Nafarroak 2023an Madrildik jasoko dituen 103 milioi eurotik 71 AHTra doaz

  • Espainiako gobernuak 2023rako aste honetan aurkeztutako aurrekontu orokorretako datuak dira, eta horietan ikusten da Madrildik apustu handia egiten dela Nafarroako abiadura handiko trenaren alde.


2022ko urriaren 07an - 11:22
Argazkia: Ekin Klik

Ez da txantxetakoa AHTri eman nahi zaion garrantzia, Espainiako Kongresuak aurrekontuak bere horretan onartzen baditu, Espainiako Gobernuak 2023an Nafarroan egingo duen inbertsioaren %69 AHTra bideratuko baita. Horietatik 62,8 milioi Zaragoza-Iruñea-Euskal Y linearen eraikuntzara bideratuko dira, eta beste 8,1 milioi Garraioaren Sare Transeuroparraren korridorera.

Oro har, estatuko aurrekontu orokorretatik iaz baino gehiago jasoko du Nafarroak –iaz 77 milioi euro– eta gehiago inbertituko du AHTn –ia 53 milioi–. Eta gastatu nahi dena asko bada ere, orain arteko egindako inbertsioa ez da oraindik proiektua amaitzeko beharrezkoa den %10era iristen. Espainiako Erantzukizun Fiskaleko Agintaritza Independenteak (Airefek) 2020an ezagutzera emandako ikerketaren arabera, Nafarroako AHTn egiteke zegoen inbertsioren %96,2.

Madrilek ez du behar beste diru Nafarroako AHT nahiko lukeen azkartasunez egiteko, baina handik eta hemendik saioak egiten ari dira. Horren beste adibide bat da, hemendik eta 2026ra arte Nex Generation Funtsetako beste 140 milioi euro ere bideratuko dituela azpiegitura horretara.

Euskal Y-rako ez da halako inbertsio handirik aurreikusten. EAEk 558 milioi euro jasoko ditu estatuko aurrekontu orokorretatik 2023an –beti ere aurreikuspenen arabera–, eta horietatik 34,6 bideratuko dira AHTra.

 

 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
Julio Villanueva (AHT Gelditu)
"Abiadura Handiko Trenik gabeko Nafarroa posible da"

Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik "urtetxo" batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


AHT eta tren sozialerako egungo trenbidea egokitzea eskatu dute Altsasun

Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]


Eguneraketa berriak daude