18ra izango da kanpaldia, AHTk eta berriztagarrien proiektu batek "mehatxaturiko" Arabako Uribarri Jauregi herrian. "Desjabetu nahi dituzten eremuetan erresistentzia antolatzeko dugun gaitasuna erakutsi eta kaleak betetzetik mendiak hartzera pasako... [+]
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]
Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]
Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.
"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]