Jai erlijiosoetatik bereizitako eskola-egutegi orekatuagoa ezarriko dute Asturiasen

  • Hiru garaik baldintzatzen dute eskola-egutegia Espainiako Estatuan, Hego Euskal Herrian barne: Gabonek, Aste Santuak eta udako oporrek. Horien arabera antolatzen dira ikasketak eta azterketak.


2015eko uztailaren 13an - 09:04
Bost ikastaldi eta ikastaldi bakoitzaren amaieran astebeteko oporrak egitea adostu dute.

Europako ereduetara hurbilduz, ikastaldiak hiru izan beharrean bost izatea adostu dute Asturiasen, eta ikastaldi bakoitzaren amaieran gutxienez astebeteko oporrak egitea. Hala, azaroan, martxoan, maiatzean eta udan oporrak izango dituzte eta ikasturtearen hasiera eta amaiera data orain arte bezala mantenduko dira.

Nola lortu duten udako opor kopurua txikitu gabe eta oporraldi berriak gehituz ikastorduak mantentzea? Jai egunak aprobetxatuz eta egutegia jai erlijiosoen arabera antolatzeari uko eginez.

Ipar Euskal Herrian, gogoratu dezagun, lau oporraldi dituzte: urrian, Gabonetan, otsailean eta udan.

“Hiruhilekoaren amaierara leher eginda iristen dira ikasleak”

Asturiasko proposamena irakasleek egin dute: “Ikasleak eta euren behar pedagogikoak protagonista bihurtzen dituen egutegia da. Ez dugu nahi jai erlijiosoek egutegia hipotekatzerik”.

Asturiasko guraso elkarteek begi onez ikusi dute ekimena: “Gaur egungo ereduan, hiruhileko batzuen amaierara leher eginda iristen dira ikasle, irakasle eta familia ugari. Denboraren, erritmoen eta egutegiaren arrazionalizazio eraginkorra eskatzen dugu. Garai batzuetan azterketa pila bat kontzentratzen dira eta bat-batean 15 egunez jai hartzen dute ikasleek”.

Irakasle, zuzendari, guraso eta administrazioak aho batez adostu dute proposamena. Beraz, 2016-2017 ikasturtean martxan jartzea erabaki dute, Lehenengo eta Bigarren Mailako Hezkuntzan.

Ikasturtea berrantolatzeko erabakiak, bide batez, betiko gai konplexuak jarriko ditu mahai gainean: zaintza (kasu honetan haurrena) eta familia-kontziliazioa.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
Nola landu desirak, aniztasun sexuala edota identitatea 12-18 urteko ikasleekin?

Gorputzak, identitateak, desirak, justizia soziala, ahalduntzea eta memoria: sei arlo horien bueltako unitate didaktikoak kaleratu dituzte, DBH eta Batxilergoko ikasleekin lantzeko. LGBT+ pertsonen testigantzak, diskriminazioa eta aldarrikapenak oinarri, “armairuan... [+]


2024-04-28 | Edu Zelaieta Anta
Duda-muda

Ramadana bukatzear zela sortu zen zalantza irakasleen artean: familia musulmana duten ikasle batzuek adierazia zuten, ramadanaren amaieraren ospakizuna zela eta, ez zirela egun horretan joanen gelara. Ekintza horren bidez –aipatu zuen irakasle batek– argi gelditzen... [+]


EHUk harremanak hautsiko ditu Palestinako sarraskia gaitzesten ez duten Israelgo unibertsitateekin

EHUko Gobernu Kontseiluak adierazpena onartu du, Palestinaren alde eta Gazako sarraskiaren aurrean. Hainbat konpromiso hartu ditu, besteak beste, boluntariotza programa bat martxan jartzea, errefuxiatuen arreta zabaltzea eta giza eskubideen inguruko gogoeta sustatzea. Harreman... [+]


Neskak eta ikasketa zientifikoak: 6 urteetatik unibertsitatera bitarteko harreman gatazkatsua

Neskek gaitasun matematiko eta zientifikoekiko txikitatik duten pertzepzio, autopertzepzio eta bizipenen eraginez, zientzia arloko ikasketei muzin egin eta bestelako karrerak aukeratzen dituzte. Hala dio ikerketa berri batek.


Eguneraketa berriak daude