Bide Berri Billa


1971ko abenduaren 05ean
Kazetaritza independenteak herritarren babesa du arnas
Apaiz batzuei elkarrizketa
Seminarioa.
Bide Berri Billa
Seminarioko Eguna dela eta urreratu gera Eliz-barrutiko apaizgaien mintegira. Ezi-leku auetan, Elizaren beste erakundetan gertatu ohi dan bezela, garrantzizko aldaketa ugari izan dugu. Munduan gertatutako pentsa-molde eta jokabideak, aurrarapen eta biziera berriak sakonki ukitu dituzte seminarioak, batez ere azken urte auetan.
Apaizgaien ezikeran zerikusia duten apaiz batzuekin elkarrizketa moduzko bat izan degu. Ziur gaude orrelako solasaldi bat bakararekin Seminarioko gaurko alderdi asko ukitu gabe geldituko dala edo eta behar ainbat argitu gabe. Ala ere bijoaz lerro auek gure apaizgaiek bizi duten kezka sakonaren ezaugarri apal bat bezela: Seminarioa bide berri billa.
–Zenbat irakasle eta zenbat ikasle zarate?
Seminarioan talde bat baiño gehiago bizi gera. Alde batetik, Larramendi izeneko Kolejio-Seminario Txikia. Emen, Bachillerko lehenengo bost urteak egiten, 200 mutil inguru dira Gero, 6garren Bachillerkoak eta COU izenekoak, Donostiako Institutora klasetara joaten dirala- oiek 60 dira gutxi gora bebera. Azkenik, Seminario Aundikoak: aurten 44 danetara. Seminario Aundiari buruz, esan diezagun, aurten 14 sartu dirala. Ogeiren, bat seminarista ditezke, kanpoan, Unibersidadeetan, lanean eta abar dabiltzanak.
Apaiz irakasleek, berriz, eta apaiz buru diranak, 30en bat izango dira iru talde edo mailla auetan. Kolejioan, irakasle sekular batzuk ere badira.
–Irakasle askotxo ez al da ain ikasle gutxirentzat?
-Ez ahaztu, Seminarioko apaiz-irakasleak eta apaiz-buru diranek, Eliz Barrutiko beste eginbehar askori erantzun eta serbitzen diotela. Seminarioko apaizok or ibiltzen gera Gipuzkoan zehar, apaiz, lekaime, eta beste kristauen serbitzuari: itzaldiak, ikastaldi, ikasketak, gogo-jardunak, erretiroak, eta abar ematen. Batzuk, Eliz-Barrutiko erakundeetan, oso sarturik deude, ardurardun izanaz.
Lan au ere, gure eginbearretako bat dala, uste dugu.
Urte auetan, berritze aundiak egiten ariko zerate noski. Zer aldaketa izan dira aundienak?
–Aldaketa bat, esan degu: lehengo Seminario Txikia, Kolejio-Seminario Txiki, bihurtu izatea. Eta eboluzio onetan, aldaketa aundia egin dala agirian dago, lehenagoko Seminario Txikiak zituan jo-muga eta erakundeak ikusita. Bestalde, orain gure gazte denek Bachiller Tituloa irixten dute, eta gehientxoenek, PREU; eguneon, COU – ere bai. Gehientxoenek diogu; izan ere, batzuek, Bachiller egin eta gero, beste biderik artzen dute: Majisterioa profecional ikasketak, eta abar. Asko dira, PREU egin ondoren, Unibersidadeetara joaten diranak ere.
Profesio baten egarria, gure apaizgaien artean. Ortik dator askotan apaiz-ikasketak atzeratzea esperientziak egitea . Bide batez gaurko Seminarioen jokabidiea eta erantzunkizuna, begirapen berri batez ikusi beharra izatea ere ortik eldu da
Arrazoi aunegatik, besteak beste, asko ustu dira Seminario Aundiak: adineko apaizgaiak asko gutxitu zaizkigu. Emen, gura Seminarioan, azkeneko bost urte hauetan, laurden batera jeitxi dira ikasleak.
Beste aldeketa asko ere bizi du gure Seminarioak: ikasketari buruz espiritual-bizitza eta etxe-barruko bizitzari buruz. Baita ere, apaiz irudia berari buruzkoak: bokazio-zalantzak, apaizgaien mintegiak artu beharko dituan bide berriak...
–Beraz, eten, moztu, egin dezue lehengo Seminarioaz?
–Ez degu uste. Behin ere ez degu guk ori nagi izandu; eta mozketa ori, ez da gertatu gure Seminarioan.
Atzokoa, gaurkotzen saiatu gera; eta uste degunez, gaurkotu degu alderdi batzuetan. Moztu, ez. Behar danez gorde, ta berritu komeni dana, atzokoan bakarrik gelditu gabe.
Beti ondo jokatu ote degu? Nor ez da errudon! Guk leial jokatu nahi degu eta jokatu nahi izan degu: atzokooz eta gaurkoaz; gaurko Elizaz eta gaurko gizonez. Gure aukeramenak mugadunak dirala konturaturik, jakiña.
Moztu, ez. Jarraipen batean bizi gera lehengoaz. Zuzen jokatu nahi degu. Lehengotik, utzi behar ez dana, utzi gabe; bidezko eraberritzeak dakarrena, ura artuz
–Nola Justifikatzen dezue Seminarioko lana?
–Alde batetik, esan bezela, mozketarik gabe. Seminarioko gaurko unea, Ebanjelioko ikusmira batean bizi nahi degu: sinismen-argitan, esperantza-jokabidean, Elizaren nahiari begiratuaz eta garaiko ezaugarriak jaso eta zuzenduaz. Ihesari eman gabe utzikeriarik gabe.
Errexago izango litzake berritu beharraren arrixkurik gabe bizitzea; edo eta Seminarioa bera ixtea ere, batzuek iñoiz esan izandu duten bezela.
Gure Seminarioa bizi da. Eta bizi da, tradizio-lokera erabat moztu gabe, gaurkoari leialtasunean, eta aurrara begiratuaz. Ontan dago gure bizitza eta ekintzaren zentzua.
Billaketa onetan, apaizgintzarentzat bide berriak urratu-nahi onetan, arkitu behar diegu gaurko apaizgaien bizitzaren zentzua ere. Bestela, Seminarioan ez lirake egongo.
–Seminarioak dituen prolemarik aundienak?
–Ez da errexa itzetik ortzera galdera oni erantzun zehatz bat ematea. Ala eta guztiz ere, nahiko argi dago sinismen arazoa eta gazteriaren kristau-eziketa dirala ditugun arazorik aundienetekoak. Apaiz-geien maillan eta auen bereizkuntzekin; baiña gure buru-austeek zain auek dituzte: gaurko gazteria eta gazteriaren pastoral bati eragitea. Ona emen gure eta Eleizbarrutiaren eginkizun nagusienetako bat.
Baiña Seminarioko arazoak, ez dira gureak bakarrik. Sakonago begiratzen ba-diogu gaurko munduaren eta Elizaren arazoak dirala esan behar.
Gaurko munduaren aurrean eta gaurko gizonen aurrean, kristautasunak duen zentzua. Eta apaizgintzaren zentzua; eta apaiz-izate bakoitzaren zentzua Seminarioak irakasle, liburutegi eta bestez dituen arazoak ere, gogotik kezkatzen gaituzte.
–Seminariotik irtetzean, zar planteamentu berri egiten dituzte, pastoral aldetik, apaiz berriek?
-Planteamentu berriak, egia da, egiten dituzte. Baiña radikaltasunik gabe. Lehengo egituren beharra ikusten dute, baiña egitura berrien beharra ere bai. Erriarekin gehiago egon nahi izatea, giza-arteko izatea, apaiz berriak elkarrekin inguruan izatea, ofizial kutsu gutxiago nahi izatea orra or apaiz gazteek azaltzen dituzten kezka bizi bakuk.
–Nola ikusten dezue biharko Seminarioa?
–Iñola ere ez apaizgai guztientzako etxe bakar bat bezela, bizimodu eta languntza bakar bat bezela. Bizimodua, formazioa eta egiturak, desberdintasun aundiago batean izan behar dutela argi dago bide auek urratzea minbera eta gogorra bada ere,

Seminarioari buruz susmo degun arazoa aundiegia da lurralde batek belaunaldi batek edo giro batek erabakitzeko. Urte asko eta giza-esperientzi askoren fruitu izan diteke biharko Seminarioaren aurpegia. Gaur, ordea, bide berri billa iblili, or dago gure egoeraren eta geroaren kakoa.
ERRIALDE
1

GaiezGizarteaErlijioaEliza katolApaizak
EgileezHERRIALDE1Gizartea

Azkenak
Bikotekidea mugikorretik kontrolatzea gazteen artean ohikoa dela frogatu du EHUren ikerketa batek

Maitasun erromantikoari lotuta, nerabe askok normalizatuta eta barneratuta du bikotekideak mugikorraren eta sare sozialen bidez kontrolatu nahi izatea. “Inportantea da ziberbiolentzia gisa identifikatzea, eta ez maitasun seinale gisa”, gogorarazi dute ikertzaileek.


Sexu erasoei lotutako zenbait epaitan bost gizon zigortu dituzte azken egunetan

Sexu erasoei lotutako epai ugari eman dira azken egunetan, eta bost gizon zigortu dituzte. Tuteran izandako bortxaketa batengatik, bi gizoni 9,5 urteko kartzela zigorra ezarri diete. Gasteizen gizon bati bost urteko kartzela zigorra ezarri diote emakume bat bortxatzeagatik... [+]


Dagoeneko 400 gazatar hil dituzte Israelgo soldaduek, laguntza humanitarioa jasotzera bidean

3.000 zauritu ere utzi dituzte Israelgo armadaren erasoek. Maiatzaren bukaeran berrekin zioten laguntza humanitarioari, GHF fundazio estatubatuarraren eskutik; eta ordutik, bertaratutakoei tiro egin diete soldadu israeldarrek.


Oiher Urrutia. Marra gorriak argi
“Erabiltzen gaituzte herriok folklorismorako: landa, animaliak edo euskalkia bera”

Grabagailuari stop eman eta segituan galdetu dit Oiherrek: “Transkribatzean mantenduko duzu euskalkia?”. Baietz nik, batuaren mugek uzten didatenaren barruan baietz. “Arras inportantea da niretako”. Dutxa hartu eta Elizondora eginen du berriz, Aroztegiko... [+]


Amiantoaren biktimentzako konpentsazio-funtsa martxan jartzeko araudia onartu du Espainiako Gobernuak

Legea onartu eta ia hiru urte igaro direnean jarriko da martxan neurria. Espainiako Ministro Kontseiluak onartutako dekretuak dio biktima bakoitzak 32.000 eta 96.000 euro artean jasoko dituela kalte-ordain moduan.


Teknologia
“Bestea”

Bestea”-k gogaituta du gizateria, duena kenduko dio, duena eraldatuko du, kutsatuko du... “Bestea”-k definitzen gaitu... baina “bestea” denok izan gaitezke.

Egun, nor da “bestea”? Nork seinalatzen du izan behar ez dena?

Zapalduen... [+]


Itsas hondoen ustiapena: zientzialariak alarma jotzen, baina moratoriarik ez zerumugan

60 bat estatu eta gobernu buru elkartu dira Nizan (Frantziako Estatua) Ozeanoei buruzko Nazio Batuen Konferentziaren kari. Donald Trumpek itsas hondoen esplorazio eta erauzketa komertziala baimendu eta TMC enpresa kanadarrarekin tratua bideratu berri duen honetan –baita... [+]


Salbuespenak

Hainbeste jainko, arima, teontzi… beren izatea frogatu ezinik, eta jendeak ez ditu sinesten zientziak, kazetaritzak… ahal bezala, baina geure espezieaz harro egoteko moduan, frogatutakoak. Batzuek Lurra laua dela diote, eta debekatuta dagoela Antartikara... [+]


Zein ama ospatu?

Maiatza Birjina Mariaren hilabetea den bezala, amak ospatzeko aukera da Mendebaldeko jendartean. Kasualitatea? Ez dut uste. Frantses lurraldean, Vichyko gobernuak besta hori instituzionalizatu zuen. Helburua bertuteko eta sakrifizioak egiteko prest den pertsona hori handiestea,... [+]


Kantua gidari

Joan den maiatzaren 23an iragan da, Baigorriko elizan, aparteko kontzertu bat: 180 haurrek, 7 eta 15 urte artekoek, maila handiko kantu emanaldia eskaini diote eliza mukuru bete zuen jendeari. Haur horietarik batzuk Donazaharre eta Baigorri aldean kokatua den Iparralai musika... [+]


2025-06-18 | Jesús Rodríguez
PSOEren kea

Ekainaren 6an Presidente Autonomikoen Konferentzia egin zen Bartzelonan, Pedro Sánchez eta Felipe VI.a erregea –emeritu ustelaren oinordekoa, beti da ona gogoraraztea– buru zirela. Isabel Díaz Ayuso faxistak uko egin zion Salvador Illaren eta Imanol... [+]


Sodomia zigortua

Ascension uhartea, 1725eko maiatzaren 5a. “Holandar ontziteriako komandantearen eta kapitainen aginduz, ni, Leendert Hasenbosch, uharte bakartu honetan lehorreratu naute, nire zorigaitzerako”.  

Herbeheretar marinela, 1695ean Hagan jaioa, Ekialdeko... [+]


Eguneraketa berriak daude