Europa barruan hegaldiak hartzea trenez bidaiatzea baino 26 aldiz merkeagoa izan daiteke, 31 herrialdetako 142 ibilbidetan oinarritutako Greenpeaceren ikerketa baten arabera. Hegaldien zerga pribilegioei egotzi die desparekotasuna, eta trenbidea merketzeko neurriak eskatu ditu.
Greenpeacek salatu duenez, Europa barruan hegan egitea trenez bidaiatzea baino 26 aldiz merkeagoa izan daiteke, nahiz eta hegazkina askoz kutsakorra izan. Greenpeacek ostegunean aurkeztu zuen ikerketan 31 herrialdetako 142 ibilbide aztertu ditu eta ondorioztatu du mugaz gaindiko 109 ibilbidetan %54 hegazkinez trenez baino merkeagoak direla. Erakunde ekologistak erregaien eta nazioarteko billeteen BEZa ordaintzetik salbuesten duen zerga sistema bati egotzi dio arrakala hori. Trenbideak berriz, BEZa, bideen erabilerarako bidesariak eta energia kostuak ordaintzen ditu.
Kasu larriena Bartzelona-Londres da: hegaldi batek 14,99 euro balio du, trenez bidaia bera 389 euro inguru. Espainiako Estatuan, Frantziako Estatuan eta Erresuma Batuan, kasu, tren bidaiak hegaldiak baino garestiagoak dira aztertutako mugak gurutzatzen dituzten ibilbideen %95ean. Greenpeacek azpimarratu du desberdintasun hori ez dela aire garraioaren eraginkortasun handiagoaren ondorio, "pribilegio fiskalena" baizik, merkatua desitxuratzen dute, eta bidaiariak hegaldiak hartzera bultzatzen dituzte.
Hegaldien "pribilegio fiskalak" direla eta, sistema "hautsita" dagoela dio Greenpeacek
Prezioaz gain txostenak kostu klimatikoa ere ekarri du gogora: hegaldiek bidaiari / kilometro bakoitzeko bost aldiz isurpen gehiago dituzte, batez beste, trenek baino. %100ean elektrizitate berriztagarriekin elikatutako trenbideekin alderatuz gero, hegazkinen inpaktua 80 aldiz handiagoa izan daiteke. 2023tik hobekuntza txikiak egin diren arren, trenbide lotura gehiago, eta Londresko eta Dublingo bezalako hub (ibilbide sare baten erdigune gisa funtzionatzen duen aireportua) handien bidez hegaldi merke gutxiago egonda ere, Greenpeacek dio sistema "hautsita" dagoela.
Greenpeacek trena merketzeko eta hegaldien "prezio baxuen ilusioa amaitzeko" eskatu die Europar Batasunari eta estatuetako gobernuei: hegazkinentzako diru-laguntzak ezabatzea, tren tiketen erosketa erraztea, azpiegitura publikoan inbertitzea eta "billete klimatiko" merkeak sortzea.
URA agentziak obrak “berehala” geldiarazi ditu, eta txostena ireki dio Red Electricari. Ez da lehen aldia bentonita isuriak atzematen dituztena. Obrek Gatika eta Europa konektatzea dute helburu.
Public Eye eta Unearthed Gobernuz Kanpoko Erakundeek eman dute gehiegikeria horren berri irailaren 23an plazaraturiko txostenean. Inportatzaileen zerrendan 93 herrialde ageri dira, eta horietatik hiru laurdenak diru sarrera txikiak edo ertainak dituzten herrialdeak dira.
Valle de Odietako epaiketa epaiaren zain geratu da ostiral honetan Iruñeko Justizia Jauregian akusatuek deklaratu eta akusazioek eta defentsak haien ondorioak azaldu eta gero. Ez da aldaketarik egon alde bakoitzak egindako eskaeretan.
Astearte honetan egin da Valle de Odietako makroetxaldearen aurkako epaiketa Iruñeko Justizia Jauregian. Epaileak ebatzi behar du ea 2021ean haien lur sailetan egindako isuri baten ondorioz, lur eremu horiek larri kutsatu zituzten ala ez, eta nork eragin zuen. Aditu... [+]
Plastikoaren kutsadura saihesteko azken gailurra porrot izugarriarekin amaitu da Suitzako Geneva hirian, abuztuan. Hori zuten bilatzen petrolio-herrialdeek, plastikoa milioika tonatan sortzen jarraitzeko. Birziklapena da beraien tekno-soluzioa, baina gero eta garbiago dago... [+]
Irailaren 2an hasi da epaiketa Iruñeko Zigor Arloko 2. epaitegian, ustez 2021ean makroetxaldeak haren inguruko lurrak minden hondakinekin kutsatzeagatik. Sasoi hartan Valle de Odieta makroetxaldeko administrazio kontseiluan ari ziren bost pertsona epaituko dituzte. ARGIA... [+]
Ikerketa batek ondorioztatu du adituek uste baino AMOC korrontearen kolapsoa egoteko aukera handiagoak daudela. Korrontean aldaketa handiek eta azkenengo kolapso batek euri tropikaletan eraldaketa handiak eragingo lituzke, Europan negu oso hotzak eta uda lehorrak izango... [+]
Erabilera bakarreko plastikoen ekoizpenari eta erabilerari jarri nahi dizkiete mugak bereziki. Plastikoaren ekoizpena bikoiztu dute mende hasieratik, eta igoera horren arrazoia erabilera bakarreko plastikoak dira nagusiki.
The Lancet aldizkariak argitaratutako ikerketa batek eman du datua eta ohartarazi du plastikoaren ekoizpenak osasunean eragina duela bere ekoizpen prozesu osoan eta gazte zein helduei eragiten diela. Gehitu du 1950tik 200 aldiz biderkatu dela plastikoen ekoizpena.
220 milioi tona plastiko sortzen ditugu munduan eta %10a soilik birziklatu. Zifra hori, gainera, hamar urtez jarraian ez da aldatu. Iaz zabor plastiko horren herenak gaizki kudeatzeagatik gure inguruko bazter, erreka, itsaso eta atmosferan bukatu zuen. Greenpeacek salatu... [+]
220 milioi tona plastiko sortzen dira munduan eta %10a soilik birziklatzen da, zifra hori hamar urtez mantendu da bere horretan. Hainbat talde ekologistek salatu dute egoera uztailaren 3an, plastikozko poltsarik gabeko nazioarteko egunean.
EHUko ikerketa-talde batek dio Europako emisio-inpaktuaren %60 datorrela sektore energetikotik.
EHUko Ekopol ikerketa taldearen datuen arabera, Bizkaia da Euskal Herrian ingurumen inpaktu handiena eragiten duen lurraldea, guztizkoaren %52 izanda. Euskal Herrian ingurumen-inpaktu handiena duten 25 industria-instalazioen artean, Muskizeko Petronor petrolio-findegia da... [+]