Bide Berri Billa


1971ko abenduaren 05an
Apaiz batzuei elkarrizketa
Seminarioa.
Bide Berri Billa
Seminarioko Eguna dela eta urreratu gera Eliz-barrutiko apaizgaien mintegira. Ezi-leku auetan, Elizaren beste erakundetan gertatu ohi dan bezela, garrantzizko aldaketa ugari izan dugu. Munduan gertatutako pentsa-molde eta jokabideak, aurrarapen eta biziera berriak sakonki ukitu dituzte seminarioak, batez ere azken urte auetan.
Apaizgaien ezikeran zerikusia duten apaiz batzuekin elkarrizketa moduzko bat izan degu. Ziur gaude orrelako solasaldi bat bakararekin Seminarioko gaurko alderdi asko ukitu gabe geldituko dala edo eta behar ainbat argitu gabe. Ala ere bijoaz lerro auek gure apaizgaiek bizi duten kezka sakonaren ezaugarri apal bat bezela: Seminarioa bide berri billa.
–Zenbat irakasle eta zenbat ikasle zarate?
Seminarioan talde bat baiño gehiago bizi gera. Alde batetik, Larramendi izeneko Kolejio-Seminario Txikia. Emen, Bachillerko lehenengo bost urteak egiten, 200 mutil inguru dira Gero, 6garren Bachillerkoak eta COU izenekoak, Donostiako Institutora klasetara joaten dirala- oiek 60 dira gutxi gora bebera. Azkenik, Seminario Aundikoak: aurten 44 danetara. Seminario Aundiari buruz, esan diezagun, aurten 14 sartu dirala. Ogeiren, bat seminarista ditezke, kanpoan, Unibersidadeetan, lanean eta abar dabiltzanak.
Apaiz irakasleek, berriz, eta apaiz buru diranak, 30en bat izango dira iru talde edo mailla auetan. Kolejioan, irakasle sekular batzuk ere badira.
–Irakasle askotxo ez al da ain ikasle gutxirentzat?
-Ez ahaztu, Seminarioko apaiz-irakasleak eta apaiz-buru diranek, Eliz Barrutiko beste eginbehar askori erantzun eta serbitzen diotela. Seminarioko apaizok or ibiltzen gera Gipuzkoan zehar, apaiz, lekaime, eta beste kristauen serbitzuari: itzaldiak, ikastaldi, ikasketak, gogo-jardunak, erretiroak, eta abar ematen. Batzuk, Eliz-Barrutiko erakundeetan, oso sarturik deude, ardurardun izanaz.
Lan au ere, gure eginbearretako bat dala, uste dugu.
Urte auetan, berritze aundiak egiten ariko zerate noski. Zer aldaketa izan dira aundienak?
–Aldaketa bat, esan degu: lehengo Seminario Txikia, Kolejio-Seminario Txiki, bihurtu izatea. Eta eboluzio onetan, aldaketa aundia egin dala agirian dago, lehenagoko Seminario Txikiak zituan jo-muga eta erakundeak ikusita. Bestalde, orain gure gazte denek Bachiller Tituloa irixten dute, eta gehientxoenek, PREU; eguneon, COU – ere bai. Gehientxoenek diogu; izan ere, batzuek, Bachiller egin eta gero, beste biderik artzen dute: Majisterioa profecional ikasketak, eta abar. Asko dira, PREU egin ondoren, Unibersidadeetara joaten diranak ere.
Profesio baten egarria, gure apaizgaien artean. Ortik dator askotan apaiz-ikasketak atzeratzea esperientziak egitea . Bide batez gaurko Seminarioen jokabidiea eta erantzunkizuna, begirapen berri batez ikusi beharra izatea ere ortik eldu da
Arrazoi aunegatik, besteak beste, asko ustu dira Seminario Aundiak: adineko apaizgaiak asko gutxitu zaizkigu. Emen, gura Seminarioan, azkeneko bost urte hauetan, laurden batera jeitxi dira ikasleak.
Beste aldeketa asko ere bizi du gure Seminarioak: ikasketari buruz espiritual-bizitza eta etxe-barruko bizitzari buruz. Baita ere, apaiz irudia berari buruzkoak: bokazio-zalantzak, apaizgaien mintegiak artu beharko dituan bide berriak...
–Beraz, eten, moztu, egin dezue lehengo Seminarioaz?
–Ez degu uste. Behin ere ez degu guk ori nagi izandu; eta mozketa ori, ez da gertatu gure Seminarioan.
Atzokoa, gaurkotzen saiatu gera; eta uste degunez, gaurkotu degu alderdi batzuetan. Moztu, ez. Behar danez gorde, ta berritu komeni dana, atzokoan bakarrik gelditu gabe.
Beti ondo jokatu ote degu? Nor ez da errudon! Guk leial jokatu nahi degu eta jokatu nahi izan degu: atzokooz eta gaurkoaz; gaurko Elizaz eta gaurko gizonez. Gure aukeramenak mugadunak dirala konturaturik, jakiña.
Moztu, ez. Jarraipen batean bizi gera lehengoaz. Zuzen jokatu nahi degu. Lehengotik, utzi behar ez dana, utzi gabe; bidezko eraberritzeak dakarrena, ura artuz
–Nola Justifikatzen dezue Seminarioko lana?
–Alde batetik, esan bezela, mozketarik gabe. Seminarioko gaurko unea, Ebanjelioko ikusmira batean bizi nahi degu: sinismen-argitan, esperantza-jokabidean, Elizaren nahiari begiratuaz eta garaiko ezaugarriak jaso eta zuzenduaz. Ihesari eman gabe utzikeriarik gabe.
Errexago izango litzake berritu beharraren arrixkurik gabe bizitzea; edo eta Seminarioa bera ixtea ere, batzuek iñoiz esan izandu duten bezela.
Gure Seminarioa bizi da. Eta bizi da, tradizio-lokera erabat moztu gabe, gaurkoari leialtasunean, eta aurrara begiratuaz. Ontan dago gure bizitza eta ekintzaren zentzua.
Billaketa onetan, apaizgintzarentzat bide berriak urratu-nahi onetan, arkitu behar diegu gaurko apaizgaien bizitzaren zentzua ere. Bestela, Seminarioan ez lirake egongo.
–Seminarioak dituen prolemarik aundienak?
–Ez da errexa itzetik ortzera galdera oni erantzun zehatz bat ematea. Ala eta guztiz ere, nahiko argi dago sinismen arazoa eta gazteriaren kristau-eziketa dirala ditugun arazorik aundienetekoak. Apaiz-geien maillan eta auen bereizkuntzekin; baiña gure buru-austeek zain auek dituzte: gaurko gazteria eta gazteriaren pastoral bati eragitea. Ona emen gure eta Eleizbarrutiaren eginkizun nagusienetako bat.
Baiña Seminarioko arazoak, ez dira gureak bakarrik. Sakonago begiratzen ba-diogu gaurko munduaren eta Elizaren arazoak dirala esan behar.
Gaurko munduaren aurrean eta gaurko gizonen aurrean, kristautasunak duen zentzua. Eta apaizgintzaren zentzua; eta apaiz-izate bakoitzaren zentzua Seminarioak irakasle, liburutegi eta bestez dituen arazoak ere, gogotik kezkatzen gaituzte.
–Seminariotik irtetzean, zar planteamentu berri egiten dituzte, pastoral aldetik, apaiz berriek?
-Planteamentu berriak, egia da, egiten dituzte. Baiña radikaltasunik gabe. Lehengo egituren beharra ikusten dute, baiña egitura berrien beharra ere bai. Erriarekin gehiago egon nahi izatea, giza-arteko izatea, apaiz berriak elkarrekin inguruan izatea, ofizial kutsu gutxiago nahi izatea orra or apaiz gazteek azaltzen dituzten kezka bizi bakuk.
–Nola ikusten dezue biharko Seminarioa?
–Iñola ere ez apaizgai guztientzako etxe bakar bat bezela, bizimodu eta languntza bakar bat bezela. Bizimodua, formazioa eta egiturak, desberdintasun aundiago batean izan behar dutela argi dago bide auek urratzea minbera eta gogorra bada ere,

Seminarioari buruz susmo degun arazoa aundiegia da lurralde batek belaunaldi batek edo giro batek erabakitzeko. Urte asko eta giza-esperientzi askoren fruitu izan diteke biharko Seminarioaren aurpegia. Gaur, ordea, bide berri billa iblili, or dago gure egoeraren eta geroaren kakoa.
ERRIALDE
1

GaiezGizarteaErlijioaEliza katolApaizak
EgileezHERRIALDE1Gizartea

Azkenak
Koopfabrika
Kooperatiba eraldatzaileen harrobia

Olatukoopek beste hainbat eragilerekin batera garatu duen proiektu nagusienetako bat KoopFabrika da, ekintzailetza soziala bultzatzeko helburuz 2017an sorturiko programa, eta gaur egun oraindik martxan dagoena.

Hasiera batean, lehenengo ideia izan zen ekonomia... [+]


2024-05-12 | Nerea Menor
Ghayath Almadhoun
"Alemania nagusitasun zuriaren piramidearen gailurrean dago, eta lehen holokaustoa ukatu zutenek orain Nakba ukatzen dute"

Ghayath Almadhoun-ekin hitz egin dugu Alemaniako zentsura sistemikoaz eta horren ondorioez. Siriako Damaskon 1979an jaiotako poeta palestinarra, Suediara joan zen bizitzera eta egun Berlinen bizi da. Bere poesiak, ia 30 hizkuntzatan itzulia, maitasuna, tokialdatzea eta nortasuna... [+]


2024-05-12 | Estitxu Eizagirre
Amillubiren festa maiatzaren 11n
Lurra taupaka hasiko da

Urola ibaiaren meandroan, Zestoako Iraeta auzoan daude Amilibia baserria eta bere lur emankorrak: 5 hektarea baso eta 4 hektarea laborantza lur. Laborantza ekologikoa sustatzen duen Biolur elkarteak baserria eta lurra kolektibizatu nahi ditu Amillubi proiektuaren bidez... [+]


Pastoral bat Iruñearendako

Herri-antzerki forma bat da pastorala. Sujet edo protagonista bat (hildakoa) hautatu eta bere bizia bertsotan ematen duena. Kantua ere presente dago emanaldian. Taula zuzendaria, taula gainean arituko diren arizaleak eta musikariak aritzen dira pastorala ematen den egunean... [+]


'Ekonomia eraldatzailea(k)' liburua
Ekonomiaren adjektibo guztiak

10. urteurrena kari, Olatukoopek bi liburuxka atondu ditu eta labean ditu jadanik, ekonomia eraldatzailearen eta kooperatibagintzaren ingurukoak biak ala biak. Alde batetik, herri-kooperatiben inguruko eskuorri edo gida bat kaleratuko dute, herri kooperatiba bat zer den... [+]


Eguneraketa berriak daude