Automatically translated from Basque, translation may contain errors. More information here. Elhuyarren itzultzaile automatikoaren logoa

Euskal Curriculuma ikastetxeetan da

  • 2013-2014 ikasturtearen hasiera bereziago ari da izaten Tolosako Laskorain ikastolan. Eta ez bakarrik aurten eurek antolatutako Kilometroak jaia ate joka delako, baita Euskal Curriculuma oinarri duen EKI proiektuko ikasmaterialarekin lanean hasi direlako ere.

Euskal Curriculumaren arabera, eskolatik ateratzerako ikasleek pentsatzen eta ikasten, komunikatzen, elkarrekin bizitzen, norbera izaten, egiten eta ekiten jakin beharko dute.
Euskal Curriculumaren arabera, eskolatik ateratzerako ikasleek pentsatzen eta ikasten, komunikatzen, elkarrekin bizitzen, norbera izaten, egiten eta ekiten jakin beharko dute.Laskorain ikastola

Oraingoz Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako lehen mailan bakarrik hasi dira ikasmaterial horrekin lanean, baina aurreikuspenen arabera, datozen urteetan gainerako mailetan txertatuko dute, urtero maila berri batean.

Izenetik hasita, orain artekoarekiko zenbait berrikuntza dakartza materialak. EKI akronimoa da eta urteetan garatutako Euskal Curriculum proiektuaren izaera islatzen du: “E”-k Euskal Curriculumaren garapenerako ikasmateriala dela adierazten du, “K”-k konpetentzietan oinarrituta dagoela, eta “I”-k pedagogia integratzailea lantzen duela.

Zer dakar Euskal Curriculumak?

Asko entzun da azken urteotan Euskal Curriculumaz: hezkuntzan Euskal Herriaren izaera aintzat hartzeko modua dela, euskara babesten duela, zenbait erakundek behar baino jaramon gutxiago egin diotela… Jone Urteaga Laskorain ikastolako zuzendariak argi du zer esan nahi duen Euskal Curriculumak: “Gure curriculumean urteetan izandako hutsune handi bat betetzen du. Batetik, Euskal Herrian bizi gara eta bazegokigun curriculum propioa izatea, eta bestetik, pedagogia mailan ikastolen inguruan emandako hainbat aurrerapen jasotzen ditu curriculum honek”. Gainera, Euskal Curriculumak hasieratik izandako onespena ekarri du gogora, sustatzaile eta babesleak azpimarratuz: “Ikastolen Elkarteak lanketa handia egin zuen, Kristau Eskolaren eta Sortzen Ikasbatuazen onarpena izan zuen eta azkenean Eusko Jaurlaritzak plazaratu zuen”.

Zehaztapenetan sartuta, Europako hezkuntza erreformak eskatzen duenari jarraitu eta bizitzan norbanako gisa garatzeko konpetentzietan oinarritzen da. Gaitasun komunak, arlo guztietan landu beharrekoak, eta gaitasun espezifikoak bereizten ditu. “Ikasle batek DBHko 4. maila bukatzean bizitzan beharko dituen oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren finkatzen du, nora jo eta nora heldu behar dugun”, azaldu du Urteagak. “Irteera profila da markatzen duena”, gaineratu du Kepa Goikoetxea ikastolako Bigarren Hezkuntzako ikasketa buruak. “Ikastetxetik irteterako landuta eta bereganatuta izan beharreko konpetentziak zehazten ditu, eta horrek beherakako sekuentzializazio bat dakar, adin bakoitzean zertan egon behar duten ikasleak trebatuta adierazten duena”.

Euskal Curriculumaren arabera, eskolatik ateratzerako ikasleek pentsatzen eta ikasten, komunikatzen, elkarrekin bizitzen, norbera izaten, eta egiten eta ekiten jakin beharko dute. “Eskolan dauden bitartean ematen dizkiegun ezagutzak, gero egoera errealak planteatzean, zertarako eta nola erabili ditzaketen jakiteko trebatuko ditugu”, dio Goikoetxeak. Horren adibide, EKI ikasmaterialean aurki dezakegun ariketa hauxe: “Naturako irakasgaian unibertsoari buruzko testu bat idatzi behar izan duzu. Lehen bertsio horri ‘Unibertsoa’ izena jarri diozu. Demagun lehen zuzenketa egin eta aldaketak egin dituzula testuan. Bi testuak gorde nahi dituzu, zein izen jarriko zenioke bigarren testuari?” edo “Orain demagun ikaskide bati bidali diozula hasierako testua eta bere iradokizunekin birbidaltzen dizula. Zein izen jarriko zenioke dokumentu berriari?”. DBHko lehen mailaren amaieran gisa horretako galderei erantzuten jakin beharko lukete ikasleek.

Metodologia aldaketa

Ikasleek ez dute aldaketa handirik nabarituko irakasgaietan, izan ere, Euskara eta Literatura, Lengua Castellana y Literatura, English, Matematika, Gizarte Zientziak eta Naturaren Zientziak liburukiak prestatu ditu Ikaselkar EKI proiektuko materialaren argitaratzaileak. Horiek lantzeko moduan, aldiz, izango da berrikuntzarik: batetik, ikasleek unitate didaktikoaz gain, jarduera fitxak, hauek gordetzeko portafolioa eta lan-koadernoa izango ditu, eta bestetik, uneoro osagarri eta lagungarri, proiektuaren webgunean (www.ekigunea.com) zintzilikatutako materiala: matematikaren historia laburbiltzen duen animaziozko bideoa, abestien ikus-entzunezkoak, ariketa gehigarriak...

“Orain arteko metodologiarekin unitate bakoitzaren amaieran proiektu bat zegoen eta EKIrekin proiektuak baino, egoerak aurkezten zaizkie ikasleei. Egoera horien aurrean jakintza ezberdinak mobilizatzeko eta aplikatzeko gai izan behar dute”, azaldu du Goikoetxeak. Hona horietako egoera bat, Euskara eta Literaturako lehen unitatean ikasleek ahozko nahiz idatzizko interakzioa lantzeko aurkeztua: “Joan zen asteburuan ikastolako mendi taldearekin herriko tontor garaiena igotzera joan zinen. Zurekin eraman zenuen etxeko txakurra: Xei. Galdu egin zen eta faltan botatzen duzue. Xei bilatzeko: haren deskribapen zehatzena osatuz kartelak egingo dituzue, galdutako eremuaren deskribapena egingo duzue basozainak bilaketa antolatzeko eta kartelen deialdiari erantzunez telefonoz deituko dizutenak serio eta benetan ari direla ziurtatzeko galderak prestatuko dituzue”.

EKI ikasmaterialean garrantzi handia dute informazioaren eta komunikazioaren teknologiek (IKT). Laskorain ikastolako bi irakaslek aurreko ikasturtean landu zuten EKI proiektuko unitate bat lehen aldiz eta orduan baieztatu zuten beharrezkoak zitzaizkiela IKTak: ordenagailua, proiektore eta pantaila bat eta bafle bat. Izan ere, euren material asko (adibideak, testuak, irudiak, webguneetarako loturak…) ikus-entzunezkoak dira. “Aurrean ditugun ikasle horiek gu baino askoz ikus-entzule arituagoak dira, beraz, gure erronketako bat da eurek egin behar duten lana erakargarri bihurtzea”, dio Goikoetxeak.

Batzuetan hor datza zailtasuna, zenbait irakaslek ez baitzuten IKTen ikaspenik jaso euren formakuntzan. Horregatik, Ikastolen Konfederazioak heziketa saioak eskaintzen dizkie EKI proiektuko materiala erabiliko duten ikastoletako irakasleei. Unitate didaktikoak nola dauden antolatuta, nola garatu behar diren eta nola ebaluatu aztertzen ari dira. Azken hori ere kezka iturri da Goikoetxearentzat: “Ikasleak eduki berriak ikusi eta landu behar ditu baina gero hori egoera praktikoetan txertatzen ikasi beharko du. Hori nola egin, nola ebaluatu, aldaketa da guretzat”. Urteagak gaineratu digunez, orain arte ikaslearen garapena, eta ez bakarrik amaierako emaitza, aintzat hartu izan da ebaluazioan, baina orain, egoera baten irtenbidea aurkitu beharko dutenez, are garrantzitsuagoa bihurtzen da prozesua.

LOMCE legearen ezbaia

EKI ikasmateriala aurrerapauso bat da Euskal Curriculumaren aplikazioan, baina José Ignacio Wert Espainiako ministroak duela hilabete batzuk proposatutako LOMCE legeak izan dezake zeresanik gai honetan, hezkuntza zentralizatu eta ikastetxeen autonomia murriztuko bailuke. Tolosako ikastolako ordezkariei galdetuta, zehaztapenak falta dituztela aitortu dute: “Oraindik ez dakigu zein egutegi izango duen legeak ezarpenerako, ezarri behar bada noiz arte mantenduko den, Eusko Jaurlaritzak ze indar egingo duen horren aurka... Guztia ikusteke dago”.

Dena den, azkenean LOMCE legea indarrean sartzen bada, arazoa izan daitekeela badakite: “Lege orokorrak curriculum orokorrean zer txertatzen duen eta kanpo ebaluazioek zer eta nola neurtuko duten, hor egongo da gakoa. Kanpo ebaluazioan sartzen dena curriculumean derrigortzen bada eta gurearekin bat ez badator, hor izango dugu arazoa”. Izan ere, ikastetxeek tituluak emateko eskubidea galdu eta ikasleak kanpoko froga baten menpe geratuko liratekeela azaldu du Goikoetxeak. Hala ere, Urteagak adierazi duenez, ez dute etsitzeko asmorik: “Eusko Jaurlaritzari curriculuma finkatzeko ahalmena murrizten bazaio eta kanpoko ebaluazioa ezartzen badigute titulua lortzeko, jakin beharko dugu gureari uko egin gabe ikasleak horretarako prestatzen. Ohituta gaude”.


You are interested in the channel: Ikastolak
French Education Minister Urged by Northern Basque Country Parliamentarians to Empower Seaska’s Resources
On 21 May, a letter was sent to the French Minister of Education, Elisabeth Borne, by the six parliamentarians of the Northern Basque Country. In view of the number of students there, the letter deplores the fact that the positions planned for the schools are "far too few".

Seaska denounces that the resources offered by Paris for the next course are not enough
At the opening ceremony of the Popular Step Festival, Erik Etxarte, a member of the Seaska board, denounced that Paris had not yet proposed additional teaching positions for the next academic year. The response of the French Ministry of Education came over the weekend and was... [+]

Why is it important to get teachers out of the closet?
This question has been answered by several non-heterosexual teachers, who have left many keys for reflection. Because it is beautiful that children and young people who are discovering the world and building their (sexual) identity have multiple references and that everyone in... [+]

'From head to heart, on foot', Nafarroa Oinez 2025 song and video
The Paz de Ziganda school in Villava is organising this year’s Navarre Walk party. The song and video for that day were released today. It has been completed with the lyrics of the bertsolari Estitxu Arozen and the music created by Igor Martínez.

2025-05-12 | ARGIA
Seaska calls for mobilisation by May 23 to demand “resources and respect” from the authorities
The French Ministry of Education has not yet clarified to Seaska the number of classrooms and teachers it will have the following year. Parents and guardians have been called to fill the streets of Bayonne. On Sunday, thousands of people approached Paso Popular for another year... [+]

Public education teachers reach agreement with the government
At the end of the tense academic year, all trade unions except ELA have signed an agreement with the Basque Government during the last negotiation marathon, which began on Thursday and continued on Friday. The strikes next week have been cancelled. What they have agreed and what... [+]

94% of Early Childhood Education teachers are women
The younger the student is, the more feminized the work of a teacher becomes: In Early Childhood Education, more than 9 out of 10 teachers are women in the world, 67% in Primary Education and 54% in ESO. “It’s curious that other care-based jobs (nurses, nursing assistants,... [+]

2025-04-02 | Mara Altuna Díaz
The fire of the Arbero Ikastola arouses solidarity in Ibarra
The Arbero school in Navarre burned down last October. Although they have not received support from the administration, the citizens have responded immediately. On Monday they received solidarity and warmth. The key is the network built by solidarity.

2025-03-28 | ARGIA
200.000 euro lortzeko kanpaina abiatu du Integrazio Batzordeak

Seaska Sarean inklusio egoeran dauden 165 ikasleei laguntza bermatzeko hasi dute kanpaina, antolaketa propioa eratuta. Frantziako Hezkuntza Ministerioaren jarrera salatu dute kanpaina aurkezteko prentsaurrekoan, behar bereziak dituzten haurren inklusiorako baliabide... [+]


Oier Sanjurjo
“D eredua bultzatzen eta ikastolen nortasuna zabaltzen ahaleginduko naiz”

Nafarroako Ikastolen Elkarteak lehendakari berria du. Oier Sanjurjok hartu dio lekukoa Elena Zabaleta Andresenari.  Beste zazpi kide izanen ditu alboan Sanjurjok.


Oier Sanjurjo, Nafarroako Ikastolen Federazioko presidente

Oier Sanjurjo Maté hautatu dute Nafarroako Ikastolen Elkarteko lehendakari. Atzo egindako asanbladan erabaki zuten izendapena. "Mugarri garrantzitsua da euskarazko hezkuntzaren etorkizunerako foru erkidegoan", adierazi du Ikastolen Federazioak ohar batean.


Euskararen gurditik denok tira egin behar dugu, baita hezkuntzan ere

Ez dira gutxi azken boladan euskara bere onenean ez dagoela eta bere transmisioa bermatuta ez dagoela ohartarazten ari diren ahotsak. Bestetik, inork ez du ukatzen hezkuntzak ezinbesteko betebeharra duenik euskara eta euskal kulturaren biziraupenerako. Erronka estrategikoa... [+]


Ongi etorri, Judimendi eskola

Zinez txalogarria, eskolako irakasle talde jakin baten borondatez, eta zenbait gurasoren inplikazioz, A ereduko ikastetxe estigmatizatu bat D ereduko eskola bilakatzeko abian jarri duten prozesua Gasteizko Judimendi auzoan. Honela, posible egiten ari dira Araba, Bizkaia eta... [+]


Duplak egin du aurtengo Herri Urratseko abestia

Elgarrekin izena du Duplak egin duen aurtengo abestiak eta Senpereko lakuan grabatu zuten bideoklipa. Dantzari, guraso zein umeen artean azaldu ziren Pantxoa eta Peio ere. Bideoklipa laugarrengo saiakeran egin zen. 


Eguneraketa berriak daude