Disneyko pelikuletako 67 pertsonaietatik 38 klase sozial altuko pertsonaiak dira, 11 dira langile klasekoak eta hiru dira txiroak. AEBetako Ipar Karolinako Dukeko Unibertsitateko ikertzaileek aztertu dute Disneyko pelikuletako pobreziaren eta ezberdintasun sozialen errepresentazioa.
Jessi Streib ikerketako koordinatzaileak adierazi du honako egoera horiek idealizatzen dituztela film horiek: “Txiroa izatea ez da arazo handia, lan egiteak alai egiten zaitu, pertsona ona eta anbizio handikoa izanez gero, aberatsa izango zara, edota ezberdintasun soziala ona da”. Disney konpainiako film garrantzitsuenetako lau hartu dituzte adibidetzat.
Zoriontsu bizi dira pobreak
Pelikula honetako protagonistak dira printzesarekin bizi diren zazpi ipotxak. Ipotx horiek mina batean egiten dute lan, eta filmak irudikatzen du munduko lanik dibertigarriena izango balitz bezala.
Zazpi ipotxak kantatzen eta txistua jotzen ikusten ditugu filmean, batere nekerik gabe, eta beraiek kantatzen duten moduan, “gustatzen zaielako egiten dute lan hori”. Txostenak, hortaz, kritikatzen du lanaren ikuspegi idiliko hau, lan hori munduko kritikatuena eta arriskutsuena bada ere.
Ratatouille filmaren protagonistaren familia ere txiroa da; estolderia batean bizi dira, baina irudikatzen dute pozik bizi direla, sufrimendutik aparte.
Pobreziaren eta aberastasunaren arteko alderaketa
Txostenaren arabera, pertsona aberatsen eta txiroen arteko arazoak parekatzea da Disneyko pelikulen beste mezuetako bat. Aladdin filmean esaterako, txiroa da pelikulako protagonista, eta janaria lapurtu behar du bizirauteko.
Jasmine printzesa ezagutzen duenean ordea, bi protagonistak “harrapatuta” sentitzen dira: bata, pobreziagatik, eta bestea, “nora joan eta nola jantzi” behar duen erabakitzeko espazio gutxi duelako. Txostenak kritikatu du garrantzi bera ematen zaiela pobreziak sortutako biziraupen arazoei, eta aberastasunaren kudeaketari.
Antzeko zerbait gertatzen da Cars pelikulan ere. Film honetako pertsonaietako bat da Sally, eta filmeko protagonistarekin –Rayo McQueenekin– maitemintzen da. Sallyk bere abokatu lana uzten du, eta langile klaseko herri batera joaten dira. Txostenak jaso duenez, filmean irudikatzen da errazagoa dela herriko bizitza soldata handi bat jasotzen duenarena baino; errealitatean, ordea, landa guneko egoera ez da hain idilikoa.
Aberastasunaren idealizazioa
Frozen pelikulako protagonista klaseko altuko emakumea da, eta aberastasunez inguratuta bizi da. Aberastasunez betetako bizitza horien idealizazioa egiten da pelikula honetan, eta herrialde horietako benetako errealitatearen oso irudi ezberdina transmititzen dute. Donald ahatearen filmeko Gilito osabak ere orduan eta aberastasun handiagoa lortzea du helburu.
Jose Manuel Gorospe Meagas aktore eta kultur ekoizle donostiarra zendu da, 81 urterekin, Madrilen. Bizitza osoa antzerkiarekin eta ikus-entzunezkoen munduarekin era batera edo bestera lotuta pasatu zuen Gorospek, eta, besteak beste, Euskadiko Filmategiaren sortzaileetako bat... [+]
IB3 telebista publikoaren neurria "katalanaren aurkako erasotzat" jo dute katalanaren normalizazioaren aldeko zenbait eragilek, eta "berehalako zuzenketa" eskatu dute. Zuzendaritza aldaketa izan da berriki kate publikoan, PP eta VOXen botoei... [+]
Chantal Akerman zinegile eta lankidea hil eta hamar urtera, haren ondarea zabaltzen buru-belarri jarraitzen du Claire Atherton muntatzaileak. Gaurkoan, ordea, Athertoni bere ibilbideaz galdetu nahi izan diot bereziki. Gasteizen, Artium museoko areto batean hartu gaitu,... [+]
30 urte baino gehiago daramatza Zero Chou zinemagile taiwandarrak istorioak kameraren atzetik kontatzen, bai zinemarako, bai telebistarako. Aurten, Zinegoak jaialdiaren 22. edizioko ohorezko saria jaso du.
Bilboko LGTBIQ+ zinema eta arte eszenikoen Zinegoak jaialdiak 2025eko edizioko sariak iragarri ditu. Between Goodbyes eta Alma del desierto dokumentalak izan dira palmaresaren irabazle nagusiak.
Zinema eta arte eszenikoen LGTBIQ+ jaialdia Bilbon ospatuko dute ekainaren 23tik 30era,50 jarduera baino gehiagorekin.
'Ehun metro', Zergatik panpox', 'Hamaseigarrenean aidanez' eta 'Oraingoz izen gabe' dira zaharberritzen ari diren lanak. Zinemaldiko Klasikoak sailean ikusi ahalko dira.
Iratxe Sorzabalek sufritutako torturen gaineko testigantzak jasotzen ditu dokumentalak. Maiatzaren 20an emango dute dokumentala, 23:40an. Iaztik dago Primeran plataforman ikusgai, baina lehen aldiz emango dute telebistan.
2024ko urtarrilaren eta uztailaren artean Gazan filmaturiko 22 film laburrez osatua da From Ground Zero filma. Rashid Masharawi palestinar zinegilea dugu egitasmoaren oinarrian, eta 2023ko urriaren 7az geroztik Gazari buruz entzuten diren zenbakiei aurpegiak jartzeko asmoz lotu... [+]
Asteazkenetik aitzina Ipar Euskal Herrian, eta ostiraletik Hego Euskal Herrian; film oso gutxi estreinatzen dira horrela zinema aretoetan. Halaxe egingo du asteon Faisaien Irla-k. Fikzioa baitira mugak, horrela dio Asier Urbieta (Errenteria, 1979) zuzendariak: ez dira... [+]
Helena Taberna zinegileak jasoko du aurten Donostiako Giza Eskubideen Zinemaldiaren Saria. Sariaren entrega ostiralean, apirilak 11, 20:00etan Viktoria Eugenia Antzokian ospatuko den bukaera emanaldian izango da.
Ezagutzen duzue Kneecap filma? Oscar sarietarako hautatu zuten. Belfasteko hirukote baten istorioa da. Kneecap Hip Hop talde ezaguna da gaur egun, eta hizkuntzaren aldeko jarrera (gaelikoa) argia dute, IRAren osteko belaunaldiaren gorabeherak kontatzen ditu filmak; drogak eta... [+]
No other land dokumentalaren zuzendari Hamdan Ballal kolono sionistek jipoitu zuten astelehenean bere herrian, beste hainbat palestinarrekin batera, eta Israelgo militarrek eraman zuten atxilo ondoren. Astarte goizean askatu dute.
Donostiako Tabakaleran, beste urte batez, hitza eta irudia elkar nahasi eta lotu dituzte Zinea eta literatura jardunaldietan. Aurten, Chantal Akerman zinegile belgikarraren obra izan dute aztergai; haren film bana hautatu eta aztertu dute Itxaro Bordak, Karmele Jaiok eta Danele... [+]